جاباما
۲۷۷۵
۵۰ نظر
۵۰۱۵
۵۰ نظر
۵۰۱۵
پ

ارزان‌ترین خودرو ایران از راه رسید

مدل کبریولت مینور حدود ۲ میلیون تومان از نوع کوپه ارزان‌تر است. این خودرو در صورت ارائه به صورت برقی با قیمت پایه ۱۱.۵ میلیون تومان و در صورت انتخاب نوع بنزینی با قیمت پایه ۶.۸۰۰ تا ۷ میلیون تومان در دسترس مشتریان خواهد بود.

هر اندازه ایران خودرو و سایپا به دنبال طراحی خودرو ملی هستند، خودروسازان نوظهور و خصوصی کشور حلقه مفقوده این صنعت را در محصولات ارزان قیمت، کم مصرف و پاک می‌جویند. مینور نام نخستین خودرو برقی و کوچک شهری ایران است که توسط شرکت خودروسازی جنوب طراحی شده و قرار است به زودی به خیابان‌های ایران راه پیدا کند.

به گزارش عصرخودرو، مینور (Minor) در لغت نامه انگلیسی به معنای کوچک و جزئی است که با توجه به جثه و کلاس خودرو برای آن برگزیده شده و ریشه‌ای در لغت نامه فارسی ندارد هر چند تلفظ صحیح آن در زبان انگلیسی به صورت ماینور است.

ارزان‌ترین خودرو ایران از راه رسید

مینور در کلاس خودرو‌های کوچک شهری (کلاس A) قرار می‌گیرد و به عنوان خودرویی با فاصله بین دو محور ۱. ۸ متر در زمره کوچک‌ترین خودروهای جهان قرار می‌گیرد. مینور در گروه خودروهایی قرار می‌گیرد که در جهان با نام NEV Neighborhood Electric Vehicle شناخته می‌شوند. این دسته از خودرو‌ها با استفاده از منبع انرژی پاک تغذیه می‌شوند و معمولا حداکثر سرعتی کمتر از ۷۲ کیلومتر در ساعت دارند. قوانین آمریکا، خودرو کم سرعت یا NEVرا به داشتن وزنی کمتر از ۱۴۰۰ کیلوگرم و حداکثر سرعت ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت محدود کرده است تا از معافیت مالیاتی برخوردار شوند. مینور بر اساس انتخاب مشتریان در دو نوع بنزنی و برقی و با قابلیت انتخاب آپشن‌های مختلف به بازارعرضه خواهد شد.

ارزان‌ترین خودرو ایران از راه رسید

طراحی
طراحی مینور همانند خودرو معروف اسمارت Fortwo با استفاده از طرح آبششی و خط نقره‌ای روی بدنه هویت پیدا کرده است. این خودرو در ۷ رنگ به بازار عرضه خواهد شد که در همه این رنگ آمیزی‌ها بخش نقره‌ای ثابت است. مینور خودرویی کوچک با ظرفیت دو سرنشین است که در دو کلاس هاچ بک کبریولت و هاچ بک کوپه به بازار عرضه خواهد شد. بدنه این خودرو کوچک از ورقه فلزی با ضخامت 0.75 میلیمتر و سپر‌ها نیز از جنس پلاستیک طراحی می‌شوند. مینور اتاق خیلی کوچکی دارد اما فضای کافی برای قرار دادن امکانات و همچنین سفری درون شهری برای دو نفر وجود دارد. کنسول میانی علاوه بر پتانسیل قرار گیری سیستم صوتی، دریچه کولر و همچنین تنظیمات سیستم کولر و بخاری به یک محفظه نگهدارنده اجزا مجهز شده است. علاوه بر این موضوع، مینور از آپشن و قابلیت نصب کیسه هوا برای راننده و شاگرد بهره می‌برد. مشتریان پس از انتخاب اتاق مورد نظرشان می‌توانند به سراغ انتخاب پیشرانه و سیستم فنی بروند که در بخش بعدی به معرفی آن خواهیم پرداخت.

ارزان‌ترین خودرو ایران از راه رسید

مینور با پیشرانه الکتریکی، یک انتخاب پاک
مینور محصول مشترک سه کشور ایران، چین و آمریکاست. باتری‌های مورد استفاده برای ایجاد قدرت در مینور بر اساس انتخاب مشتری در دو نوع اسیدی و لیتیومی در دسترس خواهند بود که با همکاری کمپانی US Battery تهیه می‌شوند. موتور الکتریکی مینور از ۶ باتری ۱۲ ولتی تشکیل می‌شود که بسته به انتخاب مشتری در نوع اسیدی حدود ۶۰۰ دلار و در نوع لیتیومی ۹۰۰ دلار قیمت دارند. عمر این باتری‌ها حدود ۳ سال برآورد شده و پس از اتمام این مدت، مشتری می‌بایست باتری‌های سیستم موتور الکتریکی خودرو را تعویض کند. انتقال قدرت (گیربکس) در نوع الکتریکی مینور با استفاده از کلید دو جهته که روی کنسول نصب شده است به چرخ‌های عقب صورت می‌گیرد. این کلید در دو حالت FWd و REV امکان حرکت به جلو و عقب را فراهم می‌کند. مشتریان برای شارژ مینور در مقایسه با رقبای دیگر نیازی به پایگاه‌های شارژ مخصوص ندارند و مینور همانند یک جاروبرقی سیم شارژ و دوشاخه‌ای دارد که با اتصال به هر نوع پریزی در عرض ۶ ساعت باتری‌های خالی این خودرو را شارژ می‌کند. بر اساس محاسبات صورت گرفته، هزینه هر بار شارژ مینور ۱۰۰۰ تومان برآورد شده است.

مینور با بهره گیری از موتور الکتریکی به قدرت7.5 کیلو وات و وزن ۹۱۰ کیلوگرمی (۶۴۰ کیلوگرم در نوع کبریولت) توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت را داراست و در حالت شارژ کامل باتری مسافتی حدود ۸۰ کیلومتر را می‌پیماید.

ارزان‌ترین خودرو ایران از راه رسید

پیشرانه بنزینی با مصرف کمتر از ۳ لیتر
خودروسازان جنوب علاوه بر موتور الکتریکی امکان انتخاب موتور بنزینی کم مصرف با حجم ۲۵۰ سی سی را نیز در اختیار مشتریان گذاشته است. پیشرانه تک سیلندر این خودرو توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۸ اسب بخار را داراست و این مدل از مینور با ظرفیت باک ۱۸ لیتری مصرفی زیر ۳ لیتر در سیکل ترکیبی را به ارمغان می‌آورد. همانند نسخه الکتریکی، موتوربنزینی نیز توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت را داراست. گیربکس در نظر گرفته شده برای تیپ بنزینی در سه حالت D برای حرکت به سمت جلو، N برای حالت خلاص و Rبرای حرکت به عقب طراحی شده و نیرو را همانند مدل الکتریکی به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

ترمز‌ها در همه تیپ‌های مینور به صورت استاندارد در هر ۴ چرخ از نوع دیسکی خواهند بود.

ارزان‌ترین خودرو ایران از راه رسید

آپشن‌های ایمنی
مینور شاید به خودی خود نتواندبا حداکثر سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت خطرساز باشد اما در صورت برخورد با خودرو دیگر نیازمند برخورداری از امکانات و تجهیزات ایمنی خاصی است که خودروسازان جنوب به عنوان آپشن برای مینور در نظر گرفته‌اند. مشتریان مینور کوپه ویا مینور C کبریولت می‌توانند با انتخاب امکاناتی نظیر سیتسم ترمز ABS، سیستم ترمز EBD، ایربگ راننده و سرنشین جلو و سنسور دنده عقب بر روی سپر تجهیزات ایمنی کاملی را روی خودرو مورد نظرشان داشته باشند. لازم به ذکر است مینور در تیپ پایه به هیچکدام از امکانات گفته شده مجهز نیست و برای انتخاب این آپشن‌ها مشتریان باید مبلغی اضــــافه بر قیمت خودرو پرداخت کنند.

ارزان‌ترین خودرو ایران از راه رسید

امکانت و تجهیزات
تیپ پایه مینور علاوه بر ترمز‌های دیسکی در ۴چرخ به سیستم بخاری و سیستم صوتی پایه تجهیز خواهد شد. مشتریانی علاوه بر این موارد می‌تواننــــد سقف پانورامیک، سیستم صوتی پیشرفته‌تر و همچنین کولر را به عنوان آپشن‌های دیگر روی مینور نصب کنند. مدل کبریولت مینور در حالت پایه به Soft Top تجهیز شده و مشتریانی که علاقه‌مند نصب Hard Topبر روی این خودرو هستند می‌توانند با پرداخت مبلغ ۷۰۰ هزار تومان، این آپشن را بر روی خودرویشان نصب کنند.

ارزان‌ترین خودرو ایران از راه رسید

قیمت و زمان عرضه
مدل کبریولت مینور حدود ۲ میلیون تومان از نوع کوپه ارزان‌تر است. این خودرو در صورت ارائه به صورت برقی با قیمت پایه 11.5 میلیون تومان و در صورت انتخاب نوع بنزینی با قیمت پایه 6.800 تا ۷ میلیون تومان در دسترس مشتریان خواهد بود. خودروسازان جنوب زمان پیش فروش این خودرو را در بازار مهر ماه سال جاری اعلام کرده و احتمالا این پیش فروش با پرداخت مبلغ ۵ میلیون تومانی آغاز خواهد شد. مینور هم اکنون در مرحله کسب استاندارد‌های لازم برای شماره گذاری در ایران به سر می‌برد و بر اساس وعده مسئولان خودروسازان جنوب تا اواخر سال جاری به خیابان‌ها می‌آید. بر اساس برنامهریزی‌های صورت گرفته مینور در منطقه اقتصادی شیراز به صورت انبود به تولید خواهد رسید و خودروسازان جنوب قصد دارد برای تامین نیاز مشتریان مینور تا اواسط سال جاری در هر یک از استان‌ها یک نمایندگی فعال دایر نماید و حتی در صورت قطع تولید تا ۱۰ سال به صورت تضمینی قطعات مورد نیاز مشتریان مینور را با قیمتی ارزان تامین کند. خودروسازان جنوب مینور را با گارانتی بدون محدودیت دو ساله به بازار عرضه می‌کند.

ارزان‌ترین خودرو ایران از راه رسید

تولید مشترک مینور در ایران، چین و آمریکا
بر اساس قرارداد منعقد شده بین شرکت خوردوسازان جنوب و شرکای طراحی مینور در دو کشور چین و آمریکا، سالانه ۳۰ هزار دستگاه از این خودرو به تولید خواهد رسید که ۴۰ درصد آن یعنی حدود ۱۲ هزار دستگاه سهم ایران است. چین و آمریکا نیز هر کدام ۳۰ درصد از تیراژ مذکور را در کشورشان عرضه می‌کنند.

ارزان‌ترین خودرو ایران از راه رسید

بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، ۷۰ درصد مراحل تولید مینور در چین صورت خواهد گرفت و ۳۰ درصد باقی مانده که شامل نصب قطعات اتاق و برخی تجهیزات می‌شود در محل کارخانه خودروسازان جنوب صورت خواهد گرفت.

ارزان‌ترین خودرو ایران از راه رسید
منبع : تابناک
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا كه اين خودرو با اين قيمت خيلي مسخره است !!!!!!!
      با اين سرعت بيشتر به درد بچه ها ميخوره

      پاسخ ها

      • الناز

        فقط براي بزرگ سالاست يا ما نوجونا هم مي تونيم استفاده كنيم تورو خدا جوابمو بدين مي خوام ببينم روي مخ بابام را برم يا نهراستي اگه از خئاننده ها خوشتون مياد به وبلاگ ما سر بزنين وبلاگ:خواننده هاي مشهور زن

    • بدون نام

      تازه اینو می خوان به آمریکا و چین بفرستند. چون خیلی ذوق کردند که بعد قرن ها دست به ابتکار زدند

    • زهرا

      قیمتش زیاده ها؟ 2 میلیون خوبه اما به جای 7 و 11.5 میلیون بزرگتروخوشگل ترشو میخریم!!!!!!!!!!!!!!!!!! سرعتش به درد ما نمیخوره !!!!!

    • بدون نام

      جلوی ورود خودرو را گرفتن هیچ رقابتی هم که نیست.هر چیزی رو با هر قیمتی که بخواهند در حلقوم مردم میچپانند.

    • بدون نام

      واقعا براتون متاسفم خودويي كه سرعتش فقط ٤٠ يا همون ٨٠ كيلومتر باشه ارزشش فقط ٢ مليونه.
      تا ٣ مليوونم مي ارزه
      ملت رو بدبخت و بيچاره كردن حالا هم ي ماشين ...
      درست كردن اونم با چه قيمتي هه هه هه

    • بدون نام

      1 میلیون از پول این خودرو میره تو جیب سازندگانش ...

    • جوان ایرانی

      قیمت واقعی و خداییش 2 تومان است ولی حالا که زوریی میخوان ...

    • بدون نام

      واقعا مسخره است.

    • یه بنده خدا

      حتما این هم مثل L 90که قیمتش 8ملیون بود پس از عرضه به بازاز بالای 12 ملیون تومانئ شد . میشه!!!!!!!!

    • بدون نام

      جمع کنین این بساط رو

    • نگین

      یا تخفیف برای بچه ها ی 13 ساله چند میشه؟
      بابا لطفا یه ماشین 1 میلیونی برای ما بچه های نوجوان درست کنند

    • ali

      مردم خر حساب کردن
      کی کی می یاد این لگنو بخره 11.5 تومن
      خوب بجاش می ره یه ماشین دگه می خره

    • sahel

      kho che karie adam mire mvm mikhare ham soratesh bishtare ham ja dar tare

    • mehdi

      اگه من بودم میرفتم یه mvm 110 میخریدم
      هم سرعتش بیشتره
      هم جادارتره
      هم زیبا تره
      هم..............
      واقعا راس میگم آخه اینم شد ایده!

    • محمود

      خودروئی که 70درصدش تو چین ساخته بشه ایرانیه؟واقعا به گفته علی هموطنمون ملت را خر گیر آوردن.

    • بدون نام

      بیبینید ما چقدر بدبختیم که یه خودرو اسباب بازی رو میخوان بجای خودرو واقعی بهمون اونم با این قیمت قالب کنن

    • بدون نام

      چی میگیییییییییییی ؟؟؟ 11 میلیون تومن این که خیلی کمه تور خدا یه 7تومن دیگه به قیمتش اضافه کنید اینجوری همش ضرر میکنیداااااااااااا... فرقون رو بزک کردین اسمشو گذاشتین ماشین؟؟؟ این آخرش خیلی بیارزه 2 تومنه... شما تولید کنین 1سال بعدش با استقبال نکردن ملت خودتون جمع میکنید تولیدشو ها ها ها ها ها

    • امیر

      بابا ایول شاهکارو برم واقعا دست گلتون درد نکنه این اسباب بازی واسه من خیلی بزرگه اخه من همش 6 سالمه بابا دستتون درد نکنه

    • اوا عدالت

      قیمتش اندازه یک موتور سیکلت خیلی معمولی میارزه دیگه زیادی این ملت را خر حساب میکنند مگه برای یک عده ای معلوم الحال که پول های بادآورده بیحساب دارند

    • بدون نام

      اینده داره مگه نه

    • بدون نام

      قربون ابتکاروخلاقیتتون بشم.گل کاشتین.واقعاااااااااااااااااااکه!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • یوسف

        به نظرمن خیلی خوبه .عالیه قشنگه.مگه مسابفه می خوایم باهش بدیم

    • فرهاد

      من هم دوران بچه گی هام از این ابتکارات زیاد داشتم ............ نکنه از ابتکارات منه ؟؟؟ ولی اگه مال من هم باشه 700 تومان بیشتر نکی فروشم ..........

    • نادرشاه

      عجب خودرویی هستا!!!

      پاسخ ها

      • رومینا

        ععععععاااااااااااااااااااااااللللللللللللللللییییییییییی تازه کروک هم است

    • ميگ ميگ

      اخه بابا يه چيزي بگين مردم باور کنن . قيمت اين داره رو ماشينارو کم ميکنه . جاي تاسف داره خجالت نميکشن . بيچاره مردم.

    • بدون نام

      من بدبختو بگو اومدم چی سرچ کردم و چی دیدم؟

    • مهبد

      جااااااااااااااااااااان؟
      11/5 میلیون؟؟؟
      آدم خرم باشه میره با ای پول یه mvm یا 206 کارکرده یا حتی ریو میگیره
      واقعا که

    • بدون نام

      اميليون كه بخري نصفش زياده

    • pashm

      ايول به اين ميگن كرامت انساني و چه خوبه كه با ايراني ها شروع ميشه هميشه

    • بدون نام

      نخرین همچین ماشین رو پس فردا می خواین 11 میلیون رو به کجای خیابون زنجیر کنید که دزدا اینو نبرن

    • بدون نام

      سرعت مروح میگ میگ ازاین سطل زباله بیشتره

    • عسل

      فقط باید ب این مسخره بازیاتون خندید. خوکشله ولی قیمت وسرعتش ب درد..........میخوره.باشه واسه خودت

    • یوسف

      به نظرمن خیلی خوبه وخیلی خوشکله.من خوشم اومده.مگه می خواییم مسابقه بدیم خیلی هم خوبه

    • محمود قرایی

      ماشین خوبی خواهد بود در این موقعیت گرانی مرقوم به صرفه است شاید از اولین کسانی باشم که از نوع بنزینی ان بخرم

    • btoche

      man hmino ba 1 milion misazm...komk fanro system talighshm vas motre k badbakhta!!! bishtrshm plastike...mage kilo chan hesab mikonin plastikoooooooooo??????!!!!!! hehehehe

    • فری

      من حتما از اینا یکی برا بچم میخرم بره حال کنه مر300000

    • گمنام

      سلام واقعاً ملت را بلانصبت خر گیر اوردید ماشین ایرانی مثل پراید که ارزشش همان هشت میلیون زیادش گرون کردید بعدم این اشغالها رو میخواهید بیارید

    • شاه نظرها

      واقعاً عاليه علي الظاهر با اسيد باطريها در صورت تصادف چيزي از طرف باقي نمي مونه هر چند با اين سرعت خيلي بالا طرف از روش رد ميشه بعد خبردار ميشه نه خيلي گنده است فكر كنم از يك فرغون بزرگتر باشه اينطور نيست ....؟ به به مثل خالصش سربالا راه مي رن سر پايين سينه خيز . احسنت بر اين نبوغ چند قرن قبل عجب آدمهاي عجيبي بودن اون دوران چه ماشينهايي اختراع مي كردن ، ما كه توش مونديم كاش مي دونستم اين ماشين متعلق به چند قرن قبل مي باشه ..........

    • بدون نام

      آقا ماشینه خدایی خشگله ولی خب اینجا بری خیابون میخندن فک میکنن برقیه بااون سرعتش

    • حسام

      واسه داش 6 سالم بايد بخرم خوشش اومده ما ماشين براي مسافرت 4 نفره مي خوام با11 مليون يه پرايد 88 توپپيدا مي شه اين خودرو برقي بچ بازي بهدرد بچه ها مي خوره رنوسپند از اين بهتر اسم اسلي اين ماشين سندي زندش مزخرف هيشكي نخره شبي تبليغ ايران دوچرخ

    • Ali

      به نظر من برا من كه ١٥ سال دارم بنزينيش خوبه اما نه ٨ ميليون من راضي ام ٥ ميليون بدم با ٨ ميليون پرايد هم ميشه خريد؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      من برم یه پیکان مدل 70 بخرم بهتر از این اسباب بازیه!

    • بدون نام

      من برم یه فرغون بخرم بهتراز این اسباب بازی!

    • حمید

      وای من عاشق طراحی کنسول وسطش شدم به شدت خلاقانه و باسلیقه منو یاد نقاشی های بچگیام میندازه

    • حسین

      هر چیزی راکه برای این ملت لایق میدونین خدا دوبرابرش را بهتون بده....

    • سپیده

      ب نطر من خوبه و خوشگله ولی قیمتش یکمی بالاس

    • قلي

      salam vayyyyyyy mordam az khande

    • داودبخشی

      برا ما گداها عالیه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج