۲۷۷۵۷۱
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

فناوری نانو به کرم ضد آفتاب رسید

محققان در حال توسعه کرم های ضد آفتابی هستند که در آن از فناوری نانو استفاده شده است و پوست را به طور کامل در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت می کند.

خبرگزاری ایرنا: محققان در حال توسعه کرم های ضد آفتابی هستند که در آن از فناوری نانو استفاده شده است و پوست را به طور کامل در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت می کند.

کرم های ضدآفتاب کنونی حاوی ترکیباتی هستند که اشعه ماورای بنفش (UV) مضر خورشید را فیلتر می کنند؛ ولی زمانی که این ترکیبات از طریق پوست جذب شده و وارد جریان خون می شوند، عوارض جانبی به همراه دارند؛ این ترکیبات در بافت سینه و ادرار دیده می شوند و می توانند سبب اختلال در عملکرد طبیعی برخی هورمون ها شوند.

همچنین قرارگرفتن فیلترهای اشعه UV در برابر نور خورشید، می تواند سبب آسیب به سلول ها، بافت ها و پروتئین DNA و نیز تشکیل تومور شود.

محققان دانشگاه ییل برای حل این مشکل چاره ای اندیشیده اند و دارورسانی با استفاده از فناوری نانو و ویژگی های مولکولی و سلولی پوست را ترکیب کرده اند. در این روش، با استفاده از نانوذراتی که خاصیت چسبندگی دارند، ترکیبات فیلترکننده UV به سطح پوست می چسبند و وارد بدن نمی شوند.

دارورسانی با استفاده از نانوذرات چسبنده ایمن ترین گزینه در ساخت کرم های ضد آفتاب است که علاوه بر افزایش نقش حفاظتی، مانع از ورود این ترکیبات به بدن می شوند. محققان بر این باورند که این محصول در آینده ای نزدیک در دسترس عموم قرار می گیرد.

اشعه ماورای بنفش خورشید مهمترین عامل سرطان پوست است. سرطان پوست یکی از شایع ترین انواع سرطان، به ویژه در آمریکا است. رایج ترین نوع سرطان پوست ملانوم نام دارد. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، سالانه بیش از ۶۶ هزار نفر در آمریکا به این عارضه مبتلا می شوند.

هزینه درمان ملانوم در آمریکا سالانه حدود ۸.۱ میلیارد دلار برآورد شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج