۲۷۴۴۴۰
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

نجات گربه با تکنولوژی پرینت سه‌بعدی!

برخلاف پروتزهای معمولی، در این‌جا پاهای مصنوعی از بالا به استخوان‌های اصلی وصل شده‌اند، برای همین هم وقتی استخوان‌ها رشد می‌کنند، پروتزها بیش‌تر در آن‌ها ادغام می‌شوند و بهتر جا می‌افتند.

مجله دیجی کالا - فرزانه احسانی مؤید: پزشکان بخش ارتوپدی دانشگاه ایووا با کمک تکنولوژی پرینت سه‌بعدی موفق به ساخت دو پای عقبی برای یک گربه شدند. «ونسان» (Vincent) گربه‌ای هست که به علت یک تقص مادرزادی، بخش‌های درشت‌نی در قسمت پاهای عقبی را نداشت. اگر این زبان‌بسته را دیرتر به بخش نگهداری از حیوانات ایووا می‌رساندند، قطعا تا الان مرده بود.

در آن‌جا توجه دکتر «مری سارا برگ» (Mary Sarah Bergh) که یک دستیار جراح ارتوپد در مرکز امپزشکی لوید (Lloyd) در دانشگاه ایووا است، به این گربه جلب شد.

نجات گربه با تکنولوژی پرینت سه‌بعدی!

دکتر برگ دراین‌باره با شرکت پرینت سه‌بعدی Biomedtrix صحبت کرد و به آن‌ها سفارش یک جفت پای مصنوعی از جنس تیتانیوم داد. اندازه و مشخصات دقیق این دو پا برای شرکت تعریف شد و آن‌ها سفارش را ساختند.

این کاشت عضو با موفقیت انجام شد و به این ترتیب گربه توانست برای اولین بار راه برود. حالا ونسان با پاهای جدیدش مثل یک دزد دریایی راه می‌رود، ولی به نظر ما این گربه بیش‌تر شبیه «سایبرگ» (Cyborg) هست. (سایبرگ به موجودات زنده‌ای اطلاق می‌شود که بخشی از ارگان‌های بدن‌شان مصنوعی و مکانیکی است.)

دکتر برگ در پی این موفقیت می‌گوید: "فکر می‌کنم درهای تازه‌ای برای کمک به حیواناتی که نقص عضو مشابه دارند، برای ما باز شده است. در مورد ونسان ما یک‌سری تکنیک‌ها و اصول کاشت عضو را اصلاح کردیم. پس در مورد حیوانات بعدی، کار از این هم بهتر و ساده‌تر انجام خواهد شد."

برخلاف پروتزهای معمولی، در این‌جا پاهای مصنوعی از بالا به استخوان‌های اصلی وصل شده‌اند، برای همین هم وقتی استخوان‌ها رشد می‌کنند، پروتزها بیش‌تر در آن‌ها ادغام می‌شوند و بهتر جا می‌افتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      "اگر این زبان‌بسته را دیرتر به بخش نگهداری از حیوانات ایووا می‌رساندند، قطعا تا الان مرده بود."

      حالا پزشکان بزرگوار ما بخیه بچه انسان رو از
      صورتش میکشن به خاطر صد و پنجاه هزار تومن

      ای خداوند....

      رحمتی کن

    • بدون نام

      اینا برای نجات هرموجود زنده ای از هیچ کاری دریغ نمیکنن الان تو ایران بود میگفت اول برو حسابداری بعدش بیا دروغ میگم بگو دروغ میگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج