جاباما
۲۷۴۹۰۳
۱۶ نظر
۵۰۰۵
۱۶ نظر
۵۰۰۵
پ

خشم کاشانی‌ها دامن «نفس گرم» را گرفت!

در چند روز گذشته برخی از اهالی کاشان به طنز و حتی جدی نسبت به گویش بازیگران سریال «نفس گرم» اعتراض کردند.

کافه سینما: در چند روز گذشته برخی از اهالی کاشان به طنز و حتی جدی نسبت به گویش بازیگران سریال «نفس گرم» اعتراض کردند.

سیما تیرانداز که در این سریال با گویش کاشانی به ایفای نقش پرداخته، با تایید این موضوع می‌گوید که در چند روز گذشته برخی با هجوم به صفحه اینستاگرام‌اش نسبت به لهجه‌ او در این سریال واکنش منفی نشان داده‌اند.

سیما تیرانداز بازیگر نقش ناهید در مورد اعتراض کاشانی ها نسبت به گویش او در سریال «نفس گرم» به گفت: «اتفاقا برخی از دوستان در اینستاگرام من، کامنت هایی می‌گذارند که نشان می‌دهد گروهی از گویش ما در این سریال راضی هستند و عده‌ای هم نسبتا به لهجه ما موضع منفی گرفتند، اما خیلی از دوستان کاشانی من، گفتند که این لهجه را خوب ادا کرده‌ام.»

تیرانداز درباره لهجه این شخصیت تاکید کرد: «اصلا قرار نبود ناهید در این سریال به شکل غلیظ کاشانی صحبت کند، چون او دختر جوانی است و قرار نیست مانند خانم بوبانی که در این سریال به نقش یک پیرزن درآمدند، کاشانی غلیظ صحبت کنند.»

بازیگر «نفس گرم» می‌گوید در این سریال مشاور لهجه کاشانی وجود داشت که تمام دیالوگ‌ها با هماهنگی مشاور لهجه جلوی دوربین می‌رفت: «ما که در این سریال به ساحت مقدس گویش کاشانی توهین نکرده‌ایم! اگر برخی از دوستان نسبت به این سریال اعتراض دارند واقعا با خود فکر کنند و ببینند که آیا اعتراض های آنها منطقی است یا غیر منطقی؟! من از کاری که انجام داده‌ام دفاع می‌کنم چون ما در این سریال مشاور لهجه کاشانی داشتیم و تمام بازیگرانی که در این سریال به گویش کاشانی صحبت می‌کردند با نظر مشاور لهجه جلوی دوربین می‌رفتند.»

تیرانداز، صداوسیما را مقصر اصلی تمامی این اعتراضات می‌داند و این ارگان را به عدم حمایت از هنرمندان متهم می‌کند: «به نظر من صدا‌وسیما مقصر اصلی تمامی این حواشی است که پیش‌تر هم برای «فیتیله» و «سرزمین کهن» به وجود آمد. صداوسیما هیچ‌گونه حمایت و دفاعی از کار هنرمندان انجام نمی‌دهد و به راحتی اجازه می‌دهد این‌گونه اعتراض ها و حرف‌های غیر منظقی به وجود بیاید.»

بازیگر «دودکش» معتقد است در بیشتر سریال‌ها، تهرانی‌ها را دزد و کلاهبردار نشان داده می‌شوند، اما تا به حال اهالی تهران هیچ اعتراضی نسبت به این موضوع نکرده‌اند: «من نمی‌دانم این چه رویه‌ای است که این‌روزها باب شده است؟! برفرض تلاش‌های ما برای درآمدن گویش کاشانی مفید واقع نشده است، حال مگر چه اتفاقی افتاده است؟! کاشان زلزله آمده؟ چیزی از شهر کاشان کم شده است؟! ما باید بریم از کره مریخ بازیگر بیاوریم؟! من خودم اصالتا تهرانی هستم اما این همه سریال و فیلم ساخته شده که در آن‌ها همه دزدها، قاتل‌ها و کلاهبردارها تهرانی بوده‌اند، مگر ما اعتراضی کردیم!؟»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من به خاطر شغلم تو کاشان زندگی میکنم از هیچ کس هم اعتراضی نشنیدم خیلی هاشون هم میگفتن باید میومدن پیش ما لهجه یادشون میدادیم .

    • بدون نام

      وای خدایا حالا دیگه همه به نوبت خشم می گیرند . کاش این صدا و سیما یک مدتی این سریال سازی ها را تعطیل می کرد چرا که فعلاً با همینهایی که ساخته شده مدتها سریال خشم برقراره .

    • بدون نام

      ای بابا دیگه مسخرشو در آوردن

    • بدون نام

      اقا منم به لهجه مشهدی برزو ارجمند در سریال قهوه تلخ اعتراض دارم!!!!!!!!!!

    • ایرج

      بحث لحجه نیست این سریال به شکلی مصمم اسرار داره حتما مردم را غمگین کنه.یعنی واقعا به کارگردان و نویسنده باید جایزه سطل آشغال تولید غم به روش کاملا تهوع آور را داد

    • الما

      افرين واقعا قشنگ گفته به هرچي اعتراض ميشه يكم فك ميخواد الان كاشان چي شد مگه؟

    • بدون نام

      واقعا جای تعجب.و تاسف داره مردم.اینهمه بی جنبه و بی فکر شدند. به نظر من که از روی دلخوشی بیش از حد وبیکاری این حرفارو میزنن هیچ مشکلی نداریم همین مشکل لهجه توی فیلم مونده که به خاطرش غوغا کنیم …!!!!!!!

    • سارا

      خدایی که مریم بوبانی خیلی خشک و غیرملموس کاشانی صحبت کرده

    • بدون نام

      :)))))))))))))))))
      پیشنهاد میکنم که فیلم ها به طور صامت ساخته و تولید بشن و موقع صحبت کردن بازیگرها مثل فیلمهای چارلی چاپلین زیرنویس بشن...بلکه این اقوام ایرانی دست از سر هنرمندان بردارن

    • کبیری

      وقتی به یک اردوی دانشجویی اینهمه گیر میدهند و آن را خلاف میدانند انتظار دارید صدا وسیما فیلم شاد بسازند.

    • بدون نام

      لهجه کاشانی اگر این که اصلا به دل نمی شینه مثل بعضی لهجه ها مثلا یزدی خیلی قشنگه. اره عزیزم چون مردم تهران تو تهران به دنیا اومدن باید جواب به شهرستان های محروم پس بدن و چون تهرانی ها مقصرن اونها محرومن ! همه خلافکارها تهرانی هستن و اصلا مهاجر نیستن!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تهران هم یه دهات خراب شده ایه که بزرگ شده.. الکی تهرانی تهرانی نکن... اگه بخواهیم از واژه محرومیت استفاده کنیم ، مردم تهران محروم ترینند. محروم از آسایش، محروم از سلامت، محروم از طبیعت، محروم از آسمان آبی... دلم براتون میسوزه

    • بدون نام

      این خانم اصلا مناسب ایفای این نقش نبود - دختر جوان کم داریم که نقشو دادن به ایشون؟اصلا به لحاظ سنی انتخاب مناسبی نیس.
      بعدشم اون دوست عزیزی که فرمودن توی کامنتا که تهرانیا بابت محرومیت شهرستانیا مقصر تیستن،خدمتت عرض کنم که چرا مقصرید - ثروت مملکت برای همه اس ،حتی اونی که پشت کوه داره زندگی میکنه، نباید تمام سرمایه ی ملت در شهر شما و برای شما هزینه بشه -
      اگه ثروت منصفانه تقسیم شده بود الان چیزی به نام شهرستان محروم نداشتیم که شمای هموطن تهرانی روش مانور بدی! تهران اگه پیشرفته تره بخاطر بودجه ای هستش که توش خرج شد- بودجه ای که حق بقیه هم بود.

    • araz

      هر زمینی آدم خوب و دب داره. نمایش آدم خوب و بد و نقش خوب و بد در فیلم ها با هر لهجه ای که باشه به نظر من مشکلی نداره. طنزهای زیادی داشتیم با لهجه های مختلف (طنزهای مهران مدیری) با لهجه جنوبی، ترکی، سیستانی، قمی و ...... و مشکلی هم پیش نیومده. بحث توهین خیلی فرق داره با استفاده از لهجه. تفاوت قائل بشیم. البته اونقد جوک و طنز قومیتی درست کردیم و خندیدیم که الان قوه تشخیصمون تو این موارد نمیتونه توهین رو با طنز تمیز بده!

    • user

      این خانم ادعا میکنه تهرانی اصیله !؟ در حالی که چیزی به نام تهرانی اصیل نداریم بلکه همشون اصل و نسبشون به شهرهای دیگه برمیگرده

    • بدون نام

      سلام بنده در خانواده ای بزرگ شدم که به ما یاد دادن که به همه اقشار و قومیت ها احترام بگذاریم ولی با اطلاع به شما می گویم من عروس کاشانی ها شدم فقط خدا ی دو عالم می داند که قوم شوهرم با من و پسرم چه ها که نکردند وچطور روغن چشممونو گرفتن ما هرچه گذشت میکردیم یه توطئه کثیف دیگه ای درست میکردند همه این سریال درست است از جمله پلیدی تلکه کردن کاسب مسلک بودن بسیار بد دهن ومثل امویان منافقن من و پسرم بیست وشیش سال زندگی مان سیاهه همه مردم کاشان مثل کرم و والدشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج