۲۷۶۶۸
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

تجارت جدید این بار در آرایشگاه های اصفهان

فرقی نمی کند بالای شهری باشی یا پایین شهری، همه جای اصفهان آرایشگاه هایی هستند که هزاران راه نرفته و رفته را به تو پیشنهاد می دهند تا زیباتر شوی!

خبرگزاری مهر: فرقی نمی کند بالای شهری باشی یا پایین شهری، همه جای اصفهان آرایشگاه هایی هستند که هزاران راه نرفته و رفته را به تو پیشنهاد می دهند تا زیباتر شوی اما ناآگاهی متقاضیان و دخالت این آرایشگاه ها در امور تخصصی پزشکی مشکلات مختلفی را برای شهروندان ایجاد می کند.

تبلیغات بهترین امکان است برای کسانی که می خواهند مشتریان‌خود را پیدا کنند، میان آگهی‌های رنگارنگ در نیازمندیهای روزنامه یا دیالوگ هایی که رد و بدل می شود می توانی شیوع تجارتی جدید را ببینی تجارتی که خیلی وقت است یقه خیلی‌ها را چسبیده تا اصفهان هم در جرگه شهرهایی قرار بگیرد که آرایشگاه‌های زنانه مشهوری دارد.

کافی است سری به یک آرایشگاه نه چندان مشهور بزنی، قیمتها مختلف است و بستگی به تعداد مژه ها دارد از ۲۵ هزار تومان شروع می شود و تا ۷۵ هزار تومان سیر صعودیش را ادامه می دهد، مسئول آرایشگاه از مزایای این عمل می گوید و با اغراق جملاتش را به هم می آویزد تا فروشنده به سبک قسطی هم که شده این کار را بکند.

گرچه زمانی نه چندان دور این عمل برای بیماران سرطانی و موهای سرشان اختراع شد تا آنها با این کار بتوانند زندگی زیباتری داشته باشند اما این مساله مثل بسیاری از موارد دیگر سر به ناکجا گذاشت تا به جای پزشکان و جراحان حالا آرایشگاهها نیز پایشان ازاین گردونه به دور نباشد.

کاری که شاید در نظر متخصصان پوست و مو موجه نیست اما به قول صمیمی کو گوش شنوا.او مادر دو دختر است یکی ۵ ساله و یکی ۱۷ ساله که چند وقت پیش اقدام به کاشت مژه کرده اما از پیامدهای آن قصر درنرفته و به همین خاطر است که از این مقوله دل خوشی ندارد و می گوید: مژه های دخترم اول خیلی زیبا شده بود حتی خود من هوس کردم اما بعد از مدتی شروع کرد به شوره زدن تمام پلکش پوسته پوسته شد و مژه ها سنگین شدند.

شکایت بی شکایت

اخمی توی پیشانیش می افتد و می گوید: طوری شد که تصمیم گرفتیم به همان آرایشگر مراجعه کنیم و به او شکایت کردیم که چرا اینطور شده و او با کمال خونسردی گفت بعضی به چسب های مژه حساسیت دارند اگر می خواهید دوباره مژه ها را از روی چشم بردارم باید مبلغی بپردازید چون به هر حال من هم وقت می گذارم.

از این دست خیلی‌های دیگر هم هستند که یا ترجیح می دهند به آرایشگرشان اعتماد کنند یا سکوت اختیار کرده و لب به شکایت نگشایند اما هر چه باشد از تاتو گرفته تا خالکوبی یا کاشت مژه برخی اوقات خاطرات خوشی را برای مشتریان باقی نمی گذارند.

مسئول یکی از آرایشگاه‌های مشهور در اصفهان در این رابطه می گوید: به هر حال ما هم در حرفه خود کسانی را داریم که خوب کار نمی کنند او از موضع خود پایین نمی آید و حق را به خودش می دهد و می گوید شاید اگر با مواد بهداشتی و بهتر این کار انجام شود این مشکلات هم به وجود نیاید.

اما اگر ریسمان این گفتگو به دست مشاور یکی از کلینیک های پزشکی که کاشت مو را به عهده دارد بسپاری او می گوید: ما برای کاشت مژه کسانی را قبول می کنیم که با مشکلی مواجه هستند این موارد شامل کسانی می شود که یا در اثر بیماری و یا در اثر سوختگی و ...این مشکل برایشان بوجود آمده این مساله با جراحی صورت می گیرد و بسیار کار حساسی است.

کاشت مادام العمر

او عمل کاشت مژه را برای بیمارانی که مژه خود را از دست داده‌اند، حیاتی می‌داند و می‌گوید: کاشت مژه برای این بیماران به صورت دائمی و مادام‌العمر خواهد بود.

به نظر او اگر بیماری پوستی پلک فعال باشد نمی توان این کار را انجام داد و باید حداقل دو سال به تعویق بیافتد.

البته در این مورد، هستند مراکزی که کاشت مژه را به دلیل حساسیت بالای چشم، آن را عملی خطرناک می‌دانند و افراد را از انجام این عمل باز می‌دارند.

همین عامل باعث می شود که آرایشگاهها مشتریان پرو پا قرصی داشته باشند و کسانی را که به دنبال مژه های پرپشت هستند را به دام بیاندازند این در حالی است که آنها تنها قادرند مژه مصنوعی بکارند.

عفونتی به نام مد

در جراحی کاشت مژه، پزشکان ۳۰ یا ۴۰ غده مو را از پشت گردن بر می‌دارند و سپس آن‌ها را یکی یکی در پلک چشم می‌دوزند. در این جراحی فقط از داروهای بیهوشی موضعی استفاده می‌شود.

مژه‌های کاشته شده درست مانند موی سر رشد می‌کنند. این جراحی برای افرادی که به طور مادرزادی و یا در اثر سوختگی مژگان خود را از دست داده‌‌اند، بسیار مفید است، اما با این وجود افرادی هم بدون آگاهی و تنها برای زیبایی جذب این مراکز می شوند.

به گفته علیرضا ریاحی ،متخصص چشم در بیمارستان فیض اصفهان، ما باید بدانیم که چشم به عنوان یکی از اعضای حساس و بسیار آسیب پذیر بدنمان محسوب می شود و باید در نگهداری و بهداشت آن دقت لازم را داشته باشیم.

وی در رابطه با اینگونه عملها می گوید: به هر حال هر عاملی که موجب عفونت چشم شود باید از سر راه برداشته شود.

به نظر او بسیاری از چسبهایی که بر روی مژه چسبانده می شوند معمولا دارای میکروب و باکتری هستند گرچه در نظر اول سطحی به‌نظر می‌رسند ولی نادیده گرفتن آنها ممکن است موجب مشکلات جدی در قدرت بینایی شود.

ریاحی با اشاره به اینکه با این کار ممکن است عفونت ریشه‌های مژه یا ریشه‌های غدد چربی که در لبه پلک قرار دارند به‌وجود آید می گوید: این غدد می‌تواند به هر دلیلی بسته شود و کانونی برای عفونت را ایجاد کند که همان گل مژه است.

مسلما اگر مواد آرایشی برای مدت طولانی روی پلک و مژه‌ها باقی بماند و از ترشح غدد طبیعی که روی پلک قرار دارد جلوگیری کند احتمال ابتلا به گل مژه افزایش می‌یابد و در این شرایط افراد احساس ناراحتی بیشتری می‌کنند، علاوه بر این تحریکات سطحی مثل خارش، سوزش، اشک ریزی و قرمزی چشم را نیز به‌دنبال خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • pacific ocean

      متنفرم از کاشت مژه و تتوی ابرو و خط لب و خط چشم و ...
      اه اه ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج