جاباما
۲۷۴۴۲۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کیت‌های ایرانی تشخیص هویت ساخته شد

یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به ساخت و تولید کیتهای تشخیص هویت افراد یا کیت تعیین طرحواره انسان شد این کیتها ارزان تر از نمونه خارجی است و به راحتی جایگزین می شود.

خبرگزاری مهر: یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به ساخت و تولید کیتهای تشخیص هویت افراد یا کیت تعیین طرحواره انسان شد این کیتها ارزان تر از نمونه خارجی است و به راحتی جایگزین می شود.

کیت‌های ایرانی تشخیص هویت ساخته شد

محمد احسان امینی یکی از محققان یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه تعیین هویت مولکولی یکی از دستاوردهای ژنتیک مولوکولی طی ۲۰ سال اخیر است، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از انگشت نگاری «دی ان ای» افراد، به عنوان یک ابزار موفق برای تشخیص هویت در پزشکی قانونی، پلیس جنایی، ژنتیک پزشکی، باستان شناسی و ... استفاده می شود.

وی افزود: از آنجایی که در آزمایشگاه ژنتیک سازمان پزشکی قانونی و ناجا از ۱۶ مدل کیت های خارجی استفاده می شود به این فکر افتادیم که این کیت ها را بومی سازی کنیم.

امینی با بیان اینکه در این شرکت موفق شدیم کیت های تعیین طرحواره (پروفایل) انسان به منظور تشخیص هویت تولید کنیم، عنوان کرد: کیت های تشخیص هویت که در این شرکت تولید می شوند به راحتی می تواند جایگزین کیت های خارجی شوند و هیچگونه تداخلی در تجزیه و تحلیل نتایج قبلی به دست آمده ایجاد نکنند.

وی با تاکید بر اینکه صفر تا صد ساخت این کیت ها توسط محققان این شرکت انجام گرفته است، گفت: هدف از تولید این کیت ها افزایش کیفیت سطح پزشکی است.

امینی اظهار داشت: این کیت از ابتدای ۹۴ تولید شده ولی دو سال است که این شرکت در زمینه ساخت کیت ها فعالیت می کند. این کیتها از لحاظ قیمتی نصف نمونه های خارجی هستند.

وی گفت: کیت تشخیص هویت افراد تولید شده در این شرکت، با بررسی ۱۷ محل ژنتیکی امکان تهیه سریع و دقیق پروفایل افراد را فراهم می آورد و قابلیت تشخیص دو فرد با نسبت پدر و فرزندی را نیز دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج