۲۷۴۵۷۲
۲ نظر
۵۰۳۷
۲ نظر
۵۰۳۷
پ

جنگلِ ارواح، سر از آب بیرون آورد +عکس

در شهر کوچک ساحلی نسکوین (Neskowin) در منطقه ی تیلاموک (Tillamook) در اورگون (Oregon) آمریکا، جایی بین لینکلن سیتی (Lincoln City) و پاسفیک سیتی (Pacific City) بقایای جنگل باستانی صنوبر سیتکا(Sitka) قرار گرفته است.

برترین ها: در شهر کوچک ساحلی نسکوین (Neskowin) در منطقه ی تیلاموک (Tillamook) در اورگون (Oregon) آمریکا، جایی بین لینکلن سیتی (Lincoln City) و پاسفیک سیتی (Pacific City) بقایای جنگل باستانی صنوبر سیتکا(Sitka) قرار گرفته است. برای 300 سال جنگل ارواح مدفون شده بود، تا وقتی که یک طوفان سهمیگن در زمستان 98-1997 در ساحل اورگون آن را از زیر شن ها بیرون آورد. طوفان قسمتی از ساحل را با خود برد و حدود صد تنه ی درخت را با پوسته ی صدفی نمایان ساخت. قبل از این کشف در آن زمستان، جنگل ارواح فقط یک افسانه بود که ساکنین قدیمی منطقه ی تیلاموک می گفتند هر چند دهه یک بار خیلی کوتاه ظهور می کند. بعد از طوفان 1998 جنگل ارواح نسکوین به یکی از اجزای ثابت این ساحل تبدیل شده است.

جنگلِ ارواح، سر از آب بیرون آورد +عکس

تنه ی درختان جنگل ارواح حدود ۲۰۰۰ هزار سال قدمت دارند و در زمان حیاتشان این درختان از ۴۵ تا ۶۰ متر طول داشته اند. تخمین کربن از تنه ی درختان نشان داد که این درختان بین سالهای ۱۶۸۰ تا ۱۷۲۰ از بین رفته اند. دانشمندان معتقد اند یک زمین لرزه ی عطیم باعث مرگ این درختان شده و سونامی ایجاد شده از این زلزله نیز تنه ی درختان را زیر خاک مدفون کرده است.

طبق نسخ قدیمی ژاپنی پژوهشگران دریافتند که تنها یک سونامی بین سال های ۱۶۸۰ و ۱۷۲۰ اتفاق افتاده که چندین روستای ژاپنی را زیر آب برده است. روز دقیق آن سریعا محاسبه شد: ۲۶ ژانویه ۱۷۰۰ . این سال با سال مرگ درختان مطابقت داشت چرا که دانشمندان از حلقه های تنه ی درختان دریافتند که جنگل ارواح تا اواخرسال ۱۶۹۹ زنده بوده ولی در بهار سال ۱۷۰۰ از بین رفته است.

امروزه باور بر این است که یک زلزله ی عطیم در سال ۱۷۰۰ در سواحل اورگون اتفاق افتاده که این زمین را نزدیک ۱۰ متر فرونشانده است. جذر و مد دریا درختان را در گل فرو برده و کمی بعد، دیواری از آب درختان را از نزدیک ریشه شکسته است. طی زمان گل و شن، تنه ی درختان را از پوسیده شدن توسط اکسیژن و باکتری ها حفظ کرده تا زمستان ۱۹۹۸ که دوباره سر از خاک بیرون آورده اند.

جنگلِ ارواح، سر از آب بیرون آورد +عکس

جنگلِ ارواح، سر از آب بیرون آورد +عکس

جنگلِ ارواح، سر از آب بیرون آورد +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مش رحیم

      دو خط اول متنتون تو حلقم

    • Farimah.R

      هووووو!چقدر خوف و خفن!
      فقط اول متنتون برای معرفی جنگله عین آدرس دادن ایرانی ها شده!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج