جاباما
۲۷۵۵۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

جزییات تغییر گواهینامه‌ ها اعلام شد

در نیمه دوم سال جاری گواهینامه ها تجمیع و به صورت متحدالشکل صادر می شود.

خبرگزاری مهر: مهندسی پلیس راهور با تشریح جزئیات تغییر گواهینامه ها گفت: اتباع افغانی با کارت اقامت نمی توانند گواهینامه بگیرند و گواهینامه افغانی نیز در ایران اعتبار ندارد.

سرهنگ رحیم رمضان آقایی در مورد جزئیات تجمیع و تغییر گواهینامه‌ها اظهار داشت: در نیمه دوم سال جاری گواهینامه ها تجمیع و به صورت متحدالشکل صادر می شود. سال ۸۴ با توجه به نیاز های کشور گواهینامه ها در ۱۰ پایه طراحی و صادر شد که پس از مدتی مسئولان متوجه شدند این مسئله باعث سرگردانی مردم شده است به همین دلیل گواهینامه ها به پنج پایه کاهش یافت.

وی ادامه داد: براساس قانون جدید گواهینامه های ویژه برای ماشین های مهندسی و عمرانی صادر می شود.

همچنین گواهینامه پایه سوم برای وسایل نقلیه ۳.۵ تن و با ظرفیت حداکثر ۹ نفر است. رانندگان گواهینامه پایه دوم نیز مجاز به رانندگی با خودروهای باری ۶ تن و ۲۶ نفر هستند. البته گواهینامه پایه یک مانند گذشته است و تغییری نمی کند.

به گفته معاون فنی - مهندسی راهور پلیس در آزمونهای رانندگی سختگیری نمی کند و حداقل ها را درنظر می گیرد. هر فردی می تواند گواهینامه بگیرد اما مهارت در رانندگی نیز به تمرین نیاز دارد. داشتن گواهینامه به معنای مهارت در رانندگی نیست.

آقایی با بیان اینکه هر راننده ای یک ماه قبل از پایان اعتبار گواهینامه اش می تواند برای تعویض اقدام کند تاکید کرد: تمدید گواهینامه ها زمانبر نیست و در گواهینامه پایه دو و موتور سیکلت بروز هستیم. در صورت وجود امکانات و تکمیل منابع تمدید گواهینامه دو هفته ای انجام می شود.

وی تصریح کرد: رانندگان برای هر سال تاخیر در تمدید و تعویض گواهینامه پنج هزار تومان جریمه می شوند.

معاون فنی- مهندسی راهور در خصوص دریافت گواهینامه اتباع خارجی گفت: اتباع خارجی با مراجعه به معاونت اتباع بیگانه نیروی انتظامی و طی مراحل گواهینامه دریافت کنند. البته مهاجران افغان با کارت اقامت نمی توانند گواهینامه بگیرند و گواهینامه افغانی نیز در ایران معتبر نیست.

رمضان آقایی از پلمب دو آموزشگاه رانندگی در تهران خبر داد وافزود: دو آموزشگاه رانندگی در تهران که هنزآموزان آنها بیشترین تخلف را داشتند برای تنبیه مدتی پلمپ شدند. اجرای این طرح در تهران ادامه دارد و برای اجرای سراسری در کشور باید برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به فعالیت هفت آموزشگاه موتور سیکلت در کشور تاکید کرد: هم اکنون هفت میلیون موتور سیکلت در کشور شماره گذاری شده اند. موتور سواران باید ۱۰ ساعت آموزش تئوری و ۱۰ ساعت آموزش عملی ببینند به همین منظور آموزشگاههای ویژه برای این کار راه اندازی شده است.

رئیس مرکز صدور گواهینامه در خاتمه با اشاره به این که هفت میلیون موتورسیکلت در کشور نمره شده است اظهار کرد: از سال ۸۹ مقرر شد که موتورسیکلت‌سواران نیز گواهینامه دریافت کنند. ۱۰ ساعت آموزش تئوری و ۱۰ ساعت نیز آموزش عملی برای دریافت این گواهینامه نیاز است و ۷ آموزشگاه نیز در کشور این گواهی را صادر می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج