۲۷۵۷۵۵
۵۰۳۸
۵۰۳۸
پ

این همه رژیم و باز هم چاقی؟!

دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی جراحی های چاقی و متابولیک عنوان کرد: پر خوری و اضافه وزن در زنان ایرانی بیش از زنان کشورهای غیر آسیایی است بنابراین این افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار می گیرند

خبرگزاری آنا: دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی جراحی های چاقی و متابولیک عنوان کرد: پر خوری و اضافه وزن در زنان ایرانی بیش از زنان کشورهای غیر آسیایی است بنابراین این افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار می گیرند.

دکتر محمدرضا عبدالحسینی در نشست خبری که به مناسبت دومین کنگره بین المللی جراحی های چاقی و متابولیک برگزار شد گفت: افرادی که دچار چاقی شده اند با رژیم غذایی و ورزش نمی توانند اضافه وزن خود را اصلاح کنند زیرا این افراد تنها با ورزش و رعایت رژیم غذایی تنها ۱۵ درصد موفق می شوند.

وی افزود: زمانی که شاخص توده بدن بین ۱۹ تا ۲۵ باشد وزن در حالت ایده آل است که اگر این شاخص به عدد ۳۰ برسد فرد دچار اضافه وزن شده است که برای این افراد درمان چاقی را متصور نمی شویم اما اگر شاخص توده بدن بیش از عدد ۳۰ و نزدیک به ۴۰ باشد فرد برای درمان چاقی باید به انجام جراحی بپردازد زیرا تحقیقات ثابت کرده است تنها روش درمان اضافه وزن و چاقی در افرادی که شاخص توده بدن آنها ۴۰ می باشد جراحی است.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی جراحی های چاقی و متابولیک عنوان کرد: افرادی که شاخص توده بدنی آنها ۴۰ است می توانند به کمک ورزش و رژیم غذایی ۱۰ الی ۱۵ درصد کاهش وزن داشته باشند.

وی با بیان اینکه لیپوساکشن، لیپولیزر، لیپوماتیک و سایر روش های جراحی زیبایی جزء جراحی های چاقی محسوب نمی شوند گفت: این نوع جراحی ها بیشتر جنبه زیبایی دارند و برای افرادی که دچار چاقی هستند می تواند عوارضی را نیز به همراه داشته باشد.

این جراح و فلوشیپ جراحی های درون‌بین عنوان کرد: چاقی افراد به دو دسته چاقی موضعی و مفرط تقسیم می شود. افرادی که دچار چاقی موضعی هستند یعنی در واقع دو تا سه کیلوگرم اضافه وزن دارند می توانند با انجام ورزش و پیروی از رژیم غذایی موثر به وزن ایده آل خود دست پیدا کنند البته باید گفت زمان رسیدن به نتیجه به کمک این دو عامل طولانی است و افراد باید حداقل به مدت پنج سال از این عوامل تبعیت کنند اما سایر روش های دیگر مانند لیپوساکشن، لیپوماتیک، واترجت، لیپولیزر و سایر روش هایی که امروزه مرسوم شده است نیز برای این افراد انجام می شود اما بر اساس نتایج علمی انجام این روش ها توصیه نمی شود زیرا می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد اما متاسفانه به دلیل آنکه افراد با انجام این روش ها در زمان کوتاهی به نتیجه مطلوب خود می رسند مورد استقبال واقع شده است.

وی افزود: اما افرادی که دچار چاقی مفرط هستند باید روش هایی مانند بایپس معده، بایپس روده و اسلیو معده را انجام دهند که در این نوع جراحی ها علاوه بر برداشت چربی های ذخیره شده هورمون اشتها نیز از بین می رود یعنی فرد نه تنها مواد غذایی را به مقدار زیاد مصرف نمی کند بلکه ولع مصرف آن نیز از بین می رود.

وی افزود: انجام روش های جراحی که برای افراد چاقی موضعی انجام می شود برای افرادی که دچار چاقی مفرط هستند مضر است و می تواند برای آنها عوارض متعددی را به همراه داشته باشد اما افرادی که به دیابت نوع ۲ و اضافه وزن مبتلا هستند انجام جراحی های چاقی مفرط تاثیرگذار است به گونه ای که پس از جراحی میزان قند ناشتای این بیماران کاهش یافته است.
عبدالحسینی گفت: بیش از 93 درصد کسانی که بای‌پس معده انجام می دهند و 70 درصد افرادی که اسلیو معده می کنند در سال اول دیابتشان بهبود یافته است اما بعد از گذشت 5 سال حدود 20 تا 30 درصد امکان بازگشت بیماری وجود دارد.

این فلوشیپ جراحی های درون‌بین گفت: 33 درصد افراد در دنیا به اضافه وزن مبتلا هستند اما متاسفانه آمارها حاکی از آن است که در کشور ما حدود 65 درصد افراد دچار اضافه وزن شده اند به گونه ای که این مساله خطر دیابت و فشار خون را در بین ایرانیان افزایش داده است.
به گفته وی خطر دیابت و فشار خون در وزن ثابت در آسیایی ها بیش از اروپایی ها است و آسیایی ها بیشتر در معرض خطر بیماری های متابولیک از جمله دیابت قرار دارند.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی جراحی های چاقی و متابولیک با بیان اینکه چاقی و اضافه
وزن به صورت مشهود در بین ایرانیان دیده می شود گفت: زنان ایرانی نسبت به زنان کشورهای غیر آسیایی پرخوری و اضافه وزن بیشتری دارند. همچنین آمارها نشان می دهد زنان در کشور ما بیش از مردان ایرانی دچار اضافه وزن هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به همه افراد توصیه می شود سبک زندگی و رژیم غذایی خود را اصلاح کنند. در واقع تاکید ما بر آن است که افراد گزیده خواری انجام دهند و در کنار آن ورزش و تحرکات خود را افزایش دهند زیرا چاقی زمینه دیابت، بیماری های فشار خون و سایر بیماری های خطرناک را ایجاد می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج