۲۷۶۶۱۴
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

ورود ممنوع برای «پورشه» در ایران

به دستور نعمت‌زاده، وزیر صنعت، از قائم‌مقام وزیر صنعت خواسته است ضمن تعلیق نماینده رسمی پورشه در ایران، نتیجه را برای لحاظ در اقدامات بعدی این سازمان منعکس کند.

روزنامه شرق: به دستور نعمت‌زاده، وزیر صنعت، از قائم‌مقام وزیر صنعت خواسته است ضمن تعلیق نماینده رسمی پورشه در ایران، نتیجه را برای لحاظ در اقدامات بعدی این سازمان منعکس کند.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان، در نامه‌ای خطاب به مجتبي خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت در امور تجارت، به تکالیف قانونی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان برای برخورد با شرکت‌های متخلف اشاره کرده و از نامه‌نگاری‌های متعدد با شرکت «معین‌موتور»، نماینده رسمی خودروی پورشه در کشورمان، برای پاسخ‌گویی و ارائه دلایل همکاری‌نکردن با اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی متقاضی واردات خبر داده است.

به نقل از رسانه‌ها سیدمحمود نوابی افزوده است در آبان‌ماه نیز اخطار نهایی به شرکت مذکور اعلام شده که متأسفانه، این شرکت از هرگونه همکاری خودداری کرده است. وی در ادامه با اشاره به دستور نعمت‌زاده، وزیر صنعت، در هامش نامه آبان‌ماه، از قائم‌مقام وزیر صنعت خواسته است ضمن تعلیق نماینده رسمی پورشه در ایران، نتیجه را برای لحاظ در اقدامات بعدی این سازمان منعکس کند.

رئیس هیأت‌مدیره انجمن وارد‌کنندگان خودرو، با یادآوری آیین‌نامه‌ای که برای واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی اعلام شده است، گفت: نمایندگان رسمی خودروهای خارجی در ایران باید در مرحله اول درخواست واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی را بگیرند و پس از بررسی اسناد و مستندات، در قبال دریافت سه درصد از ارزش گمرکی خودرو، موظف هستند آن خودرو را منوط به اینکه مطابق گواهی یورو پنج و واجد سایر شرایط و استانداردهای تعیین‌شده باشد، گارانتی کنند.

فرهاد احتشام‌زاد افزود: در این فرایند اگر وقفه‌ای ایجاد شود یا درصدهای بیشتر و هزینه اضافی برای گارانتی‌کردن خودرو گرفته شود، تخلف محسوب می‌شود و مراجع رسیدگی به این وضعیت، در وهله اول انجمن واردکنندگان خودرو و در نهایت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تعیین شده‌اند.

او اظهار کرد: سازمان حمایت بنا به‌ شدت موضوع و میزان تکرار و استمرار آن می‌تواند برخورد خود را از مرحله دعوت به جلسه و تعیین‌تکلیف تا مرحله لغو گواهی فعالیت تشدید کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت معین‌موتور عضو انجمن وارد‌کنندگان خودرو نیست اظهار کرد: درحال‌حاضر با توجه به لغونشدن تحریم‌ها به‌صورت مستقیم تعدادی از نمایندگی‌های خودرو، به‌صورت مستقیم با شرکت‌های مادر ارتباط ندارند و برخی از آنها از طریق اشخاص ثالث به شرکت مادر وصل هستند، از این‌رو هزینه تمام‌شده پوشش گارانتی خودرو بسیار بیشتر از دریافت مبلغ سه درصدی ارزش گمرکی خودرو بوده و یکی از دلایل مخالفت آنها با اجرای این آیین‌نامه نیز همین است.

رئیس هیأت‌مدیره انجمن وارد‌کنندگان خودرو، گفت: گرچه مواردی هست که افراد از زمان‌برشدن پروسه زمانی دریافت گارانتی از نمایندگی‌ها شکایت دارند، اما بیشتر نمایندگی‌ها به این آیین‌نامه پایبند هستند و طبق قانون خودروهای واردشده توسط افراد را زیر پوشش گارانتی قرار می‌دهند.

احتشام‌زاد، با تأکید بر اینکه هرکدام از نمایندگی‌های خودرو خارجی در ایران که الزامات مشخص‌شده را رعایت نکنند به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان معرفی می‌شوند، افزود: این سازمان در نهایت می‌تواند با این نمایندگی‌ها تا مرحله لغو گواهی فعالیت برخورد کند. وی دلیل برخورد با شرکت «معین‌موتور»، نماینده رسمی خودروی پورشه در ایران را نیز به دلیل مسائلی از این دست عنوان و اظهار کرد: این شرکت اولین موردی است که در این مبحث با آن برخورد شده است و نمی‌توان درباره طرز برخورد سازمان یا آینده این برخورد قضاوت کرد، چراکه پیش از این برخوردی، به این شکل، از سوی این سازمان انجام نشده بود.

وی تصریح کرد: اگر واردکنندگان در فرایند واردات خودرو با مشکل مواجه ‌شوند، در مرحله اول انجمن واردکنندگان خودرو از واردکننده و شرکت نمایندگی درخواست می‌کند مستندات خود را به انجمن ارائه کنند تا حتی‌المقدور اختلاف در انجمن حل‌وفصل شود اما اگر موضوع مورداختلاف رفع نشود یا به هر دلیل، در حیطه اختیار انجمن نباشد، مرجع رسیدگی بعدی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان است و انجمن موضوع را به این سازمان ارجاع می‌دهد.

وی اظهار کرد: سازمان حمایت به صورت دوره‌ای اسامی شرکت‌هایی که به هر دلیلی در فهرست سیاه قرار می‌گیرند را به انجمن واردکنندگان خودرو نیز اعلام می‌کند تا این اشخاص برای عقد قرارداد به شرکت‌های خارجی معرفی نشوند و حالا نیز به انجمن اعلام کرده‌اند در فهرست آتی، شرکت معین موتور به دلیل رعایت‌نکردن قانون و حل‌وفصل‌نشدن موضوع وارد فهرست سیاه شده و از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست کرده‌اند فعالیت نمایندگی تعلیق شود. اما هنوز اینکه تعلیق بر عهده چه نهادی سپرده شده و در چه مرحله‌ای از برخورد است، به انجمن ابلاغ نشده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تيبا پورشه زاده

      خوب از اول هم مشخص بود كه پورشه نميتونه با پرايد دوگانه سوز رقابت كنه بايد زود تر از اينا ميرفت .

    • ایرانی

      این کارها هیچ فایده ای نداره و هیچ دردی رو از گاری سازان داخلی حل نمی کنه!!

      خودروسازهای داخلی محکوم به نابودی هستن و با اجیر کردن افراد هم نمی توانند هیچ کاری از پیش ببرند

      چطوره قبلا ایشان به فکر این حرف ها و ممنوعیت واردات پورشه نیافتاده بودند؟؟؟ لطفا جواب بدهد

    • محمد

      ای کاش جناب وزیر به سازمان حمایت از مصرف کننده هم امر میکردند که این سازمان به شکایت مردم از خودروسازان داخلی هم رسیدگی کنه !!!!!!!!!!!!! من در مرداد سال 88 از ایران خودرو شکایت کردم ولی دریغ از یک تماس
      جناب وزیر حتماً مستحضر هستند که پورشه سواران که توانایی استفاده از چنین اتومبیل هایی را دارند از بابت قطعات و لوازم مشکلی نخواهند داشت ولی جماعتی که محکوم به استفاده از اتومبیلهای وطنی هستند دستشان از چاره کوتاهه !!!!!!!!!!!!!!

    • احمد

      چقدر حیف شد داشتم کارهامو بکنم یه دونه بخرم

    • بدون نام

      معلومه نماینده پورشه از جناب وزیر قدردانی مناسب انجام ندادن . حالا یه پورشه میدادی چی میشد ؟
      حالا تیلیاردرها از کجا پورشه بخرن ؟ اخه یه کم به فکر قشر فوق العاده مرفه باشید . مگه وزارت خونه ها و ... برای حمایت از این قشره نازنین صبح تا شب سعی نمیکنن که زندگی رو برا اونا فقط بهتر کنن؟
      ما که از سرمونم گذشته دیگه .

    • حق گو

      نوشدارویی و بعد از مرگ سهراب آمدی ؟ ملت هم که از دید شما جیگرند و یابو . فقط میگم آقای وزیر .... خودتی . همه که مثل ثبت نامی های وام خودرو گاگول نیستن .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج