۲۷۴۴۰۱
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

طرح یک ادعای جدید درباره «مونالیزا»

یک دانشمند فرانسوی از کشف یک تصویر پرتره دیگر در زیر نقاشی معروف «مونالیزا» با استفاد از فناوری جدید نور انعکاسی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: یک دانشمند فرانسوی از کشف یک تصویر پرتره دیگر در زیر نقاشی معروف «مونالیزا» با استفاد از فناوری جدید نور انعکاسی خبر داد.

«پاسکال کوته» دانشمند فرانسوی اعلام کرد که ۱۰ سال را به بررسی نقاشی معروف «مونالیزا» با استفاده از فناوری‌های جدید صرف کرده و دریافته است که یک تصویر پرتره در زیر این نقاشی پنهان شده که در واقع چهره مونالیزای واقعی است.

او ادعا کرد: در زیر نقاشی مونالیزا که اکنون در موزه لوور پاریس نگهداری می‌شود، تصویری از فرد دیگری وجود دارد که برای ۵۰۰ سال از نگاه هنردوستان پنهان مانده است.

این دانشمند فرانسوی که یکی از بنیان‌گذاران تکنولوژی لومیر در پاریس است، تکنیکی را تحت عنوان «روش تقویت لایه» ابداع کرده و در سال ۲۰۰۴ توسط موزه لوور اجازه دسترسی به نقاشی «مونالیزا» و بررسی آن را یافت‌، اما موزه لوور درباره ادعای جدید «پاسکال کوته» اظهار نظری نکرده است.

نقاشی معروف «مونالیزا» اثر «لئوناردو داوینچی» در طول ۵۰ سال گذشته، هدف بررسی‌های علمی گوناگونی بوده است که از جدیدترین آن‌ها می‌توان به استفاده از تکنیک‌های فروسرخ و اسکن چندطیفی اشاره کرد.

براساس گزارش بی‌بی‌سی، «پاسکال کوته» معتقد است، تکنیک او قابلیت نفوذ عمیق‌تری در نقاشی دارد و با استفاده از آن می‌توان با دقت، به آنچه درون لایه‌های نقاشی مونالیز است پی برد و درست شبیه یک پیاز می‌توان لایه‌های گوناگون آن را جدا و بررسی کرد.

بحث‌های فراوانی درباره هویت مونالیزا وجود داشته، اما به احتمال زیاد این نقاشی تصویرگر «لیزا جراردینی» همسر یکی از تاجران ابریشم در فلورانس است. این در حالی است که «پاسکال کوته» - دانشمند فرانسوی - ادعا کرده که یافته جدید او این تئوری را به چالش کشیده و معتقد است، تصویری که او در زیر نقاشی مونالیزا کشف کرده در واقع مونالیزای واقعی است و تصویری که مردم برای ۵۰۰ سال آن را مونالیزا می‌خوانند، تصویر زن دیگری است و کاملا با زنی که از این نقاشی می‌شناسیم، متفاوت است.

داوینچی، مخترع و نقاش ایتالیایی ۱۵ سال وقت گذاشت تا شاهکار عمرش را خلق کند. «لبخند ژکوند» تا اوخر قرن هجدهم در موزه‌ «لوور» به‌صورت دائمی نمایش داده می‌شد، اما سال ۱۹۱۱ بود که «مونالیزا» توسط یک ایتالیایی به سرقت رفت و دو سال بعد پیدا شد.

اگرچه اندازه‌ کوچک این تابلو موجب شگفتی بازدیدکنندگان موزه «لوور» می‌شود، اما «مونالیزا» همچنان اصلی‌ترین عامل جذب گردشگر به این مکان است. تا کنون حدس و گمان‌های بسیاری درباره هویت اصلی مدل داوینچی مطرح شده است. شباهت بسیار زیاد بین صورت «مونالیزا» و خودنگاره‌ای که این نقاش ایتالیایی سال‌ها پیش به تصویر کشیده، موجب شده برخی «لبخند ژکوند» را خود داوینچی بدانند.

ادعاهای جدید این دانشمند فرانسوی موجب اختلاف نظر میان متخصصان آثار داوینچی شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای بابا اینا چه دل خجسته ای دارن

      اینا درگیر چه مسائلی هستن و ما کجای کاریم!!!

    • یسنا

      بابا ول کنییید این مونالیزارووو
      بخداا اینقدر که اینا مانور میدن خود داوینچی خبر نداره چی کشیده، اگر زنده بود میگفت " واقعا از توی نفاشی من اینارو کشف کردید؟!! "
      توی زندگی نامه داوینچی نوشته معمولا بخاطر نداشتن پول کافی روی.یه بوم چندتا نقاشی میکشید...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج