۲۷۸۴۳۴
۵۰۸۴
۵۰۸۴
پ

تمام ویژه برنامه های فرهنگی شب یلدا

امسال به روال هر سال نهادهاي فرهنگي دورهمي‌هاي فرهنگي را برای شب یلدا ترتيب ديده‌اند. در شبي كه خانواده‌هاي ايراني دور هم جمع مي‌شوند و در كنار خوردن انار و هندوانه شعر و قصه مي‌خوانند، مكان‌هاي فرهنگي شهر هم برنامه‌هايي براي اين شب دارند.

اعتماد| امسال به روال هر سال نهادهاي فرهنگي دورهمي‌هاي فرهنگي را برای شب یلدا ترتيب ديده‌اند. در شبي كه خانواده‌هاي ايراني دور هم جمع مي‌شوند و در كنار خوردن انار و هندوانه شعر و قصه مي‌خوانند، مكان‌هاي فرهنگي شهر هم برنامه‌هايي براي اين شب دارند.

شهر كتاب مركزي ٣٠ آذر را با حضور سروش صحت و پانته‌آ بهرام جشن مي‌گيرد. اين دو علاوه بر داستان‌خواني درباره كتاب و مطالعه صحبت خواهند كرد.

فروشگاه سوره مهر نيز همزمان با يلدا جديدترين مجموعه شعر سعيد بيابانكي با نام «يلدا» را رونمايي خواهد كرد و جمعي از شاعران در اين شب شعر مي‌خوانند. در این مراسم شاعراني همچون محمدعلی بهمنی، علیرضا قزوه، ناصر فیض، بهروز یاسمی، محمدرضا تقی‌دخت، محمود اکرامی، ابراهیم اسماعیلی، سعید یوسف نیا، آرش شفاعی، علیرضا لبش، غلامرضا طریقی، علیرضا بدیع، حامد عسکری، پرویز بیگی و علیرضا بهرامی حضور دارند.

اين مراسم هم ساعت ١٥ دوشنبه ٣٠ آذر در فروشگاه سوره مهر واقع در انقلاب جنب سينما بهمن برگزار مي‌شود.

صدا و سيما نيز در اين شب برنامه‌هايي را مانند هر سال تدارك ديده است. برنامه صد برگ كه از شبكه چهار سيما با اجراي منصور ضابطيان پخش مي‌شود در اين شب مهمان محمد همايون سپهر استاد جامعه‌شناسي و اسطوره‌شناس است كه قرار است درباره ويژگي‌هاي شب يلداحرف بزند. همچنین هنرمندانی هم از جمله رابعه مدنی بازیگر، مهدی سپهر خواننده نيز در اين برنامه حضور مي‌يابند. برنامه خندوانه با اجراي رامبد جوان يكي از برنامه‌هاي محبوب است كه مديران آن گفتند كه سري جديد آن نوروز ٩٤پخش مي‌شود. اما حالا قرار است كه گوشه‌اي از فصل دوم برنامه خندوانه به مدت ٢ ساعت در شب يلدا از شبكه نسيم پخش شود.

اين برنامه از ساعت ٢٢ تا ٢٤ بامداد پخش مي‌شود. اما اين تنها برنامه شبكه نسيم در شب يلدا نيست، اين شبكه يكي از برنامه‌هاي جذاب كلاه قرمزي را در ساعت ٢٠:٣٠ پخش خواهد كرد. برنامه «خورجین» نیز در ساعت ۲۱ گلچینی از برنامه‌های خاطره‌انگیز سیما در شب‌های یلدا را روی آنتن می‌برد. پخش پشت صحنه مجموعه «درحاشیه» به کارگردانی مهران مدیری از دیگر برنامه‌های شبکه نسیم در مهم‌ترین شب‌نشینی سال ایرانیان است که در ساعت ٢١:٣٠پخش می‌شود. «هیجان در ساعت صفر»‌، «خنده بازار» و «شوخی با ستارگان» از ديگر برنامه‌هايي است كه در اين شب از شبكه نسيم پخش مي‌شود. اهالي موسيقي نيز براي شب يلدا برنامه‌هايي تدارك ديده‌اند. «داود آزاد» به‌مناسبت شب یلدا برای سالمندان‌، معلولان و بیماران «ام‌اس» آسایشگاه خیریه کهریزک کنسرت برگزار می‌کند.

این هنرمند فعال در زمینه‌ موسیقی عرفانی در آذرماه همزمان با شب یلدا، یکی دیگر از اجراهای خیریه‌اش را روی صحنه خواهد برد و بخشی از قطعات قدیمی‌اش را همراه کارهای جدید اجرا مي‌كند. رضا صادقي، خواننده موسيقي پاپ كشور نيز خبر داده است كه همزمان با شب يلدا آلبوم «شب باروني»‌اش را منتشر خواهد كرد. البته صادقي گفته است كه در این آلبوم یک برنامه ویژه هم برای علاقه‌مندان خوانندگی در نظر گرفته‌اند که بر اساس آن افراد مي‌توانند روی قطعه بی کلام «ماه و موهات» خوانندگی کنند و بعد اثر خود را به آدرس ایمیلی که اعلام شده ارسال كنند. بعد از بررسی این کارها رضا صادقي در کار منتخب همراه با خواننده اثر قطعه مشترکی را خواهد خواند. هنرهاي تجسمي نيز در شب يلدا در اين دور همي بي‌نصيب نيست. نمایشگاه گروهی ٣٦ هنرمند از انار در آستانه شب يلداي ايراني در گالري شكوه به نمايش در آمده است. هنرمندان اين نمايشگاه كه اغلب زير ٣٠ سال سن دارند و در ميان آنها آثار سه کودک پنج ساله و دو نوجوان ١٢ و ١٤ ساله هم ديده مي‌شود هنر‌جویان آتلیه آهو هستند كه هر يك بر اساس ذهنیات خود نقاشی هایی در مورد «انار» را با تکنیک های مختلف رنگ روغن و اکریلیک بر روی بوم تصویر کرده‌اند.

بنياد خيريه كامراني نيز هر سال براي شب يلدا ويژه‌برنامه‌اي را ترتيب مي‌بيند. امسال هم به روال سال گذشته در آستانه شب يلدا هنرمندان مهمان مجتمع سالمندان و معلولين وابسته به بنياد كامراني مي‌شوند تا اين شب را در كنار سالمندان جشن بگيرند. امسال علاوه بر بازيگراني كه در اين مراسم حاضر مي‌شوند گروه پالت و بمراني يلدا را در كنار سالمندان جشن خواهند گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج