۲۷۴۴۳۸
۵۰۳۹
۵۰۳۹
پ

با سریع ترین راه های انتقال فایل آشنا شوید

زمانی بود که برای انتقال فایل ها میان رایانه ها مجبور بودیم آنها را بین چند نرم دیسک سرشکن کنیم یا کار پردردسر استفاده از لوح های فشرده را تحمل کنیم. خوشبختانه از این روش های قدیمی رهایی یافته ایم.

هفته نامه عصر ارتباط - عباس زندباف: زمانی بود که برای انتقال فایل ها میان رایانه ها مجبور بودیم آنها را بین چند نرم دیسک سرشکن کنیم یا کار پردردسر استفاده از لوح های فشرده را تحمل کنیم. خوشبختانه از این روش های قدیمی رهایی یافته ایم.

واقعیت این است که انتقال فایل هیچ گاه به سرعت امروز نبوده است اما هنوز به نظر بسیاری از ما سرعت انتقال فایل خیلی کند است و به اندازه عمری به درازا می کشد. یافتن راه سریع و آسان انتقال داده ها میان افزاره ها هنوز هم دشوار است.

انتقال میان ویندوز و ویندوز

بهترین روش برای انتقال داده در حالت ویندوز به ویندوز بستگی دارد به اینکه بسامد انتقال چگونه باشد. اگر می خواهیم یک فایل را انتقال دهیم و دیگر کاری نداشته باشیم، بهتر است از بلوتوث، وای فای دایرکت و امثال آن استفاده کنیم.

با سریع ترین راه های انتقال فایل آشنا شوید

اگر بخواهیم از بلوتوث استفاده کنیم، باید رایانه های تحت ویندوز ارسال کننده و دریافت کننده با بلوتوث سازگار باشند. عملکرد وای فای دایرکت هم شبیه بلوتوث است و فقط ارسال و دریافت در بستر وای فای صورت می گیرد.

ولی اگر بخواهیم مقدار زیادی فایل را در گستره زمانی طولانی ارسال کنیم، یعنی این کار جزو گردش کار عادی مان باشد، بهتر است پوشه ای اشتراکی در شبکه ایجاد کنیم تا سایر رایانه ها هر وقت که نیاز باشد به آن دسترسی داشته باشند.

انتقال میان ویندوز و غیرویندوز

این روزها عجیب نیست که در خانه ای رایانه های تحت ویندوز، مکینتاش یا لینوکس وجود داشته باشد. این سامانه ها اغلب اوقات از هم جدا هستند اما مواردی پیش می آید که باید داده هایی را میان آنها انتقال داد.

مانع اصلی این است که هر سامانه روش منحصر به فرد خود را برای ذخیره سازی داده ها در قالب فایل دارند که سامانه فایلی نام دارد. برای مثال، در ویندوز ان تی اف اس، در مکینتاش اچ اف اس پلاس و در لینوکس ای ایکش تی رایج ترین سامانه فایل آسان نیست.

اما انتقال ویندوز به مکینتاش آسان است. اگر کاربر تغییر لازم در تنظیمات سامانه را انجام دهد، سامانه نوع اسنولئوپارد (OSX۱۰.۶) مکینتاش قادر است در قالب ان تی اف اس بنویسد و بخواند، یعنی می توان پوشه ای میان مکینتاش و ویندوز به اشتراک گذاشت و به انتقال فایل ها اقدام کرد. در مورد انتقال میان ویندوز و لینوکس هم همین کار را می توان کرد. فقط کار اندکی مفصل تر است. هر سامانه می تواند پوشه ای برای دسترسی سامانه دیگر ایجاد کند اما باید برای دسترسی به پوشه های ویندوز از لینوکس cifs-utils و برای دسترسی به پوشه های لینوکس از ویندوز samba را نصب کرد.

انتقال میان ویندوز و iOS

اغلب انتقال فایل میان ویندوز و iOS، انتقال موسیقی است که می توان کار را انجام داد و برای همزمان سازی از iTunes استفاده کرد اما iTunes وقتی در ویندوز به کار رود خیلی مشکل ساز می شود اما راه بهتری هم وجود دارد. برنامه ای به نام FileApp هم برای آیفون و آی پد وجود دارد که نقش مدیر فایل را در افزاره های همراه ایفا می کند.

با سریع ترین راه های انتقال فایل آشنا شوید

با این برنامه می توان هر فایل مقیم در افزاره را باز کرد که قالب های XLS، DOC، PDF و PPT را هم شامل می شود.

اما قابلیت جالب برنامه FileApp اشتراک گذاری فایل ها از طریق وای فای است، یعنی افزاره همراه را به خدمات دهنده اف تی پی تبدیل می کند و اجازه می دهد هر رایانه ای به آن وصل شود (با استفاده از کارخواه اف تی پی) و مستقیما فایل ها را بارگذاری کند.

انتقال میان ویندوز و اندروید

اندروید هم دارای چند برنامه شبیه FileApp است که هر افزاره اندرویدی را به خدمات دهنده اف تی پی تبدیل می کنند. وقتی این خدمات دهنده فعال باشد، هر رایانه ای می تواند به آن وصل شودت و فایل هایی را که می خواهد بارگذاری کند. مانند برنامه خدمات دهنده مای اف تی پی که خیلی بزرگ نیست ولی به راحتی می توان با آن انتقال فایل را انجام داد.

اگر ترجیح می دهیم فایل ها را تک به تک بفرستیم و نمی خواهیم افزاره مان به خدمات دهنده فایل تبدیل شود، می توانیم به سراغ «پوش بولت» یا «ایردروید» برویم که هر دو با زدن دکمه ای فایل ها را در بستر شبکه به هر رایانه متصلی ارسال می کنند.

البته همیشه می توان افزاره اندروید را مستقیما با کابل USB به رایانه وصل کرد که سرراست ترین کار است.

روش های انتقال چندین سازه ای

افزون بر تمام شیوه های فوق، چند روش و خدمات دیگر هم وجود دارد که می توان از آنها بهره گرفت و مستقل از افزاره ای هستند که می خواهیم به آن پل بزنیم. در اپ باکس یکی از گزینه های بدیهی در این حوزه است که روی آیفون، آی پد، ویندوز فون، اندروید، پی سی، ویندوز تبلت، بلک بری، کیندل فایر و وب قابل نصب است. عیب استفاده از دراپ باکس یا هر برنامه ذخیره سازی ابرواره ای این است که فایل ها باید از واسطه ای گذر کنند که ذاتا امنیت و حریم شخصی را به خطر می اندازند.

با سریع ترین راه های انتقال فایل آشنا شوید

گزینه دیگر، انتقال از طریق رایانامه با استفاده از خدمات انتقال فایل مانند فایل میل است که رایگان است. به ثبت نام نیاز ندارد و فایل هایی تا ۳۰ گیگابایت را پوشش می دهد.

اما بهترین گزینه، استفاده از برنامه های انتقال مستقیم چندین سازه ای مانند فیلم (Feem) است که روی ویندوز، مکینتاش، لینوکس، اندروید، iOS، ویندوفون، ویندوز تبلت و بلک بری قابل نصب است. کافی است فیم در سامانه های دو سوی انتقال نصب شود تا بتوان انتقال مستقیم را انجام داد. انتقال به صورت بی سیم از طریق وای فای انجام می شود؛ یعنی سریع، نامحدود و بدون اتکا به خدمات واسطه است. بزرگترین عیب این برنامه آن است که تبلیغات دارد و نسخه بدون تبلیغات آن رایگان نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج