جاباما
۲۷۵۰۴۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خروج احرار شام از مذاکرات سوریه در ریاض

یکی از گروه‌های تروریستی در سوریه از ادامه شرکت در نشست مخالفان دولت سوریه،که در عربستان سعودی برگزار می‌شود، منصرف شده است.

فرارو: یکی از گروه‌های تروریستی در سوریه از ادامه شرکت در نشست مخالفان دولت سوریه،که در عربستان سعودی برگزار می‌شود، منصرف شده است.

گروه "احرار شام" گفته است که این اقدام به دلیل آن است که نقش کلیدی در این مذاکرات به دست شخصیت‌هایی است که به نظر این گروه دارای ارتباطاتی با دولت سوریه هستند.

گروه‌های مخالف حکومت بشار اسد در تلاش برای دستیابی به موضعی واحد در مذاکره احتمالی آتی با دولت سوریه، تشکیل جلسه داده‌اند.

مقامات سعودی گفته‌اند که از "تمام جناح‌های میانه‌رو مخالف حکومت سوریه وابسته به جریان‌ها و گروه‌های سیاسی، قومی و فرقه‌ای در داخل و خارج سوریه" برای شرکت در این جلسه دعوت به عمل آمده است.

با وجود تاکید عربستان بر اینکه اجلاس ریاض در واکنش به خواست اکثر شرکت‌کنندگان در نشست وین برای حل سوریه برگزار می‌شود، ایران، که حامی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است، با این نشست مخالفت کرده است.

حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی، گفته است که "در وین توافق شد که نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با مشورتی فراگیر، برای تعیین فهرست معارضان تلاش کند و اقدامات خارج از بیانیه وین مورد تایید ایران نیست."

وزارت خارجه عربستان گفته است که برگزاری اجلاس ریاض و انتخاب گروه‌هایی که به آن دعوت شدند با مشورت "اکثر شرکت‌کنندگان متنفذ در اجلاس وین و استفان دو میستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه" صورت گرفته و از حمایت آنها برخوردار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج