۲۷۷۱۸۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

اروپا شبکه‌های اجتماعی را محدود کرد!

در قانون جدید اتحادیه‌ی اروپا استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط کاربران ۱۳ تا ۱۶ سال، نیاز به اجازه‌‌ی والدین خواهد داشت.

مجله دیجی کالا - مجید نوردوست: قانون‌گذاران اتحادیه‌ی اروپا به کشورهای عضو، این اختیار را دادند که بتوانند استفاده از شبکه‌های اجتماعی را برای افراد ۱۳ تا ۱۶ سال محدود کنند.

اروپا شبکه‌های اجتماعی را محدود کرد!

با توجه به قانون جدید، کشورهای عضو اتحادیه‌‌ی اروپا می‌توانند قوانینی را به وجود بیاورند که افراد بین ۱۳ تا ۱۶ برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و یا Snapchat به اجازه‌ی والدین نیاز داشته باشند.

درحال حاضر سن قانونی برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی آنلاین در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا ۱۳ سال است، اما به تازگی حداقل سن قانونی برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی به ۱۶ سال افزایش پیدا کرده است.

اینستاگرام

اروپا شبکه‌های اجتماعی را محدود کرد!

البته بسیاری از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مانند فیسبوک و گوگل به این موضوع اشاره کرده‌اند که اتحادیه‌ی اروپا در تصویب این قانون بسیار عجله کرده است. بسیاری از شرکت‌ها الگوی تجاری خودشان را زمانی به وجود می‌آورند که به گروهی از کاربران دسترسی پیدا می‌کنند. به همین دلیل قانون جدید اتحادیه‌ی اروپا باعث می‌شود که این شرکت‌ها نتوانند درآمد لازم را از طرح‌های تجاری خودشان که گروه سنی نوجوان را هدف قرار داده‌اند، به‌دست بیاورند. از طرف دیگر بالا بردن سن استفاده از شبکه‌های اجتماعی در کشورهای مختلف، کاربران را به دروغ‌گویی درباره‌ی سن خودشان تشویق می‌کند و به این صورت نمی‌توان محیط امنی را برای کاربران به وجود آورد.

اتحادیه‌ی اروپا با این قانون می‌تواند شرکت‌هایی که قوانین را رعایت نمی‌کنند، جریمه کند. مقدار این جریمه ۴ درصد از کل درآمد این شرکت‌ها در دنیا خواهد بود.

با این قانون شرکت‌ها باید نظارت دقیق‌تری روی کاربران و سرویس‌هایی که ارایه می‌کنند، داشته باشند. در این قانون گفته شده که اگر اطلاعات کاربران به بیرون درز کرد، شرکت‌ها ۷۲ ساعت مهلت دارند تا مقامات قانونی را از این اتفاق مطلع کنند.

فیسبوک

اروپا شبکه‌های اجتماعی را محدود کرد!

اتحادیه‌ی اروپا دراین‌باره گفته:"شرکت‌ها اجازه‌ی فاش کردن اطلاعات کاربران بدون اجازه از مراجع قانونی و یا شخص را نخواهند داشت."

این قانون جدید اتحادیه‌‌ی اروپا در روز پنجشنبه به شکل رسمی اعلام می‌شود و کشورهای عضو هم دو سال زمان خواهند داشت تا خودشان را با این سیاست‌ها هماهنگ کنند.

در کشور ما هم افراد از سن کم به وسیله‌ی گجت‌های هوشمند به گشت و گذار در اینترنت و استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند. بسیاری از خانواده‌ها بدون داشتن نظارت کافی فرزندان خودشان را در دنیای اینترنت رها می‌کنند. شاید در حال حاضر آسیب‌های این موضوع دیده نشود، اما در آینده قطعا شاهد بروز مشکلات مختلفی خواهیم بود که از عدم نظارت بر استفاده‌ی کودکان و نوجوانان از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج