جاباما
۲۷۶۳۱۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

این ربات ها جای انسان‌ها را خواهند گرفت

ربات ها برای دهه های متمادی نقشی اساسی در خانه هایمان ایفا کرده اند؛ اما مدتی کوتاه است که می توان گفت آن ها تقریبا قادر به انجام کارهای عملی اند.

وب سایت دیجیاتو - شایان ضیایی: ربات ها برای دهه های متمادی نقشی اساسی در خانه هایمان ایفا کرده اند؛ اما مدتی کوتاه است که می توان گفت آن ها تقریبا قادر به انجام کارهای عملی اند.

البته مشخصا هنوز باید آن ها را مورد آزمایش و بررسی قرار داد و هم چنان از پس انجام بسیاری از کارهای روزمره بشر بر نمی آیند. با این حال، می توان آن ها را به اشکال گوناگون در اماکن مختلف مشاهده کرد؛ از آشپزخانه ها گرفته تا صنایع بیمارستانی و غیره.

اما آیا این روبات ها از پس اعمال خود به خوبی بر می آیند؟ برای پاسخ به این سوال کمی زود است اما بعد از آشنایی با روبات های این مقاله، می توانید خودتان به نتیجه گیری برسید.

Chef Cui

این ربات ها جای انسان‌ها را خواهند گرفت

کوئه رون کوان، آشپز و مخترع چینی، بعد از ساعت ها کار «گرم و طاقت فرسا» از قبیل پختن غذای نودل، به ایده ای ناب دست یافت.

وی تا سال ۲۰۱۲، رباتی جایگزین برای خود ساخت و مدعی است که توانسته تا به امروز، حدود ۳۰۰۰ واحد از آن را به فروش برساند. این ربات می تواند در هر دقیقه، ۱۳۰ نودل را خرد کند. با این حال، این ربات کارایی دیگری ندارد و انسان ها باید وظایف دیگر را بر عهده بگیرند.


Otonaroid و Kodomoroid

این ربات ها جای انسان‌ها را خواهند گرفت

سال گذشته، دو اندروید شبیه به انسان در موزه علوم و تحقیقات ملی توکیو مورد استفاده قرار گرفتند. این دو ربات، Kodomoroid و Otonaroid نام دارند که معنی آن ها به ترتیب می شود اندروید کودک و اندروید بزرگسال.

این دو اندروید می توانند به کمک یک انسا از طریق کنترلر، به حرکت در موزه بپردازند و ضمن خوش و بش با مردم، آن ها را راهنمایی کنند. البته این دو ربات صرفا و فقط قابلیت صحبت کردن ندارند و می توانند به صورت محدود، دست های خود را نیز حرکت داده و از آن بهره گیرند.


I Fairy

این ربات ها جای انسان‌ها را خواهند گرفت

ربات مورد نظر، I-Fairy نام دارد و تیم Kokoro مسئولیت توسعه آن را بر عهده داشته است. I-Fairy در ابتدا قرار بود به سرگرم کردن مخاطبان خود بپردازد اما بعدا سازندگان متوجه شدند که این دستگاه، سر رشته هایی در مباحث عشق و عاشقی نیز دارد! در سال ۲۰۱۰، یک زوج فعال در حوزه رباتیک، از I-Fairy بهره بردند تا به عنوان کشیش ازدواج آن ها را رسمی کند. این ربات به زبان ژاپنی صحبت می کند و فعلا زبان دیگری برای آن در نظر نگرفته شده است.

باید خاطر نشان هم کرد که ازدواج این دو تن، بیش تر جنبه جلب توجه داشته است و بعید است که استفاده از I-Fairy به عنوان کشیش، به امری مرسوم تبدیل شود. با این حال هیچکس از آینده خبر ندارد و شاید کشیش ها هم بتوانند به زودی نفس راحتی بکشند.


Actroid

این ربات ها جای انسان‌ها را خواهند گرفت

همان طور که می توان انتظار داشت، ژاپن سعی دارد تا اولین گام های بشریت در ساخت ربات های راهنما را بردارد و آن ها را جایگزین انسان ها کند. هتل هِن-نا کشور ژاپن، دو ربات پذیرشگر بهره می برد. یکی از آن ها، شباهت زیادی به یک انسان مونث دارد و با نام Actroid شناخته می شود و ساخت آن باز هم توسط Kokoro انجام شده.

دومین ربات، کمی غیرکاربردی به نظر می آید و چندان قادر به ادای کلمات نیست اما حداقل کمی چاشنی ژوراسیک پارک را می توان در آن مشاهده کرد. در همین حال، چند ربات دیگر برای کارهایی نظیر انتقال اطلاعات و سرویس های اتاق در این هتل وجود دارند.


Relay

این ربات ها جای انسان‌ها را خواهند گرفت

در همین حال، هتل های آمریکایی تا به این حد حاضر از استفاده از ربات ها نیستند و از آن ها در کمترین حد ممکن بهره می برند. یک کمپانی تحت عنوان Savioke به تولید رباتی مهمان نواز می پردازد که می تواند محصولات مختلف را در هتل ها، برای مهمانان ببرد.

این ربات، Relay نام دارد اما هتل کراون پلازا ترجیح می دهد که آن را Dash بنامد. در هر صورت، این ربات ها کارکرد دیگری ندارند و احتمالا دیگر لازم نیست که هنگام باز کردن درب اتاقتان، نگران لباس هایی که پوشیده اید، باشید!


In Situ Fabricator

این ربات ها جای انسان‌ها را خواهند گرفت

دانشجویان NCCR واقع در سوییس، به تازگی روی توسعه رباتی کار می کنند که با ترکیب طراحی دیجیتالی و محاسبه فیزیک، به چیدن آجر می پردازد. اگرچه این ربات توانایی زیادی در چیدن آجر دارد اما هنوز در روند تشخیص حرکت به سمت مجموعه آجرهای بعدی، به مشکل بر می خورد.


Baxter

این ربات ها جای انسان‌ها را خواهند گرفت

شاید ربات Chef Cui را بتوان دستگاهی محدود با تنها یک مهارت نامید، اما ربات Baxter گروه Rethink Robotics می تواند به عنوان یک ربات کارگر قابل قبول مورد استفاده قرار گیرد. این ربات جایگزین انسان، می تواند به جا به جایی وسایل سبک و کارهایی از این دست بپردازد. اگرچه هنوز لازم است که روی فعالیت Baxter نظارت شود، اما ربات مورد بحث از همین حالا در خطوط تولید سراسر جهان مشغول به کار شده است. با این حال، هنوز نمی توان گفت که این ربات برای جایگزینی کامل با نیروی انسانی آماده است.


The RIDC-01

این ربات ها جای انسان‌ها را خواهند گرفت

ربات The RIDC-۰۱ توسط گروه TMSUK ژاپنی و در سال ۲۰۰۵ معرفی شد. ربات مورد بحث می تواند به عنوان یک جارو برقی و نیز یک پروژکتور عمل کند. در حالی که این دو قابلیت ظاهرا بسیار متفاوت با یک دیگر به نظر می رسند، RIDC-۰۱ در بیمارستان آیزو-چو ژاپن و از سال ۲۰۰۶ مورد استفاده قرار گرفته است.


Miim

این ربات ها جای انسان‌ها را خواهند گرفت

مدل بودن، شغل چندان ساده ای نیست و نیازمند تلاشی بسیار سخت تر از آن چه تصور می شود است. با توجه به همین، در هفته مد توکیوی سال ۲۰۰۹، از رباتی به نام Miim استفاده شد و یومی کاتسروای طراح، لباس عروس جدید خود را بر تن آن کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج