۲۷۵۵۱۰
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

واکنش تند سرمربی تکواندو به مهماندوست

سرمربی تیم ملی تکواندو به حرفهای رضا مهماندوست سرمربی جمهوری آذربایجان واکنش تندی نشان داد.

خبرگزاری ایسنا: سرمربی تیم ملی تکواندو به حرفهای رضا مهماندوست سرمربی جمهوری آذربایجان واکنش تندی نشان داد.

تیم ملی تکواندوی ایران بعد از شرکت در فینال رقابتهای گرند پری و کسب سه سهمیه المپیک، در جام جهانی مکزیک حاضر شد و توانست عنوان نایب قهرمانی رقابتها را از آن خود کند.

بیژن مقانلو در گفتگویی در واکنش به صحبت های رضا مهماندوست اظهار کرد: مسابقاتی که گرید دو دارد و تنها هشت تیم در آن شرکت می کنند سطح خیلی بالایی ندارد. از نظر من جام جهانی، جام باشگاه های جهان است زیرا هر تیم می تواند از دو تکواندوکار از دیگر کشورها استفاده کند. البته برخی عنوان بهترین مربی مسابقات و قهرمانی را در بوق و کرنا کردند.

وی ادامه داد: کسی که سودای عرق ملی دارد و از پیروزی برابر ایران ناراحت است چرا در بازی اول در مرحله گروهی که ما پیروز شدیم خیلی ناراحت شد و اگر کارد می‌زدید خونش در نمی آمد یا زمانی که سجاد مردانی نماینده آذربایجان را شکست داد بسیار ناراحت شد. این آقا که پس از پیروزی برابر ایران به دلیل ناراحتی گریه کردند چرا در شرایط سخت تیم ملی را تنها گذاشتند. با این شرایط من معنای عرق ملی را نمی‌فهمم.

مقانلو در واکنش به صحبت مهماندوست مبنی بر اینکه امکانات آذربایجان خیلی کمتر از ایران است اذعان کرد: اگر خانه تکواندو جمهوری آذربایجان را ببینید متوجه می‌شوید بسیار مناسب است. کسی که می‌گفت حقوق ۱۰ هزار دلاری می گیرد آیا حالا می‌تواند با حقوق هزار دلاری در تیم ملی ایران کار کند. مهماندوست که از پاداش های بالای فدراسیون آذربایجان دم می‌زند پس چه شده می‌گوید امکانات آذری ها کم است. مهماندوست فقط اسم بزرگی دارد و اصلا انتظار چنین صحبت هایی از او نداشتم.

سرمربی تیم ملی تکواندو همچنین گفت: تیم ما در مسابقات جهانی که گرید ۱۲ داشت به عنوان قهرمانی رسید و من بین ۱۴۸ مربی بهترین مربی شناخته شدم. در مسابقات قهرمانی آسیا و بازیهای آسیایی اینچئون هم مقام اول را کسب کردیم اما آنقدر من من نکردم و مغرور نشدم زیرا قهرمانی و کسب مدال های متعدد را حاصل زحمت مسئولان فدراسیون، ملی‌پوشان، کادر فنی و جامعه تکواندو می‌دانم اما برای همین قهرمانی‌ها هیچوقت مهماندوست به من تبریک نگفت در حالی که من قهرمانی او با تیم آذربایجان را در جام جهانی تبریک گفتم زیرا افتخار می کنم که یک ایرانی بهترین مربی جام شد. اما قهرمانی در تورنمنت گرید دو با بازیکن قرضی شلوغ کردن ندارد.

مقانلو گفت: هر چه ما سکوت می‌کنیم و در برابر صحبتهای مربی سابق تیم ملی صبر پیشه می‌کنیم انگار فایده‌ای ندارد. من انتظار دارم که رسانه‌ها هم در سال المپیک از تیم ملی تکواندو حمایت کنند.

مقانلو با بیان اینکه تیم ایران با نفرات اصلی در جام جهانی حضور نداشت، خاطر نشان کرد: ما با نفرات اصلی در جام جهانی شرکت نکردیم و به چهار بازیکن (فرزان عاشورزاده، سجاد مردانی، مهدی خدابخشی و بهنام اسبقی) میدان ندادیم تا بیشتر فرصت برای دیگر بازیکنها فراهم شود تا بتوانند امتیاز خود را ارتقا بخشند. می‌خواهیم رنکینگ بازیکنان دوم هر وزن را بالا ببریم تا در صورت مصدومیت احتمالی نفر دومی را برای المپیک داشته باشیم. همچنین برای المپیک ۲۰۲۰ نیز برنامه داریم.

وی ادامه داد: ما چهار سهمیه در سه وزن گرفتیم که به دلیل حضور دو بازیکن ایرانی در بیم شش نفر وزن سوم و با توجه به اینکه به هر کشور مجوز حضور تنها یک تکواندوکار در هر وزن المپیکی داده می شود، حجی زواره سهمیه را از دست داد.

سرمربی تیم ملی با اشاره به عدم موافقتش برای شرکت اسبقی در رقابت جام باشگاه های آسیا گفت: بهنام اسبقی به دلیل حضور در جام باشگاه های آسیا و تعهدی که نسبت به باشگاهش داشت دچار مصدومیت شد. البته من موافق شرکتش در آن مسابقه نبودم اما خب اتفاق است و مهم این است که حالا سلامت است. بهنام تلاش زیادی برای کسب سهمیه کرد و از نظر من او سهمیه گرفته است.

مقانلو در پایان گفت: ما در تیم ملی پوست اندازی کردیم و بازیکنان جوانی را روی کار آوردیم. تک تک ملی‌پوشان ما خصوصا کسانی که به سهمیه نرسیدند فداکاری زیادی کردند. شاید در ابتدا بر من خرده گرفتند که به بازیکنان جوان اعتماد کردم اما جواب این اعتماد را دیدیم. من به اسم بازیکنان توجه نمی‌کنم و به توانمندی تکواندوکار نگاه می‌کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امين

      اقاي مقانلو ودوستانشون كه بيش از بيست سال فدراسون تكواندورو تصاحب كردند و اجازه نميدن هيچكس وارد اين جمع بشه بافرافكني ميخوان خودشونو مظلوم جلوه بدن.چه كس مهماندوست رو بيرون كرد اقاي مقانلو؟

    • بدون نام

      مهماندوست زمانی که ایران بود چیز زیادی نمیخواست اقایون گفتن نمیشه هم حقوق کمیته المپیک بگیری هم فدراسیون در حالی که مربیان کشتی و وزنه برداری دو حقوق گرفتن
      اون بنده خدا هم دغدغه مالی داشت چون بچه معلول داشت و کمترین خواسته اش داشتن خونه آسانسور دار بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج