۲۷۵۷۸۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تذکر آیت‌ الله مکارم به دولت آذربایجان

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با صدور بیانیه‌ای به دولتمردان کشور اسلامی آذربایجان تذکر داد تا به عواطف و احساسات دینی مردم خود بیشتر احترام بگذارند و حقوق دینی آنان را رعایت کنند.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله مکارم‌شیرازی با صدور بیانیه‌ای به دولتمردان کشور اسلامی آذربایجان تذکر داد تا به عواطف و احساسات دینی مردم خود بیشتر احترام بگذارند و حقوق دینی آنان را رعایت کنند.

متن کامل بیانیه این مرجع تقلید در محکومیت حوادث جمهوری آذربایجان به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در روزهای اخیر اخبار نگران‌کننده‌ای از وقوع درگیری میان عده‌ای از مردم و نیروهای انتظامی در کشور مسلمان و همجوار ما یعنی جمهوری آذربایجان به گوش می‌رسد که طی آن تعدادی از شیعیان کشته شده و عده‌ای مجروح و جمعی دستگیر شده‌اند.

من همواره در دیدارها و همچنین پیام‌های خود به مقامات دینی و دولتی آذربایجان تأکید کرده‌ام که ثبات و امنیت و رفاه کشورهای اسلامی به ویژه همسایگان، آرزوی ماست و ما به سهم خود از هیچ کوششی در این مسیر فروگذار نمی‌کنیم.

لذا ما بر اساس وظیفه شرعی خود، گاه به دولتمردان کشور اسلامی آذربایجان تذکر می‌دهیم تا به عواطف و احساسات دینی مردم خود بیشتر احترام بگذارند و حقوق دینی آنان را رعایت کنند چرا که اعمال محدودیت در امور دینی (چون حجاب، نماز، عزاداری ایام محرم و...) می‌تواند موجب افزایش اعتراضات مردمی و گاه درگیری و بی‌ثباتی شود.

از سوی دیگر از مردم متدین و وطن دوست آذربایجان می‌خواهیم درخواست‌های منطقی و دینی خود را حتی‌المقدور از راه‌های قانونی و مدنی دنبال کرده و بهانه به دست دشمنان خود ندهند.

امروزه که کشورهای منطقه از سوی گروه‌های تکفیری و صهیونیسم جهانی در خطر مضاعف است باید همه نیروها صرف مقابله با این تهدیدات شود. مگر نشنیدیم که اخیرا نامزد ریاست جمهوری آمریکا چه اظهارات خطرناکی علیه مسلمانان به زبان رانده و همه آنان را بدون استثناء خطری برای آمریکا قلمداد کرده است؟ و شعارهای قرون وسطا می‌دهد.

آیا وقت آن نرسیده که بیدار شویم و تهدیدهای واقعی را بشناسیم و متحد باشیم و نیروی خود را صرف آن کنیم؟ مجدداً برای مردم عزیز جمهوری آذربایجان آرزوی توفیق و سعادت دنیوی و اخروی می‌نمایم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج