جاباما
۲۷۶۸۵
۱ نظر
۵۳۱۰
۱ نظر
۵۳۱۰
پ

لم دادن، ممنوع!

چگونه میز کامپیوتر را بچینیم؟

زندگی امروز آنقدر با کامپیوتر گره خورده که کمتر خانه ای را می توان یافت که اثری از کامپیوتر در آن نباشد و حتی می گویند هر کسی کار کردن با کامپیوتر را بلد نباشد، بی سواد است.

مجله کوچه ما : زندگی امروز آنقدر با کامپیوتر گره خورده که کمتر خانه ای را می توان یافت که اثری از کامپیوتر در آن نباشد و حتی می گویند هر کسی کار کردن با کامپیوتر را بلد نباشد، بی سواد است. اما نشستن پشت مانیتور یا چیدن وسایل روی میز کامپیوتر، راه و رسمی دارد که اگر درست اجرا نشود، ممکن است به کاربر آسیب وارد کند.

میز کامپیوتر

چگونه میز کامپیوتر را بچینیم؟

میز را می توان به سه قسمت تقسیم کرد:

1- قسمتی که به ندرت از آن استفاده می شود (عقب میز)

2- قسمتی که گاهی از آن استفاده می شود (وسط میز)

3- قسمتی که همیشه از آن استفاده می شود (جلوی میز)

طرز چیدن وسایل

قسمت اول که سطح انتهایی میز کار است و به ندرت از آن استفاده می شود، فقط مکانی جهت نمایش است. اشیایی همچون مانیتور، عکس، ساعت، گلدان، جای مداد و خودکار و بلندگو در این ناحیه قرار می گیرند. قسمت دوم، سطح میانی میز است. در اینجا اشیایی قرار می گیرند که گاهی از آنها استفاده می شود؛ لوازمی مثل تلفن، ماشین حساب و ... قسمت سوم، سطح جلویی میز کار است. در اینجا وسایلی قرار می گیرند که همواره کاربرد دارند؛ مثل کیبورد یا همان صفحه کلید، موس و موس پد. یادتان باشد میزهایی که صفحات جداگانه ای برای صفحه کلید و موس دارند، زیاد مناسب کار نیستند.

نحوه قرار گرفتن مانیتور

چگونه میز کامپیوتر را بچینیم؟

مانیتور باید به صورتی استقرار یابد که:

۱- در قسمت اول باشد.

۲- روبروی صورت باشد به گونه ای که هنگام کار با آن بتوان بالاترین نقطه مانیتور را مشاهده کرد یا به عبارت دیگر چشم کاربر به موازات بالاترین قسمت مانیتور باشد و فاصله مانیتور از چشم کاربر نیز بین چهل تا هفتاد سانتیمتر باشد.

نحوه قرار گرفتن صفحه کلید

صفحه کلید هرگز نباید در ارتفاعی بالاتر یا پایین تر از سطح میز باشد. به عبارت دیگر صفحه کلید باید دقیقا روی میز و در قسمت سوم و روبروی مانیتور باشد. در این حالت زاویه بین بازو و ساعد هنگام کار نباید از نود درجه تجاوز کند. نکته دیگر در مورد صفحه کلید، نحوه قرار گرفتن مچ دست ها روی آن است. هر دو مچ کاملا به موازات هم روی صفحه کلید به نحوی قرار گیرند که هر یک نیمی از صفحه کلید را پوشش دهند.

جمع شدن مچ دست به سمت داخل یا خارج اصولی نیست. زاویه داشتن کف دست نسبت به مچ نیز باعث آسیب خواهد شد. بسیاری از کاربران پایه های زیر صفحه کلید را باز می کنند تا به آن زاویه دهند.

این کار بدترین حالت برای مچ دست است. بهترین حالت برای کیبورد آن است که نسبت به میز، کمترین زاویه را داشته باشد.

صندلی کامپیوتر

چگونه میز کامپیوتر را بچینیم؟

خیلی ها پس از خریدن کامپیوتر، به منظور صرفه جویی اقدام به خرید صندلی کامپیوتر یا صندلی مهندسی نمی کنند و از صندلی های معمولی بهره می برند. این موضوع وقتی خطرناک می شود که از صندلی چوبی و صندلی غیرمتحرک استفاده کنید.

حتی با منطق اقتصادی هم این کار به صرفه نیست چون ممکن است با استفاده از صندلی های چوبی و غیراستاندارد، در آینده دچار بیماری های مفصلی و حرکتی شوید. توصیه می شود هنگام خرید کامپیوتر، یک میز و صندلی مخصوص هم تهیه کنید که هم زیبایی مبلمان محل کار و زندگی شما را افزایش دهد و هم باعث جلوگیری از بروز بیماری های ناشی از کار با کامپیوتر می شود. صندلی که برای این کار تهیه می کنید، باید این ویژگی ها را داشته باشد:

- متحرک، دوار و با پایه چرخدار باشد.

- ارتفاع صندلی قابل تغییر باشد تا بر اساس قد شما به گونه ای تنظیم شود که به راحتی با صفحه کلید کامپیوتر کار کرده و صفحه مانیتور را ببینید.

- صندلی بر اساس وزن شما، دارای مفصل هایی باشد که بتواند حرکات شما را تنظیم کند.

- پشتی صندلی باید به صورتی طراحی شده باشد که از بروز کمردرد و دردهای مفصلی جلوگیری کند.

- محل نشستن آن از جنسی باشد که سُر نخورید.

- حداقل چهار پایه باشد (هر چه بیشتر، بهتر) و قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه ای داشته باشد.

تنظیم صندلی کامپیوتر

چگونه میز کامپیوتر را بچینیم؟

چگونگی تنظیم صندلی کامپیوتر هم قابل تامل است که باید آن را جدی گرفت.

مرحله اول: درست روبروی صندلی بایستید. در این حالت زانوها باید با محل نشستن در یک راستا باشند. به عبارت دیگر زانوها با محل نشستن تماس داشته باشد. در این حالت محل نشستن تنظیم شده است.

مرحله دوم: روی صندلی بنشینید. در این حالت قسمت داخلی زانو با لبه صندلی باید به اندازه یک مشت جمع شده کاربر فاصله داشته باشد. توجه داشته باشید که زانو باید زاویه ای حدودا نود درجه داشته باشد.

مرحله سوم: تکیه گاه یا پشتی باید به نحوی تنظیم شود که دقیقا قسمت انحنا یا تورفتگی کمر را پر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زیبا

      جالب بود!
      استفاده کردم!
      زیبابود!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج