جاباما
۲۷۵۷۷۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

یادگار امام: جامعه را نمی‌توان فریب داد

تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) با تأکید بر اهمیت امید به خدا و اعتماد به فهم مردم در تمام امور گفت: اگر ابزار و تریبون کمی در اختیار داریم ، به فهم مردم اعتماد داشته باشیم؛ زیرا کار و حرف درست را مردم می فهمند.

پایگاه خبری جماران: تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) با تأکید بر اهمیت امید به خدا و اعتماد به فهم مردم در تمام امور گفت: اگر ابزار و تریبون کمی در اختیار داریم ، به فهم مردم اعتماد داشته باشیم؛ زیرا کار و حرف درست را مردم می فهمند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با دبیرکل، اعضای شورای مرکزی و جوانان حزب ندای ایرانیان افزود: اعتماد به خدا سرمایه بزرگی است که باعث نشاط، امید، حرکت و کم شدن کدورت ها می شود.

وی همچنین با تأکید به اعتماد به مردم، آن را امری مهم برای کسانی که وارد حرکت های سیاسی می شوند، دانست و افزود: یقین داشته باشید همه جامعه را نمی توان فریب داد و لذا اگر ابزار و تریبون کمی در اختیار داریم، به فهم مردم اعتماد داشته باشیم؛ زیرا کار و سخن درست را مردم می فهمند.

سید حسن خمینی ادامه داد: اعتماد داشته باشیم که مردم را نمی توان فریب داد که اگر به این حقیقت ایمان داشته باشیم در راستای فریب مردم تلاش نخواهیم کرد.

یادگار امام راحل تأکید کرد: مردم قدردان کارهای صحیح هستند و خداوند این امر را وعده داده است.

سید حسن خمینی با اشاره به این تعبیر که «انسان عارف سر خوش و خنده روست»، افزود: طبق تعاریف ما، بزرگ ترین عارف پیامبر گرامی اسلام(ص) است که همواره خوش سیما و خنده رو بودند.

وی با اشاره به فرمایش امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه شادی مؤمن در رخسار او و غم او در دلش است افزود: امید انسان مومن به خداوند هیچ وقت قطع نمی شود و لذا همیشه نشاط دارد؛ چنین فردی در بدترین شرایط که دیگران امید خود را از دست داده اند روحیه خود را از دست نمی دهد.

سید حسن خمینی با اشاره به وجود عنصر امید در تمام مقطع زندگی پیامبر گرامی اسلام(ص) که به مسلمانان نیز منتقل شده بود، یادآور شد: مرحوم استاد مطهری هنگامی که از نزد امام راحل ما در نوفل لوشاتو بازگشتند، گفتند در امام چهار ایمان دیدم؛ ایمان به خدا، ایمان به مردم، ایمان به هدف و ایمان به راه.

وی با بیان اینکه فرد امیدوار همواره خوشحال و خنده روست و این حال به دیگران هم منتقل می شود، تصریح کرد: برخی انسان ها مظهر یأس و عده ای هم کانون امید هستند؛ هنگام دیدار دسته اول تمام مصیبت های عالم به سراغ ما می آید، اما دسته دوم وقتی در اوج مصیبت ها هم نزد آنها برویم، می بینیم که همه دنیای آنها امید است.

یادگار امام(ره) گفت: یکی از بزرگان تعبیر جالبی دارد که می گوید «من نمی گویم امیدوارها همیشه به جایی می رسند، اما یک چیز را می دانم و آن اینکه ناامیدها هیچ وقت به جایی نمی رسند». لذا می بینیم که در جامعه عده ای ناامید بوده و این ویژگی درون آنها تبدیل به یک ژست شده است؛ آنها یا از روی بی حوصلگی و تنبلی یا برای هزینه ندادن، دائما سخن از «نشدن» می زنند و در تمام عرصه های شخصی، اجتماعی و ملی زندگی شان این نگاه را دارند.

وی ادامه داد: افراد ناامید همیشه با نگاهی عاقل اندر سفیه به دیگران می گویند ما می دانیم کار مورد نظر ممکن نیست. البته ممکن است کار ما واقعا به نتیجه نرسد اما به آن افراد باید پاسخ داد که سخن شان اساسا درست نبوده است، چرا که از روی تنبلی یا عدم شناخت آن را ناممکن می دانستند.

سید حسن خمینی با بیان اینکه امید یکی از درس های بزرگ در زندگی پیامبر گرامی اسلام(ص) است، تصریح کرد: انسان باید به آینده امیدوار بوده و از سوی دیگر به خدا هم اعتماد داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج