۲۷۶۰۹۰
۵۵۹۴
۵۵۹۴
پ

باز‌سازي از صفر تا صد خانه‌‌های قدیمی (۱)

با نمونه‌هاي واقعي قبل و بعد از بازسازي خانه‌هاي قديمي آشنا شويد. این کار کمک می‌کند موقع بازسازی دچار اشتباه نشوید.

مجله منزل - ليدا هادي: هر چيزي عمر مفيدي دارد؛ به‌خصوص در دكوراسيون خانه كه زمان هميشه تاثيرگذار است. گاهي رنگي خاص در سال‌هاي دور باب بوده و بعد از مدتي همان رنگ يكي از دلايل اصلي دلگيري خانه به حساب مي‌آيد يا زماني داشتن كابينت‌هاي فلزي باب بوده و اين روزها يكي از نشانه‌هاي قديمي و كهنگي آشپزخانه‌هاست. درواقع با گذشت زمان بايد به فكر بازسازي هر خانه‌اي بود. نياز به تغيير و تحول در هر خانه‌اي هميشه و در هر زمان احساس مي‌شود. در اين ميان رفع ايرادهاي اساسي دكوراسيون قديمي خانه و بازسازي دوباره آن هميشه از دغدغه‌هاي اعضاي خانواده بوده است؛ اينكه ايراد اصلي خانه را دريابيم و بعد دست به زير و رو كردن خانه بزنيم، نكته مهمي است.

معماران داخلي براي اينكه پاركينگ خانه را به اتاقی واقعي تبديل كنند، اول از همه سراغ رنگ ديوارها رفتند اما مهم‌ترين كاري كه آنها در اين اتاق ترتيب دادند، استتار كاشي‌هاي كف بود. استفاده از موكت ضخيم بهترين گزينه براي خانه‌هايي است كه از نظر كفپوش ضعيف هستند؛ البته موكت‌ها بيشتر در اتاق خواب‌ها به درد مي‌خورند و براي فضاي داخلي خانه به کار بردن كفپوش‌هاي ديگر پيشنهاد اول و آخر طراحان است.

باز‌سازي از صفر تا صد خانه‌‌های قدیمی (1)

صاحبخانه از آن آدم‌هايي بوده كه به مسترروم يا همان اتاق‌خواب‌هاي بزرگ امروزي علاقه خاصي داشته است. او براي رسيدن به اين هدف يك قسمت از پاركينگ را به مساحت خانه‌اش اضافه كرده اما ديگر حال و حوصله‌اي براي باقي كارهايش نداشته است؛ به‌خصوص اينكه واقعا نمي‌دانسته با كاشي‌هاي كف چه كند. مشکل كاشي‌هاي قديمي و حجم زياد خرابي‌هاي در و ديوار فقط بايد به دست يك كارشناس حرفه‌اي حل می‌شد.

باز‌سازي از صفر تا صد خانه‌‌های قدیمی (1)


معمولا آشپزخانه‌هاي قديمي كابينت‌هاي زيادي با فضاي جاسازي فراوان دارند اما مشكلي كه اين روزها همه با آن دست به گريبان هستند نماي قديمي و از مد افتاده آنهاست. مانند مشكل اين خانه كه صاحبخانه ديگر از دست كابينت‌هاي درب و داغان آن خسته شده و قصد داشته يك كار تازه انجام دهد؛ البته با حفظ همان ميزان فضا!

باز‌سازي از صفر تا صد خانه‌‌های قدیمی (1)

بودجه صاحبخانه محدود بود و هزينه عوض كردن كابينت‌ها بيش از آنچه به نظر مي‌رسد سر به فلک مي‌كشيد. براي همين طراحان به جاي تعويض كامل كابينت‌ها ترجيح دادند با ترفندهاي ساده تازگي را به اين آشپزخانه بياورند. استفاده از رنگ سفيد يكي از اين ترفندهاست كه در هر خانه‌اي جواب مي‌دهد. كابينت‌هاي سفيد هيچ‌وقت قديمي نمي‌شوند و هميشه به روز جلوه مي‌كنند؛ ضمن اينكه با يك كفپوش چوبي مناسب و عوض كردن سنگ‌هاي روي كانترها به‌طور كلي نماي آشپزخانه با صرف هزينه‌اي اندك زير و رو مي‌شود.

باز‌سازي از صفر تا صد خانه‌‌های قدیمی (1)


چند دهه پيش اوج استفاده از ايده‌هاي طراحي داخلي در خانه‌ها به كار بردن كمدهاي توكار ديواري بود. اين كمدهاي ديواري يك‌جورهايي بار اصلي نماي فضاي داخلي را به دوش مي‌كشيدند و گاهي حتي وظيفه جداسازي فضاهاي خانه مانند جدا كردن نشيمن از پذيرايي را نیز برعهده داشتند. اين روزها ديدن اين كمدهاي ديواري توكار براي خيلي‌ها جالب است و نوستالژيك. اما اين كمدها فقط زماني به زيبايي خانه كمك مي‌كنند كه نشاني از كهنگي نداشته باشند و به قول معروف به‌روز شده باشند.

باز‌سازي از صفر تا صد خانه‌‌های قدیمی (1)

فراموش كردن درهاي شكسته اولين كاري است كه طراحان داخلي به صاحبخانه پيشنهاد دادند. به نظر آنها كمدهاي ديواري خوب هستند اما فقط وقتي كه درهاي قفل‌دار قديمي‌شان به طاقچه‌هايي با طرح‌هاي امروزي تبديل شده باشند. معمولا كمدهاي قديمي چوب تراش‌نخورده‌اي دارند كه با كمي سمباده كشي و رنگي براق مي‌توان آنها را به طرح چوب‌هاي امروز نزديك كرد. باز هم فراموش نشود رنگ سفيد هميشه نجات‌دهنده اول و آخر در تبديل قديمي‌ها به سازه‌هاي جديد است.

باز‌سازي از صفر تا صد خانه‌‌های قدیمی (1)


اين يك نمونه از كانترهاي اوپن از مد افتاده است. سال‌ها پيش درست زماني كه آشپزخانه‌ها طرح و شكل‌شان عوض شده و به مكان‌هايي بدون در و ديوار تبديل شدند، اين سكوهای بلند پاي‌شان به ميان آمد و طرحي تازه براي حركت به سوي مدرنيته شدند. اما حالا ديگر اين اوپن‌هاي باريك با ارتفاع بلند هيچ كاربردي ندارند و يك‌جورهايي فقط سد راه نمايش منظره خوشايند آشپزخانه هستند.

باز‌سازي از صفر تا صد خانه‌‌های قدیمی (1)

اين روزها ديگر داستان جدا كردن فضاي آشپزخانه‌ها فرق كرده است. حالا طراحان داخلي ترجيح مي‌دهند هرقدر كه مي‌توانند فضاي فعاليت در آشپزخانه را روي جزيره‌ها بياورند. مانند اين آشپزخانه كه بعد از يك تغيير اساسي با قرار دادن اجاق گاز روبه‌روي فضاي غذاخوري يک‌جورهايي تعامل بين دو فضا به وجود آورده‌اند. كوتاه كردن بلندي اوپن و پهنا دادن به آن، فضاي بسته خانه را بازتر از قبل نشان مي‌دهد؛ به‌خصوص اينكه استفاده از سنگ‌هاي كوارتز و كورين براي روي كانتر اين روزها به اولين انتخاب طراحان براي جلوه دادن به آشپزخانه‌هاي قديمي تبديل شده است.

باز‌سازي از صفر تا صد خانه‌‌های قدیمی (1)


رنگ ديوار در نماي خانه حرف اول و آخر را مي‌زند. در دكوراسيون‌هاي قديمي رسم بر اين بوده كه صاحبخانه تمامي فضا را به يك رنگ درمي‌آورد و حرفي از نقطه كانوني خانه و ديوارهايي به رنگ خاص هم وجود نداشت؛ بنابراين اگر كسي دلش كمي رنگ خاص مي‌خواست با يكي، دو سطل رنگ به جان خانه مي‌افتاد حتي اگر قرار بود مانند اين خانه ديوارها زرد باشند. اين وسط سقفي كه با سيمان سفيد به صورت پفدار و ذرتي‌شكل درآمده بود - سقف بافت‌دار سيماني - خودش از دردسرهاي بزرگ صاحبخانه بود.

باز‌سازي از صفر تا صد خانه‌‌های قدیمی (1)

اين روزها ديگر كسي سراغ رنگ‌هاي عجيب و غريب براي سرتاسر خانه نمي‌رود؛ مگر اينكه واقعا دكوراسيون خاصي براي خانه‌اش در نظر داشته باشد. در خانه‌هاي امروزي اگر هم كسي دنبال رنگ باشد در نهايت يك ديوار را به رنگ خاص درمي‌آورد. با اين حال انتخاب اول و آخر طراحان براي صاحبخانه‌هايي كه زياد دنبال هيجان نيستند رنگي طبيعي است و البته سقفي بدون هيچ خلل و فرج اضافي. متناسب بودن رنگ ديوار با دكوراسيون خانه مانند مبل‌ها و صندلي‌ها اولين گزينه است.

باز‌سازي از صفر تا صد خانه‌‌های قدیمی (1)


اين همان خانه زردرنگ قديمي است. مشكل ديوارها كه بماند اما اين وسط نكات ديگري هم روي اعصاب صاحبخانه بود كه از قضا طراحان داخلي براي آن هم ايده‌هاي خودشان را داشتند. صاحبخانه از شومينه و طراحي قديمي‌اش ناراضي بود و مي‌خواست همراه عوض كردن رنگ ديوارها آرك‌هاي شومينه هم برداشته شود يا حتي ديوار آجري پشت آن هم تغيير كند اما طراحان داخلي نظر ديگري داشتند.

باز‌سازي از صفر تا صد خانه‌‌های قدیمی (1)

طراحان داخلي براي صاحبخانه توضيح دادند آنچه در اين فضا بيشتر از همه آزاردهنده به نظر مي‌رسد، شومينه نيست؛ بلكه شومينه حتي يك جورهايي با وجود آرك‌هاي رومي قديمي‌اش به فضاي خانه هم مي‌آيد. آنها از خانه ايراد ديگري گرفتند. لوسترها! اين چراغ‌هاي آويزان اصلا مناسب فضاي مدرن و آرامي كه صاحبخانه در نظر داشت نبودند و بايد به هر ترتيبي كنار گذاشته مي‌شدند. لوسترها كه عوض شدند، ديگر شومينه آن‌قدر قديمي و از كار افتاده به نظر نمي‌رسيد!

باز‌سازي از صفر تا صد خانه‌‌های قدیمی (1)

ادامه دارد ...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج