۲۷۷۳۴۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مصباح: برخی از هم‌ لباسان ما ناشکر هستند

آیت‌‏الله مصباح یزدی با تأکید بر "نعمت انقلاب باید با شکرگزاری از سوی همه ما حفظ شود"، گفت: امروز ما نگرانیم، چراکه برخی هم‌لباسان ما ناشکری می‌کنند و قدر این نعمت را نمی‌دانند.

خبرگزاری تسنیم: آیت‏‌الله محمد تقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر و رونمایی از ۲۵ جلد کتاب از الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‏‌های این مؤسسه برگزار شد، گفت: از بهترین برکاتی که در سایه انقلاب اسلامی شامل مردم ایران و مسلمانان و بشریت شد برکات علمی و معنوی انقلاب بوده است.

وی با اعلام اینکه حوزه به‌برکت انقلاب اسلامی تعالی پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در زمان پهلوی و دوران طلبگی ما از بهترین افتخارات حوزه این بود که یک مقاله و یادداشتی در یکی از مطبوعات به چاپ برسد که بعدها سالنامه‏‌ای تشکیل شد که در سال چند مقاله از روحانیون در آن به چاپ می‌‏رسید و در اواخر ماهنامه‏‌ای با عنوان مکتب اسلام از قم منتشر می‌‏شد اما امروز به‌برکت انقلاب اسلامی شاهد فعالیت بسیار زیاد روحانیت در تولید علم دینی هستیم.

این استاد اخلاق با تشریح شخصیت شهید مطهری تصریح کرد: یکی از ستارگان عالم تحقیق بین روحانیت استاد شهید مطهری بودند که برجسته‌ترین بعد پژوهش‏های ایشان تحقیقات فلسفی بود و بقیه موضوعات فرع آن بود، شهید مطهری تنها منبع تحقیقاتشان کتاب فارسی سیر حکمت در اروپا بود که بر اساس همان یک کتاب نظرات فلاسفه غربی را به چالش می‌‏کشید که این در نوع خود از عجائب عالم پژوهش است.

آیت‌الله مصباح یزدی به بیان برکات علمی انقلاب اسلامی پرداخت و ابراز داشت: امروز به‌سبب فداکاری‌‏های امام خمینی(ره) و شهدا و رهبر عزیز انقلاب روحانیون و حوزه علمیه در حال پژوهش و تحقیق در سطح جهانی‌اند تا جایی که امروز برخی از تحقیقات برخی روحانیون در دانشگاه‌‏های آلمان و اتریش در سطح دکتری در حال تدریس است؛امروز به‌جرأت می‌‏توان گفت که تحقیقات و پژوهش‏‌های دینی و فلسفی روحانیت کمتر از تحقیقات هسته‌ای نیست اما به‌سبب عدم تبلیغات نسبت به این امر ناشناسی در این امر در جامعه وجود دارد.

وی با تأکید بر "نعمت انقلاب باید با شکرگزاری از سوی همه ما حفظ شود"، گفت: امروز ما نگرانیم چراکه برخی هم‌لباسان ما ناشکری می‌کنند و قدر این نعمت را نمی‌دانند؛ امیدواریم همه ما بیش از پیش لیاقت استفاده از این نعمت را داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین شخصیت علامه طباطبایی پرداخت و گفت: ایشان افتخارات بزرگی را برای حوزه آفریدند، شخصیتی فوق العاده ممتاز با جامعیت علمی بودند، علامه اهتمام ویژه‌ای به معارف قرآن و سنت داشتند.

آیت‌الله مصباح یزدی بیان کرد: مرحوم آقای صدوقی(ره) می‌فرمودند: "اگر علامه را از حوزه قم برداریم چندان امتیازی برای حوزه علمیه قم نمی‌ماند"، مرحوم علامه شخصیتی بی‌ادعا، بدون سروصدا، بدون تظاهر و باتواضع بودند که زبان از بیان ویژگی‌های شخصیتی ایشان عاجز است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج