۲۷۵۳۲۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ابوبکر البغدادی در لیبی چه می‌کند؟

فرار ابوبکر البغدادی و تلاش وی در جهت تغییر ساختار اداری داعش و ایجاد خلافت به صورت مجمع الجزایر از لیبی تا افغانستان تعبیر می شود.

خبرآنلاین: فرار ابوبکر البغدادی و تلاش وی در جهت تغییر ساختار اداری داعش و ایجاد خلافت به صورت مجمع الجزایر از لیبی تا افغانستان تعبیر می شود.

یوگنی مدودف، روزنامه نگار نشریۀ نزاویسیمایا گازتا در گزارشی فرار ابوبکر البغدادی بنیان گذار داعش از ترکیه به لیبی برای گریز از تعقیب سازمان اطلاعات عراق را به عنوان تلاش وی در جهت تغییر ساختار اداری داعش و ایجاد خلافت به صورت مجمع الجزایر از لیبی تا افغانستان تعبیر می کند.

با این حال گئورگی میرسکی خاورشناس، این خبر را اثبات نشده می داند و خاطرنشان می کند که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که داعش را خطری بزرگتر از اخوان المسلمین می داند، جلوی گسترش خلافت داعش در لیبی را خواهد گرفت.

البته میرسکی ضمن تفسیر مرامنامه داعش - که توسط روزنامه گاردین چاپ بریتانیا منتشر شده و نشان می دهد که داعش به دولت تمام عیاری تبدیل می شود- با این دیدگاه موافقت است. میرسکی به یک ویژگی تعجب آور جنگ با داعش اشاره کرد و آن این است که کسی با این گروه جداً نمی جنگد.

به گفته این کارشناس، تنها گروهک های احرار الشام و جبهه النصره مرتباً با جهادیون وارد نبرد می شوند در حالی که ارتش دولتی سوریه ترجیح می دهد با ارتش آزاد سوریه درگیر شود. میرسکی اعتقاد دارد که روسیه با بمباران های خود به شبه نظامیان داعش لطمه چندانی نمی زند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج