۲۷۸۰۷۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

«جنگ ستارگان» فاتح میلیاردی گیشه ها

تحلیل‌گران صنعت سینما با احتساب بلیت‌های فروخته‌شده می‌گویند فیلم «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» اکران رکوردشکنی با حدود ۱۲۵ تا ۱۲۷ میلیون دلار دارد و با احتساب فروش آخر هفته (شنبه و يكشنبه) حدود ۲۵۱ تا ۲۵۵ میلیون دلار، می‌تواند رکورد بالاترین فروش افتتاحیه تاریخ را بشکند.

خبرگزاری مهر: تحلیل‌گران صنعت سینما با احتساب بلیت‌های فروخته‌شده می‌گویند فیلم «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» اکران رکوردشکنی با حدود ۱۲۵ تا ۱۲۷ میلیون دلار دارد و با احتساب فروش آخر هفته (شنبه و يكشنبه) حدود ۲۵۱ تا ۲۵۵ میلیون دلار، می‌تواند رکورد بالاترین فروش افتتاحیه تاریخ را بشکند.

برای اینکه میزان فروش افتتاحیه «نیرو بیدار می‌شود» را بهتر درک کنیم، بايد این را در نظر داشته باشید: دیزنی در ۲۱ ساعت، از این فیلم ۱۰۰ میلیون دلار پول درآورد؛ مبلغي که بیشتر فیلم‌های بزرگ در یک آخر هفته ۳ روزه به آن دست می‌يابند. اما احتمال می رود تا روز یکشنبه «نیرو بیدار می‌شود» به ركورد فروش‌های داخلی دو فیلم نهایی «هابیت» نزدیک شود یا موفق به شكستن آن شود. «نابودی اسماگ» با فروش ۲۵۸.۴ میلیون دلار و «نبرد پنج ارتش» با فروش ۲۵۵.۱ میلیون دلار در ماه‌های دسامبر دو سال گذشته اکران شدند و پيش بيني مي شود فيلم جديد ديزني اين آمار را بشكند.

یک مثال دیگر هم فیلم «ژوراسیک پارک» است که پنج روز طول کشید تا بتواند از مرز ۲۵۰ میلیون دلار عبور کند. «آواتار» پرفروش‌ترین فیلم داخلی تاریخ که طی همین بازه در سال ۲۰۰۹ اکران شده بود و در افتتاحیه‌اش ۷۷ میلیون دلار و در انتها ۷۴۹.۸ میلیون دلار در آمریکا فروخته بود، با گذشت ۱۲ روز توانست از مرز ۲۵۰ میلیون دلار بگذرد. با این حال این فیلم مربوط به دوران ماقبل تاریخ سینمای سه‌بعدی و دیجیتال بود. وقتی «آواتار» اکران شد ۳۱۰۰ پرده نمایش RealD در ایالات متحده و کانادا وجود داشتند ولی حالا تعداد آنها ۱۴۰۰۰ پرده است و بیشترشان هم «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» را نمایش می‌دهند.

در حال حاضر در جدول بزرگترین روزهای افتتاحیه فیلم‌ها در باکس‌آفیس داخلی، «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» با ۵۷ میلیون دلار فروش از پیش‌ نمایش آن و فروش کل تخمینی ۱۲۵ تا ۱۲۷ میلیون دلار در رتبه اول قرار دارد.

«هری پاتر و قدیس‌های مرگبار ۲» با ۹۱.۱ میلیون دلار فروش روز افتتاحیه در رتبه دوم و «انتقام‌جویان: عصر اولتران» با ۸۴.۴ میلیون دلار، «دنیای ژوراسیک» با ۸۲ میلیون دلار و «انتقام‌جویان» با ۸۰.۸ میلیون دلار در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار دارند.

ديزنی تاكنون آمار فروش اين فيلم را تا بعدازظهر جمعه ۱۰۰ ميليون دلار ذكر كرده كه تا اواخر شب احتمالا بايد به ۱۲۰ ميليون دلار رسيده باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج