۲۷۶۹۵۶
۹ نظر
۷۷۱۷
۹ نظر
۷۷۱۷
پ

چرا بعضی مردها همیشه داد می‌زنند؟

هر بار که همسرتان داد می‌زند برایش غذایی خوشمزه می‌پزید، شاید شما قربانی سلطه‌جویی او باشید!

مجله سیب سبز - بهاره اسلامی: واقعیت این است که قربانی شدن شما در زندگی مشترک، همیشه حاصل ویژگی‌های شخصیتی همسرتان نیست. حتی سلطه‌پذیرترین مردها هم اگر به رابطه‌ای که در آن زنی منفعل قرار دارد که برای همه رفتارهای بد همسرش به او جایزه می‌دهد قرار بگیرند، رفتار سلطه‌جویانه نشان می‌دهند.

اگر به‌جای اینکه آماده جنگیدن برای به‌دست آوردن احترام و عزت‌نفس ازدست رفته‌اش شود، تنها با غرق کردن همسر بدرفتارش در محبت از او دلجویی می‌کند، باید بدانید که دانسته یا ندانسته، لباس زنی که همیشه قربانی است را به تن کرده‌اید و در رابطه‌ای که شما را هر روز بیشتر تحلیل می‌برد و انگیزه سلطه‌جویی را هر روز بیشتر از قبل در همسرتان تقویت می‌کند، قرار گرفته‌اید. من، باربارا دی ‌آنجلیس، به شما کمک می‌کنم که آرام‌آرام مسیر این رابطه را تغییر دهید و عزت‌نفس‌تان را دوباره ترمیم کنید.

چرا بعضی مردها همیشه داد می‌زنند؟

برای داد زدنش پاداش تعیین نکنید

اگر نمی‌خواهید در زندگی مشترک همیشه قربانی ظلم و بدرفتاری‌های همسرتان باشید، به مردان زندگی‌تان به‌دلیل بدرفتاری که با شما می‌کنند، جایزه ندهید. اگر بعد از یک بحث زن و شوهری، همسرتان سر شما داد زده، بد دهنی و اتاق را ترک کرده، با چشم‌های خیس سراغش نروید و سرتان را برای دریافت نوازش روی زانویش نگذارید.

شما نباید در چنین شرایطی به محض دریافت محبت همسرتان بگویید «عزیزم، خیلی خوشحالم که دیگه عصبانی نیستی! اصلا دوست ندارم ناراحتیت رو ببینم و چنین اتفاقی توی رابطه ما تکرار بشه!» شاید با نشان دادن این واکنش‌ها تصور کنید زنی بخشنده و مهربان هستید که احساسات همسرش را خوب درک می‌کند، اما واقعیت این است که شما با این رفتار به همسری که بدرفتاری کرده جایزه داده‌اید و بار دیگر خودتان را قربانی کرده‌اید. یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌هایی که ما زن‌ها می‌کنیم این است که به بهانه نشانه دادن مهربانی، بخشش یا حفظ رابطه‌مان، به مردی که بدرفتاری کرده جایزه می‌دهیم و زمینه را برای تکرار رفتارش فراهم می‌کنیم.

این کار را چگونه می‌کنیم؟

واقعیت این است که مردها بیش از آنکه پیش از ازدواج برای رفتار با همسرشان برنامه‌ریزی کنند، در جریان زندگی مشترک و باتوجه به واکنش‌های او تصمیم می‌گیرند چه رفتاری را در مقابل شریک زندگی خود نشان دهند. وقتی ما مردی را که به‌تازگی با ما بدرفتاری کرده و کلمات ناشایستی را درموردمان به کار برده، در آغوش می‌گیریم، هنگامی که سرمان فریاد می‌زند چیزی نمی‌گوییم و به‌خاطر اینکه عصبانی شده، از او عذرخواهی می‌کنیم، به او یاد می‌دهیم که هرچه بدرفتارتر باشد محبت بیشتری از طرف ما زن‌ها می‌بیند.

وقتی ما شب با همان کسی رابطه زناشویی برقرار می‌کنیم که چند ساعت قبل بدترین واژه‌ها را درموردمان به کار برده و بدون آنکه عذرخواهی کرده باشد، تنهای‌مان گذاشته، به او می‌گوییم که آنقدر محتاج عشقش هستیم که بدترین لحظه‌ها هم نمی‌تواند ما را به فکر قطع محبت‌مان بیندازد. وقتی ما پیراهن مردی را اتو می‌کنیم که احساسات‌مان را جریحه‌دار کرده تا به او بگوییم چقدر دوستش داریم، این پیغام را منتقل می‌کنیم که من تو را فارغ از اینکه خوب باشی یا سنگدل دوست دارم و چون می‌ترسم محبتت را از دست دهم، هرچه با من رفتار بدتری بکنی، به تو بیشتر خوبی می‌کنم.

در این‌گونه مواقع ما این پیام را برای شریک زندگی‌مان می‌فرستیم که تو هر طور که بخواهی می‌توانی با من رفتار کنی، اما من همچنان دوستت خواهم داشت. درواقع هرچه بدتر با من رفتار کنی، بیشتر می‌ترسم و درنتیجه بیشتر با تو مهربان خواهم بود.

نه رومی روم، نه زنگی زنگ

توصیه‌ام به شما این نیست که هرگاه نامزد یا همسرتان با شما بدرفتاری کرد، روزنامه‌ای به دست بگیرید و به صورتش بکوبید. آنچه اینجا می‌خواهم بگویم این است که اگر به مردتان به‌خاطر بدرفتاری که با شما کرده پاداش بدهید، درواقع به او آموزش می‌دهید که می‌تواند به این رفتارهایش ادامه دهد و هیچ ترسی هم درمورد ازدست دادن محبت شما نداشته باشد. من در این مطلب، تنها به شما می‌گویم که برای به تعادل رسیدن زندگی مشترک‌تان، همیشه نیاز به یک فرد سلطه‌گر و یک فرد سلطه‌پذیر نیست و اگر شما قصد ندارید با اقتدار و سرسختانه با همسرتان رفتار کنید، معنایش این نیست که باید یک عمر با ظلم و بدرفتاری‌های او بسوزید و بسازید.

چرا بعضی مردها همیشه داد می‌زنند؟

با رفتارهای غیرقابل تحمل چه کنیم؟

شکی نیست که در هر رابطه‌ای -هرقدر هم که عاشقانه باشد- لحظات ناخوشایندی به‌وجود می‌آید و گاهی رفتار اشتباه فرد مقابل‌تان دل شما را به لرزه می‌اندازد. در این شرایط، با کمک راهکارهایی که در ادامه فهرست کرده‌ایم، می‌توانید جلوی ضرر را بگیرید و اجازه ندهید که بدرفتاری به الگوی ثابتی که در رابطه شما حاکم است، تبدیل شود.

- احساسات منفی خود را با او در میان بگذارید و صبر کنید جوابی بشنوید تا نشان‌دهنده این باشد که احساسات‌تان را درک کرده و به‌خاطر رفتارش پشیمان شده است.

- راه‌هایی پیدا کنید که هر دوی شما بتوانید با عقل و منطق و اهمیت متقابل برای احساسات یکدیگر، از بروز چنین موقعیت‌های مشابهی در آینده جلوگیری کنید.

- آنگاه همدیگر را در آغوش بگیرید و برای برگشتن شرایط به زمان قبل از مشاجره با هم تلاش کنید.

در ادامه می‌توانید راه‌های زیر را امتحان کنید:

- دو لیست ترتیب دهید. لیست اول، در زمینه‌هایی که در رابطه با مردان از موضع ضعف برخورد می‌کنید و لیست دوم در زمینه‌هایی که در تمام روابط‌تان با دیگران از موضع ضعف برخورد می‌کنید. این مرحله، فرایند مهمی است و حتما آن را روی کاغذ انجام دهید. نوشتن زمینه‌هایی که به‌طور معمول در آنها مثل یک قربانی عشق برخورد می‌کنید، به شما در آگاه شدن نسبت به رفتارها‌ی‌تان کمک کرده و اولین قدم در راه تغییر را آسان خواهد کرد. پس از آنکه این لیست را تمام کردید، این موضوع را با یکی از دوستان زن خود درمیان بگذارید. این کار به شما کمک خواهد کرد در این رابطه متعهدتر باشید و هرگز دوباره از موضع ضعف برخورد نکنید.

- دو لیست دیگر ترتیب دهید: یک لیست از رفتارهایی که صحیح و سالم هستند و لیست دیگر از رفتارهایی که دیگر هرگز نباید در رابطه با مردان سراغ‌شان بروید.

- عزت‌نفس‌تان را حفظ کنید: من از این عبارت خیلی خوشم می‌آید. این عبارت را روی کاغذهای کوچکی نوشته‌ام و برای آنکه آن را بیشتر ببینم، در قسمت‌های مختلف خانه‌ام نصب کرده‌ام تا به‌عنوان یادآوری به من بگویند چه کسی هستم. گاهی اوقات مچ خودم را حین انجام یک رفتار قربانی عشق شدن، می‌گیرم. لحظه‌ای چشمانم را می‌بندم و به معنای این عبارت فکر می‌کنم. تقریبا اکثر اوقات فکر کردن به این عبارت، دوباره مرا به حس احترام شخصی‌ام برمی‌گرداند. شما هم تعبیر شخصی و اینکه چگونه عزت‌نفس‌تان را حفظ کنید از این عبارت درس خواهید‌گرفت.

- به خاطر داشته باشید: از موضع ضعف برخورد نکردن با مردان، به این معنا نیست که نسبت به آنها سلطه‌جو باشید و سعی کنید آنها را کنترل کنید بلکه به این معناست که با خودتان رفتاری از سر عشق و توام با احترام داشته باشید و به این وسیله مردتان را وادار کنید تا او هم با شما چنین رفتاری داشته باشد.

چگونه عزت‌نفسم را زیر پا می‌گذارم؟

هرگاه از موضع ضعف با نامزد یا همسرتان برخورد می‌کنید، به او اجازه می‌دهید تا رفتاری محترمانه با شما نداشته باشد و در این حالت است که احترام شخصی و عشق به خودتان را هم از دست می‌دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یه نفری

      مرد ها داد میزنند چون کم میارن

    • بدون نام

      چون وحشین.

    • مرد دانا

      داد زدن لازمه .باید حساب ببره ضعیفه دیگه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرفت خیلی بامزه بود:)، با خوندن جملت قشنگ آدم احساس میکنه شخصیت ضعیف و ترسویی داری

      • نگار

        یکی مثل تو کافیه تا گند بزنه به زندگی
        خاک تو سر عقده ایت
        طرز فکرت از دوره جاهلیتم کم ارزش تره
        برو ی فکری برا خودت بکن

    • بدون نام

      دقت کردین نظرات چقدر تخصصی داده شده:)

    • مریم

      مردا فقط بلدن داد بزنن . نمیتونن اروم مشکلو حل کنن

    • تنها

      آقایون بی منطق داد میزنن.همسر من از جمله ی همون مرداست که در موقع عصبانیت واقعا وحشی میشه وعربده میکشه .واقعا ازش متنفرشدم

    • رضا

      داد زن و فریاد یک بیماری روانی است بعضی وقت ها این بیماری ژنتیکی است یعنی از پدر و مادر به فرزند به ارث میرسد
      گاهی اوقات مشگلات زندگی انقدر زیاد است بی پولی فقر دست تنگی و 1000 مشگل دیگر فکر کردن زیاد به موضوعاتی
      که سال ها قابل حل نبوده است و از طرفی مشگل دیگری در راه رسیده است این افراد به درد زندگی مشترک نمیخورن
      چرا چون فایده نداره هیچ پیشرفتی هم توش نداره و به جایی هم ختم نمیشه چون با اخلاق خوب انسان به همه جا میرسه
      حتی خانواده ادم بخاطر اخلاق خراب ادمو ترک میکنن گاهی با خوردن قرص و در مواد شدید با تریاک قابل درمان
      اما اگر بیماری روانی انقدر شدید باشه که دکتر نتونه کاری کنه شخص بیمار بستری میشه و درمانی براش نیست تا بره زیر خاک در اسایشگاه روانی میماند ولی 80 درصد تربیت کردن کودک از سن 2 سالگی تا 17 سالگی مهمه اگر درست تربیت نشه
      ویا تشخیص درستی از جامعه نداشته باشه یا پدر و مادر درد شون رو روی بچه تخلیه بکنن اون بچه حتما بزرگ شد قاتل خوبی میشه پس بچه بزرگ کردن کار هر کسی نیست و در تربیت اخلاق و الگو های رفتاری و شخصیتی از سنین 2 الی 17 سال نقش پدر و مادر خیلی مهمه من یه دوست روانی داشتم اخرش هیچ کاری نتونست دکتر براش بکنه خود دکتر تریاک بهش داد و 14 سالی هست که با تریاک این زندگی رو تحمل میکنه شرایط بدی که این رفیق ما داشت در حدی بود که اگر هر کسی جای اون بود خودکشی میکرد ولی من نذاشتم خودشو بکشه چون اگر خودشو میکشت ما تنها میشدیم خلاصه به ذور نگهش داشتیم و 90 درصد بیماری روانی به ژن پدر و مادر بستگی داره اکثر پدر و مادر ها قبل از بارداری ازمایش نمیدهن و به روش سال 1300 عمل میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج