۲۷۶۷۲۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

با فرزندتان در مورد بلوغ حرف بزنید

یک روان‌شناس گفت: والدین باید قبل از بلوغ فرزندشان به او در خصوص این مرحله آموزش داده و بعد از بلوغ نیز مسئولیت آموزش بهداشت فرزندشان را بر عهده بگیرند.

خبرگزاری تسنیم: یک روان‌شناس گفت: والدین باید قبل از بلوغ فرزندشان به او در خصوص این مرحله آموزش داده و بعد از بلوغ نیز مسئولیت آموزش بهداشت فرزندشان را بر عهده بگیرند.

«مریم فکور» اظهار کرد: یکی از مراحل مهم دوران نوجوانی و بلوغ، نحوه برخورد و چگونگی پذیرش آن است. در واقع بهتر است پدرها، پسران خود و مادرها نیز دختران خود را در مورد این مقوله آگاه کنند و یا این‌که از مشاوران متخصص کمک گرفته و به فرزندانشان این آگاهی را بدهند که رسیدن به سن و علائم بلوغ اصلاً چیز بدی نیست، چون احساس فرزند در این دوران تا پایان عمر همراه او باقی می‌ماند و باید جدی گرفته شود.

این روان‌شناس ادامه داد: متأسفانه نوجوان هنگام رسیدن به سن بلوغ کم‌حرف‌تر شده و به پرسش‌های والدینش به‌صورت کوتاه پاسخ می‌دهد. هم‌چنین مایل است ارتباط خود با همسالانش را پررنگ کرده و یا زمان بیشتری را در اتاق و به تنهایی بگذراند. البته شاید این حالت بخاطر آن است که فکر می‌کند از جانب والدینش درک نمی‌شود. در واقع افراد در سن بلوغ نیاز بیشتری به حریم خصوصی دارند و والدین هم باید این نیاز آن‌ها را در نظر بگیرند.

وی افزود: کودکان آرام و کم‌حرف ممکن است در نوجوانی پرحرف شده و با شجاعت و سماجت به دفاع از ایده‌های خود برخیزند و حتی از خواسته‌های والدین سرپیچی کنند، اما این مسأله اگر با بی‌ادبی، پرخاشگری و توهین همراه نباشد طبیعی است. هم‌چنین معمولاً نوجوانان این دوره را با خودپنداری نامساعد سپری می‌کنند.

فکور تصریح کرد: نوجوان معمولاً نسبت به خود نظر مثبتی دارد، اما به دلیل آن‌که جامعه با او برخورد مناسبی ندارد، تحقیرش کرده و مرتب تغییرات بدنی‌اش را به تمسخر می‌گیرد، زمینه برای خودپنداری نامناسب او فراهم شده و موجب می‌شود عزت‌نفس‌ خود را از دست بدهد. علاوه‌بر این، گاهی تغییرات دوران بلوغ سبب می‌شود برخی نوجوانان حیا و عفت افراطی پیدا کنند، چون از نظر نامساعد دیگران نسبت به تغییرات بدنی خود هراس دارند.

این روان‌شناس خاطرنشان کرد: کودکان به طور طبیعی در مورد بدن خود و سایر افراد کنجکاو هستند. از این‌رو والدین باید با صبر و حوصله به سئوالات آن‌ها پاسخ دهند و در این رابطه از مشاوران مجرب کمک بگیرند، چون این نوع برخورد از کودکی تا بلوغ مبنای خوبی برای صداقت در محیط خانه به شمار آمده و می‌تواند از خودپنداری نامساعد تا حد زیادی بکاهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج