جاباما
۲۷۶۸۳۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

فاطمه گودرزی: در هیچ دسته و گروهی نمی‌گنجم

فاطمه گودرزی گفت: متأسفانه فضای غیراصولی به شدت رواج پیدا کرده و آدم‌های خاص در سینما هستند که خودشان برای فیلم‌ها آدم انتخاب می‌کنند و من در این دفتر و دستک و گروه‌ها نمی‌گنجم.

خبرگزاری فارس: فاطمه گودرزی بازیگر سینما و تلوزیون در ابتدای فعالیتش پر کارتر از سال‌های اخیر بود و طی چند سال اخیر بنا بر گزیده کار بودنش علی رقم حضورش در رسانه‌ها در آثار سینمایی کمتری ایفای نفش کرده است.

وی جزو بازیگرانی است که مردم نسبت به او خاطره‌های خوشایندی دارند و با دیدنش بر پرده سینما انتظار یک اثر خوب و با کیفیت را دارند این انتظار ها می‌تواند مسئولیت هر بازیگری را بیش از پیش سنگین کند شاید گزیده‌ کاری این بازیگر از همین جا نشأت می‌گیرد.

او سابقه دریافت و نامزدی جشنواره فیلم فجر را دارد البته به وی در دوره‌ای پیشنهاد داوری شد که انصراف داد اما چندی پیش به عنوان دبیر جشنواره فیلم و عکس مادر قبول مسئولیت کرد که به گفته‌خودش نزدیک به ۱۰ کیلو به دلیل حجم و استرس کار وزن کم کرد. با وی گفت‌وگویی داشتیم که به شرح ذیل آمده است.

فاطمه گودرزی درباره این پرسش که چرا در دهه ۹۰ کم‌کارتر از دو دهه گذشته است، اظهار داشت:‌ در این دهه پیشنهادهای کمتری داشته‌ام و واقعا همان تعداد پیشنهادی هم که بوده خیلی با کیفیت نبوده‌اند و نقش‌ها را اصلا دوست نداشتم و زمانی هم که نگاه به گروه فیلمبرداری می‌کردم به این نکته می‌رسیدم که در بین آنها جایی ندارم چرا که همواره نه تنها به فیلمنامه و نقش بلکه به گروهی که فیلم را می‌ساختند دقت داشتم. به همین دلیل ترجیح می‌دهم که در این شرایط کار نکنم.

البته باید به این نکته اشاره کنم که در این سال‌ها در رسانه ملی هم کمتر ایفای نقش کرده‌ام و همواره نقشی را پذیرفتم که طیف گسترده‌تری از مردم آن را پسندیده‌اند.

فاطمه گودرزی: در هیچ دسته و گروهی نمی‌گنجم

با هر کارگردانی کار نکردم/ طالبی دیگر فیلمی مانند «دست‌های خالی» نخواهد ساخت

این بازیگر درباره همکاری با کارگردان‌های مختلف و همچنین حضور موفقش در فیلم سینمایی «دست‌های خالی» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی گفت: ابتدا باید بگویم که واقعا با هر کارگردانی کار نکرده‌ام و به این نکته هم اشاره می‌کنم که این فیلم که از آن نام بردید بهترین اثر طالبی بود شاید وی هیچ وقت چنین کاری نساخته و نخواهد هم ساخت این را خیلی رک می‌گویم.

ترجیح می‌دهم گزیده کار باشم

وی در ادامه درباره این نکته که در دهه ۷۰، تقریبا ۱۲ فیلم و در دهه ۸۰ نزدیک به ۸ الی ۱۰ فیلم و دهه ۹۰، که در آن قرار داریم کمتر از این تعداد فیلم بازی کرده است، گفت: فضای کاری سینما در دهه‌های اخیر بسیار متفاوت شده است ابتدا باید بگویم که در دهه‌هایی که پرکار بوده‌ام تعداد پیشنهادی فیلمنامه‌ها زیاد بوده و واقعا از بین آنها یک فیلمنامه را برای بازی انتخاب می‌کردم و اصلاً هم ترجیح نمی‌دادم که در سال در بیش از یک یا نهایتا ۲ فیلم بازی کنم.

این اعتقاد شخصی بنده است که همواره گزیده و مفید کار کنم. اولین چیزی که در انتخاب نقش برای من مهم است کیفیت و سپس کارگردان است.

آدم‌های خاص آدم انتخاب می‌کنند نه هنرپیشه برای فیم‌ها/ در هیچ دفتر و دستک و گروهی نمی‌گنجم

گودرزی با انتقاد به انتخاب‌های غیراصولی و تخصصی در آثار سینمایی گفت: متأسفانه فضای غیراصولی به شدت رواج پیدا کرده و آدم‌های خاص در سینما هستند که خودشان برای فیلم‌ها آدم انتخاب می‌کنند و هنرپیشه انتخاب نمی‌کنند بعد آن فرد را به عنوان بازیگر سر کار می‌برند و شخصاً‌ به هیچ عنوان در این گروه و دفتر و دستک‌ها نمی‌گنجم و نخواهم گنجید.

بازیگر فیلم سینمایی «ازدواج صورتی» در ادامه افزود: به این ترتیب به دلیل برخورد حرفه‌‌ای‌ام هنگامی که سر کار هستم خیلی خوشایند برخی از دوستان نیست، برخی از دوستان فکر می‌کنند زمانی که از بازیگری دعوت به کار می‌کنند به هر شکلی آنها می‌خواهند باید کار کند اما من اینگونه نیستم و اعلام می‌کنم که بنده و برده کسی نیستم که این طور رفتار کنم.

این بازیگر در ادامه با اشاره به اینکه احتمالا یکی دیگر از دلایل کم‌کاری‌ام نقش‌هایی است که در این سال‌ها نوشته شده، عنوان کرد:‌ در رنج سنی که قرار دارم نقش‌های کمتری نوشته می‌شود و اگر هم چند فیلمنامه با این رنج سنی وجود دارد تعداد کمی بازیگر هستند که در آنها همواره حضور دارند اما واقعاً غیر از موارد که در بالا به آن اشاره کردم خیلی دلیل خاصی برای کم‌کاری‌ام نمی‌توانم پیدا کنم.

گاهی باید سعادت یارت باشد

گودرزی در پاسخ به این نکته مبنی بر اینکه با توجه به حضورتان در نقش‌ها و آثار مختلف همچون کمدی و یا درام اجتماعی حضور پیدا کرده‌اید که در سینما به طور شاخص‌تر می‌توان به فیلم سینمایی «ازدواج صورتی» اشاره کرد که البته این تنوع در کارتان باعث دیده شدن بیشتر تسلطتتان در امر بازیگری آنچنان که شایسته بود نشده است، گفت: گاهی فکر می‌کنم شاید سعادت با آدم یار نیست و شاید باید شانسی وجود داشته باشد تا آن اتفاق ویژه که برایش زحمت کشیدید و حقتان است بیفتد.

وی در ادامه افزود: شاید گاهی فیلم مورد نظر خیلی توجه سینماگران را جلب نکرده و باید بیش از پیش در بخش‌های مختلف پرداخت می‌شد البته این در حالی است که بسیاری از مردم که با من مواجه می‌شوند همواره از فیلم سینمایی «ازدواج صورتی» به خوبی یاد می‌کنند اما باید بگویم در همه کارهایی که حضور دارم واقعا تمام تلاش خودم را به کار می‌برم.

فاطمه گودرزی: در هیچ دسته و گروهی نمی‌گنجم

اولین حضورم در تئاتر باید ویژه باشد

بازیگر فیلم سینمایی «دست‌های خالی» درباره کار کردنش در تئاتر گفت: بارها پیشنهادهای مختلفی در این عرصه داشته‌ام اما همواره در زمانی این پیشنهادها مورد توجهم بوده که مشغول به کار دیگری بوده‌ام و فرصت نکرده‌ام به روی صحنه تئاتر حضور پیدا کنم و گاهی هم پیشنهادها نتوانسته توجهم را جلب کند.

وی در ادامه افزود: نکته‌ای که در این عرصه برایم مهم است این است که علاقمندم اولین حضورم به روی صحنه تئاتر بسیار ویژه و خاص اتفاق بیفتد. این نگاه را در کارهای تصویری‌ام نیز داشته‌ام، اولین حضورم در هر مدیومی برایم بسیار با اهمیت است.

دبیر شدم ۷ الی ۱۰ کیلو لاغر شدم

این بازیگر که چندی پیش تجربه دبیری جشنواره فیلم و عکس مادر را داشته بود در این باره گفت: ابتدا باید بگویم که این تجربه برایم بسیار لذت‌بخش و خوشایند بود اما از طرفی فشار بسیار بالایی را تحمل کردم واقعا در طی این مدت ۷ الی ۱۰ کیلو وزن کم کردم تا جایی که اطرافیانم متوجه ضعیف و نحیف شدن من شدند.

او در ادامه گفت: متأسفانه آنطور که باید و شاید نتوانستیم حمایت‌های لازم را برای خود جذب کنیم و به لحاظ مالی در مضیقه بودیم. دوستانی با ما همکاری کردند که همچنان شرمنده آنها هستیم امیدوارم در سال‌های آتی این جشنواره با کیفیت و قوت بیشتری برگزار شود.

سینما بدون حضور جوان‌ها شکل نمی‌گیرد

فاطمه گودرزی درباره حضور جوان‌ها در سینما گفت: سینما بدون حضور جوان‌ها شکل نمی‌گیرد اگر آنها نباشند واقعاً‌ فیلم‌ها معنی پیدا نمی‌کنند. اما باید این نکته را در نظر بگیریم که جوان‌ها به چه شکلی در فیلم‌های سینمایی حضور پیدا می‌کنند.

او در ادامه افزود:‌متأسفانه برخی به دلیل اینکه می‌خواهند اولین فیلم خود را بسازند از جوان‌هایی که شرایط مالی مساعدی دارند دعوت می‌کنند تا بتوانند با کمک آنها فیلم خود را بسازند.

در این شرایط باید گفت انتخاب به گونه‌ای است که فقط فیلم ساخته شود. در عرصه هنرهای نمایشی ما جوان‌های با استعدادی داریم که می‌توانیم از آنها به خوبی بهره ببریم.

فاطمه گودرزی: در هیچ دسته و گروهی نمی‌گنجم

عمو خسرو همواره افتاده بود

بازیگر فیلم سینمایی «می‌خواهم زنده بمانم» درباره همکاری‌اش در چند فیلم با زنده‌یاد خسرو شکیبایی گفت: با عمو خسرو خاطرات خوب و شیرین زیادی دارم در چند فیلمی که با وی همبازی بودم شاهد بودم که چطور برای بازیگر مقابلش انرژی می‌گذارد تا وی نیز به خوبی در ایفای نقشش موفق عمل کند او گاهی در پشت دوربین با اینکه دیده نمی‌شد در مقابل بازیگر شروع به بازی می‌کرد.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های عمو خسرو که شخصا نیز تلاش کردم و از وی این نکته را بیاموزم افتادگی او بود، شکیبایی با مردم ارتباط صمیمی داشت. واقعا از وی درس گرفتم.

او همیشه می‌گفت هیچ وقت برای دوربین بازی نکن حتی زمانی که پشت به دوربین و یا در پشت دوربین حضور داری چرا که این حس و حضورت همواره احساس می‌شود.خوشحالم که همواره از خسرو شکیبایی همه به نیکی یاد می‌کنند و به نظرم این به دلیل مردمی بودنش است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج