۲۷۵۴۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ترفندهای جدید آژانس ها برای گرفتن مسافر

به تازگی فروشندگان تورهای گردشگری برای جذب مسافر معمولا خدمات جالبی مانند گشت های یک روزه یا افزایش بازدید از مراکز گردشگری را به خدمات تورهای گردشگری اضافه می کنند

ترفندهای جدید آژانس ها برای گرفتن مسافر

هفت صبح: کانادا، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و ... شما کدام یک از این کشورها را برای گذراندن تعطیلات تابستانی خود انتخاب می کنید؟ با گرم شدن هوا بازار تورهای خارجی هم حسابی داغ شده، تورهای میلیونی که اکثر طرفدارانش سرمایه دارانی هستند که ترجیح می دهند به جای رفتن به نمک آبرود یا کویر مرنجاب، تعطیلاتشان را در فرنگ بگذرانند.

کافی است به یکی از آژانس های هواپیمایی سری بزنید و درباره تورهای خارجی پرس و جو کنید تا با لیستی مواجه شوید که از یک میلیون تومان برای کشورهای همجوار شروع و به 20 میلیون تومان برای مقاصد دورتر ختم می شود.

می توان با ساده ترین برآوردها، میانگین هزینه خروج هر یک از این گردشگران را بدون احتساب هزینه خرید سوغات و خرج های جانبی چیزی در حدود پنج میلیون تومان برآورد کرد. البته این قیمت ها در تعطیلات گاهی تا چند برابر هم گران تر می شود.

ترفندهای جدید آژانس ها برای گرفتن مسافر

لوکس ترین مقصدهای ایرانی ها

سفرهای گردشگران ایرانی به کشورهای همسایه و حتی اروپا ختم نمی شود. گران ترین سفرها که به گفته آژانس های هواپیمایی پرطرفدار هم هستند مربوط به قاره آمریکا است. قیمت یک سفر ۱۸ روزه به کانادا به همراه بازدید از هشت شهر این کشور حدود ۱۶ میلیون تومان برای مسافران آب می خورد.

ناگفته نماند که تورهای اروپایی هم به تازگی بازار خودش را بین ایرانی ها پیدا کرده، به گفته یک مدیر آژانس هواپیمایی متقاضیان این تورها نسبت به سال های گذشته چند برابر شده است. او از فرانسه و ایتالیا به عنوان پرطرفدارترین کشورهای اروپایی نام می برد و می گوید: هزینه یک سفر اروپایی برای یک هفته چیزی حدود ۴ تا ۹ میلیون تومان است.

باید گفت سفر به این کشورها به سادگی رفتن به دفتر یک آژانس و پرداخت هزینه بلیت و تور نیست. برای شروع داشتن یک گردش حساب که نشان بدهد شما پول کافی برای خرج کردن در این کشورها را دارید لازم است. البته همه چیز به گردش مالی حساب ختم نمی شود گاهی هم به امانت گذاشتن یک سند که تضمینی باشد برای بازگشتتان هم ضروری است.


ترفندهای جدید آژانس ها

به تازگی فروشندگان تورهای گردشگری برای جذب مسافر معمولا خدمات جالبی مانند گشت های یک روزه یا افزایش بازدید از مراکز گردشگری را به خدمات تورهای گردشگری اضافه می کنند اما در مقابل آژانس داران داخل کشور برای جذب مشتری خود از تبلیغ آب معدنی رایگان با سیم کارت رایگان برای فروش تور داخلی بهره می گیرند.

اکنون تور کشورهای دور در دفاتر خدمات مسافرتی پس از نوسانات نرخ ارز و کاهش سهمیه ارز دولتی کشورهای خارجی دو نرخی شده است به نحوی که آژانس های مسافرتی بیشتر قیمت تورهای اروپایی را به دلار یا یورو و بخشی دیگر را به ریال اعلام می کنند تا در این بین ضرر کمتری ناشی از نوسانات نرخ ارز به آژانس دار وارد شود. همچنین بسیاری از دفاتر در قرارداد تورها به مسافران اعلام می کنند که در صورت تغییر نرخ بلیت توسط شرکت هواپیمایی، نرخ ریالی تور نیز تغییر می کند.

اکنون نرخ تور گردشگری کانادا با 18 روز اقامت در هشت شهر با امکانات متغیر در صرف ناهار، شام و گشت های داخل شهری، حدود پنج هزار یورو به اضافه 4/5 میلیون تومان فروخته می شود.

تور گردشگری مصر در رتبه بعدی سفرهای پرهزینه قرار دارد که با 11 روز اقامت در سه شهر اکنون در دفاتر خدمات مسافرتی با 3600 دلار و سه میلیون تومان عرضه می شود. یعنی رقمی در حدود 10 میلیون تومان. تور ایتالیا، اسپانیا و فرانسه نیز با 12 روز گردش در سه شهر مهم حدود سه هزار دلار و 2/5 میلیون تومان در رتبه بعدی جدول گران ترین تورهای خارجی قرار دارد.

قیمت انواع تورهای خارجی به تعداد روزهای اقامت، میزان بازدید از شهرهای مهم گردشگری آن کشور و خدمات جانبی تور بستگی دارد با این حال در رده ارزان ترین تورهای گردشگری خارجی، همچنان امارات و ترکیه بیشترین جاذبه گردشگری را برای ایرانیان دارند چرا که در ایام تابستان این دو کشور در فهرست پرمتقاضی ترین تورهای خارجی آژانس داران است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج