۲۷۴۹۵۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بازداشت ۱۵۰ بحرینی در یک ماه

سازمان حقوق بشر عدالت در کانادا، از مستندسازی ۱۶۰ مورد حمله غیرقانونی به منازل شهروندان بحرینی در طی ماه نوامبر ۲۰۱۵ و بازداشت بی‌دلیل بیش از ۱۵۰ شهروند خبر داد که بیش از پنج درصد آنها کودک هستند.

خبرگزاری تسنیم: سازمان حقوق بشر عدالت در کانادا، از مستندسازی ۱۶۰ مورد حمله غیرقانونی به منازل شهروندان بحرینی در طی ماه نوامبر ۲۰۱۵ و بازداشت بی‌دلیل بیش از ۱۵۰ شهروند خبر داد که بیش از پنج درصد آنها کودک هستند.

به گزارش سایت منامه پست، این سازمان در صفحه رسمی خود در "تویتر" گفت: بحرین طی ماه گذشته شاهد بیش از ۴۷۰ حرکت اعتراض مسالمت آمیز بوده است که اغلب آنها توسط پلیس سرکوب شده است. در این بین، بیش از ۵ نفر از شهروندان مورد اصابت گلوله های ساچمه ای قرار گرفته اند. این گلوله ها در سطح بین الملل منع شده اند. تعداد دیگری از شهروندان نیز به دلیل استفاده مأموران حکومت از بمبهای گازی و سمی و استفاده گسترده از گازهای اشک آور در مقابل تظاهرات مسلمت آمیز مردمی، دچار حالت خفگی شده اند.

بیش از ۵۰۰ شهروند نیز طی ماه نوامبر با پرونده های سیاسی به دادگاهها سپرده شده اند. این در حالی است که دادگاههای بحرین حکم به سلب تابعیت ۳۲ شهروند داده اند.

از سوی دیگر، جمعیت حقوق بشر بحرین اعلام کرد که طی هفته چهارم از ماه نوامبر ۲۳ مورد بازداشت بی دلیل و ۶ مورد حمله غیر قانونی به منازل در ۵ منطقه را رصد کرده است.

به گزارش شبکه العالم، این جمعیت در گزارش هفتگی اخیر خود به ۴۵ مورد تظاهرات مسالمت آمیز اشاره می کند که توسط مردم برای تأکید بر آرمانهای قیام ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ در مناطق مختلف بحرین راه افتاده است. این اعتراضهای مسالمت آمیز در بیش از ۱۵ منطقه با استفاده از گازهای اشک آور و گلوله های ساچمه ای سرکوب شده اند.

افزایش شکایت از وضعیت زندانهای بحرین

در همین حال، منابع بحرینی از افزایش میزان شکایت زندانیان بحرینی از اقدام های خلاف قانون و محروم کردن زندانیان از حقوقشان توسط مقام های بحرینی خبر دادند.

"حمد تقی" مدیر اداره نظارت بر مراکز اصلاح و بازداشت در دبیرخانه دادخواهی بحرین تاکید کرد: دبیرخانه تاکنون ۱۲۸ شکایت و ۵۸۹ درخواست کمک از ابتدای ماه می ۲۰۱۴ تا ۳۰ آوریل ۲۰۱۵ دریافت کرده است که در مقایسه با سالهای ۲۰۱۳ ـ۲۰۱۴ به میزان ۳۷۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: افزایش میزان شکایتها اغلب به بازداشت شدگان زندان "جو" در پی برخوردهای ماه مارس گذشته با آنها در این زندان بازمیگردد. شکایت زندانیان و یا بازداشت شدگان در این زندان درباره وقوع اقدامی مغایر با قانون از سوی عاملان وزارت کشور و یا محروم کردن زندانیان از حق و حقوقی است که قانون برای آنها تصویب کرده است.

به نوشته سایت مرآة البحرین، مدیر اداره نظارت بر مراکز اصلاح و بازداشت در دبیرخانه دادخواهی بحرین افزود: این شکایتها شامل بدرفتاری و یا رفتارهای غیرانسانی، غیرحرفه ای و توهین به عزت و کرامت افراد زندانی است.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج