۲۷۸۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

با موهای اضافه چه کنیم و چطور آنها را از بین ببریم؟

موهـا را دور بریزیـد

برداشتن موها یکی از اصلی‌ترین ارکان پاکیزگی و کاری است که همه افراد در حالت عادی انجام می‌دهند، اما گاهی افراد از موهای زائد رنج می‌برند، موهایی که در جاهایی که نباید رشد کند، رشد می‌کند.

موهـا را دور بریزیـد

موهـا را دور بریزیـد

موی زاید ارثی است

  • موی زاید چیست و به چه دلیل رشد می‌کند؟

موهای زاید به موهای ترمینالی گفته می‌شود که قست انتهایی آنها قطور و درشت است و در نواحی که نباید وجود داشته باشند، رشد می‌کنند. در حالت عادی به جز کف دست و پاها، در جاهای دیگر بدن موهای کرکی وجود دارد، ولی اگر این موهای کرکی زیاد شوند و به موهای ترمینال تبدیل شوند، قابل رویت می‌شوند و این پرمویی حالت بیمارگونه پیدا می‌کند.معمولا موهای زاید در خانم‌ها در نواحی مثل ریش، سبیل، ناحیه صورت، جلوی سینه، پشت و کتف دیده می‌شود.
رشد این موها علل مختلفی دارد که عبارتند از:
1) شایع‌ترین علل ایجاد موهای زاید، علل ارثی یا نژادی است، خانم‌های منطقه خاورمیانه و ناحیه مدیترانه که شامل اعراب و ایرانی‌ها هم می‌شود، نسبت به خانم‌های اروپایی پرموتر هستند. در این نواحی پرمویی شایع‌تر است و گاهی بیماری هم محسوب نمی‌شود.
۲) اختلالات هورمونال
گاهی اختلالات هورمونی باعث ایجاد موهای زائد می‌شود. در خانم‌ها هورمون‌ها از تخمدان‌ها و غدد فوق‌کلیه ترشح می‌شود، اگر میزان ترشح هورمون‌ها از حد طبیعی بالاتر باشد، پرمویی به وجود می‌آید. معمولا میزان ترشح هورمون‌های آندروژن که مردانه هستند، از حد طبیعی بیشتر می‌شود و در نواحی وابسته به اندام‌های جنسی تجمع پیدا می‌کند.


روش‌های قدیمی پایدار نیست

  • برای از بین بردن موهای زائد از چه روشی باید استفاده کرد؟

در گذشته از راه‌هایی مثل اپیلاسیون، موم، بند انداختن، تیغ زدن و اکترولیز استفاده می‌شد. در روش اکترولیز با استفاده از سوزن‌های مخصوص و با ایجاد جریان الکتریکی و گرما ریشه مو سوزانده می‌شود، اما این روش اشکالاتی داشت؛ اول اینکه خیلی وقت‌گیر بود و در عین حال تعداد جلسات زیادی نیاز داشت و دوم اینکه گاهی اسکارهای (جای زخم) فرو رفته و برجسته به جای می‌گذاشت، اما با پیشرفت علم و تکنولوژی از روش‌های نوین استفاده می‌شود که عبارتند از لیزر. همه آنها برای از بین بردن موهای زاید مناسب نیستند و باید از لیزرها با طول موج مناسب استفاده شود. لیزر ملانین را مورد اصابت قرار می‌دهد و در ناحیه موردنظر با ایجاد گرمای کافی ریشه مو (فولیکول) را مورد اصابت قرار می‌دهد و سلول‌های آن بخش را از بین می‌برد و از رشد مو جلوگیری می‌کند.
لازم به ذکر است که حتما باید از طول موج مناسب استفاده کنید. بهترین لیزرها و طول موج‌ها برای این کار عبارتند از:
1) لیزر الکساندرایو با طول موج 755 نانومتر
۲) لیزر رایوت با طول موج ۸۰۰ نانومتر
3) لیزر انتیاگ با طول موج 1064 نانومتر
در گذشته از لیزر روبی یا یاقوت برای این کار استفاده می‌شد که مشکلاتی به همراه داشت. این لیزر خیلی از مواقع پوست را نیز به همراه مو می‌سوزاند و اسکار به جای می‌گذاشت، ولی لیزرهای جدید این اشکال را برطرف کردند.


کرم ضد آفتاب بعد از لیزر از نان شب واجب تر است

  • چه مراقبت‌هایی قبل و بعد از لیزر لازم است؟
1) قبل از درمان با لیزر باید حتما در ناحیه موردنظر از کرم‌های ضدآفتاب استفاده شود، زیرا پوستی که از ضدآفتاب استفاده نکرده باشد، تیره و سبزه می‌شود و این سبزه بودن پوست در مقابل عملکرد لیزرها مقاومت ایجاد می‌کند.
۲) فردی که پوست خود را با حمام آفتاب برنزه کرده است، اصلا نباید تحت درمان لیزر قرار بگیرد، فاصله بین برنزه کردن و استفاده از لیزر حداقل باید ۲ ماه باشد.
3) بعد از لیزر هم استفاده از کرم‌های ضدآفتاب ضروری است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج