جاباما
۲۷۷۸۳۶
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

کسری بودجه نجومی در صدا و سیما

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت :در سال۹۴ باوجود انضباط اداری حاکم بر صدا و سیما این سازمان فقط ۵۰۰ میلیارد تومان دربخش جاری کمبود اعتبار دارد.

بانی فیلم آنلاین: سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت :در سال۹۴ باوجود انضباط اداری حاکم بر صدا و سیما این سازمان فقط ۵۰۰ میلیارد تومان دربخش جاری کمبود اعتبار دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، غلامرضا کاتب در برنامه گفتگوی ویژه خبری هفته گذشته شبکه دو سیما با بیان اینکه امسال فقط توانستیم 920 میلیارد تومان به صدا و سیما اعتبار دهیم گفت: 2700 میلیارد تومان، اعتباری است که امروز این سازمان به آن نیاز دارد. البته هزار و 200 میلیارد تومان را در قانون بودجه به صدا و سیما تکلیف کرده ایم که از تبلیغات بدست آورد که این موجب دغدغه و ناراحتی مردم خواهد شد.وی گفت: زمانی که رسانه ملی در بودجه جاری خود کمبود اعتبار دارد، چگونه می تواند به بحث برون مرزی و مقابله با شبکه های معاند بپردازد.وی افزود: با توجه به اینکه در حکم رهبر معظم انقلاب برای ریاست سازمان بحث برنامه های برون مرزی تأکید شده اما این موضوع امروز مغفول مانده است. اکنون حدود 170 شبکه فارسی زبان بر ضد انقلاب اسلامی تبلیغ و فعالیت می کنند.باید در برنامه ششم توسعه، صدا و سیما مکلف به ساخت دستکم 10 برنامه از مفاخر شود.

وی افزود: در بودجه سال ۹۴ صد و ۳۰ هزار میلیارد تومان به بخش فرهنگی و اجتماعی اختصاص یافت که فقط چهار درصد در فرهنگ و هنر هزینه شد و بقیه به رفاه ، آموزش و درمان اختصاص یافت.

حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این برنامه گفت: برای بخش فرهنگ در برنامه ششم توسعه 19 حکم درباره سیاستهای فرهنگی ابلاغ شده است.وی افزود: این احکام در سه محور ،‌ هشت سرفصل و 80 بند تنظیم شده که زمینه سازی در موضوع اقتصاد مقاومتی ، مقاوم سازی فرهنگی و توسعه علمی و فنآوری از جمله آنهاست.

وی افزود: اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد یک هفدهم اعتبارات فرهنگی کشور است و این وزارتخانه فقط متولی مسئولیتهایی است که بر عهده دارد و درباره بقیه دستگاهها مسئول نیست.
وی با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۹۵ و برنامه توسعه ششم تاکنون نهایی نشده است گفت: حمایت از آثار و محصولات فرهنگی و بهبود امنیت در تولید و نشر آثار فرهنگی از جمله ۱۹ حکمی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برنامه ششم توسعه تدوین کرده است.وی افزود: سازمانهای صدا و سیما، دولت ، قوه قضائیه و نیروی انتظامی متعهد شده اند با زمینه سازی فرهنگی و برخورد با جرایم، امنیت لازم را برای تولید و نشر آثار فرهنگی و هنری ایجاد کنند. وی افزود: ارتقاء جایگاه پیشکسوتان، اصحاب و نخبگان فرهنگی و هنری کشور نیز در برنامه های وزارت ارشاد برای برنامه توسعه ششم آمده است. نوش آبادی گفت: سیاست دولت ، واگذاری حوزه فرهنگی و هنری به مردم است، اما داوطلب فعالیت در این حوزه کمتر از دیگر بخشهاست.

نوش آبادی گفت: نقش صدا و سیما در ارتباطات بین المللی، گسترش فضای رسانه ای و ایجاد دیپلماسی مؤثر است اما دیگر نهادها نیز می توانند در این زمینه سهیم باشند.
جمشید جعفرپور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: سازمان صدا و سیما نیازمند اختصاص بودجه کافی است به ویژه اینکه اکنون در محاصره رسانه ای و تبلیغات بسیار بر ضد انقلاب اسلامی هستیم.صدا و سیما در رویارویی با این هجوم نیاز به توجه ویژه دارد.ارائه تبلیغات از طرف صدا و سیما برای تأمین بودجه موجب نارضایتی مردم می شود و توجه آنها را از برنامه های صدا و سیما کاهش می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به جز بودجه فیلم های سینمایی خارجی و پخش فوتبال و گزارشهای زنده ورزشی ، بقیه بودجه اختصاصی به صدا وسیما یعنی حیف ومیل کردن بیت المال.

    • خدا

      متوجه گاف موضوع شدید ،اگه درست حساب کنید،پول تبلیغات 5 تا کانال تلویزیونی ،خیلی بیشتر از بودجه سالیانه میشود،میگی نه،بایه ماشین حساب درست حساب کن،معلوم میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج