جاباما
۲۷۸۷۵۳
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

ظریف: مصوبه آمریکا ضد استقلال اروپاست

وزیر امورخارجه درباره مصوبه تبعیض آمیز سنای آمریکا برای اتباع اروپایی گفت: این مصوبه قبل از هر چیز ضد استقلال اروپاست و روح مصوبه ، این رویکرد را تجویز می کند که هر کسی با تروریست هاست، مصونیت دارد.

خبرگزاری ایرنا: وزیر امورخارجه درباره مصوبه تبعیض آمیز سنای آمریکا برای اتباع اروپایی گفت: این مصوبه قبل از هر چیز ضد استقلال اروپاست و روح مصوبه ، این رویکرد را تجویز می کند که هر کسی با تروریست هاست، مصونیت دارد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی عمومی وزارت امورخارجه، محمدجواد ظریف امروز -دوشنبه- در دیدار ژرار لارشه رئیس مجلس سنای فرانسه با بیان این مطلب گفت: اروپائیان باید در این میان ، اراده مستقل خود را نسبت به این رویکرهای تبعیض آمیز ابراز دارند.

وزیر امور خارجه با اشاره به آثار جدیدی که سفر دکتر روحانی رییس جمهوری در مناسبات دو کشور در پرتو پسا برجام برجای خواهد گذارد گفت: مناسبات دو کشور متناسب با منافع دو کشور می بایست در عرصه های صنایع حمل و نقل، انرژی ، فن آوری ، محیط زیست و بسیاری حوزه های دیگر متحول شده و گام های بلندی را در جهت منافع دو ملت بردارد.

ظریف در خصوص خطرات افراط گرایی در منطقه گفت: مشکل افراط گرایی و مخاطرات ناشی از گروه های تکفیری امروز تهدید مشترک ایران و فرانسه و تمامی جهان شده است. حضور روزافزون داعش در افغانستان ،لیبی و انجام اقدامات جنایتکارانه آنان در سوریه، عراق، یمن که آثار ملموس آن در پاریس و سن برنادنیو مشاهده می شود همگی از یک منبع فکری الهام می گیرند.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص حل مشکلات سوریه ،یمن، اظهار داشت: راه حل بحران ها، فقط راه حل سیاسی است و اتخاذ راهبرد مشترک تمامی کشورها که تنها نقش کمک کننده و تسهیل کننده در حل بحران داشته باشند و نه نقش تصمیم گیرنده، می توانند راه گشا باشند وچنانچه تمامی کشور ها با احترام به اراده مردم سوریه و یمن مبادرت ورزند، راه حل ساده و دست یافتنی است.

ظریف با اشاره به سفر آینده دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان به فرانسه اظهار داشت: ما بر این باور هستیم که سفر آینده رئیس جمهوری ایران به فرانسه، شروع یک مرحله جدید از مناسبات سیاسی و اقتصادی که آثار و نتایج متعددی را در چشم انداز روابط دو کشور و منطقه به همراه خواهد داشت.

**سنای فرانسه در مورد مصوبه سنای آمریکا به طور جدی اقدام می کند

ژرار لارشه رئیس مجلس سنای فرانسه با تشریح نتایج و آثار فعالیت های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در شکل گیری برجام و حل بحران های منطقه اظهار داشت: ما از نقش موثر و سازنده وزیر امور خارجه ایران در حل بحران چندین ساله پروژه هسته ای و مشارکت سازنده ایران در حل بحران های پیچیده منطقه قدردانی می کنیم و اقدامات جنابعالی در پرتو راهنمایی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری اسلامی ایران، گشایشگر افق های جدید در مناسبات ایران و فرانسه را فراهم ساخته است.

وی تصریح کرد: ما در پارلمان فرانسه با تمامی گرایش های خود از اینکه مناسبات پاریس - تهران دچار یک تحول بنیادین شود حمایت و استقبال می کنیم.

رئیس مجلس سنای فرانسه در خصوص آثار مصوبه سنای آمریکا نسبت به اتباع اروپا اظهار داشت: ما در قبال این مصوبه، موضع مستقل خود را داریم.

وی خاطرنشان کرد: سنای فرانسه در قبال این موضوع ،بطور جدی برای تغییر این رویکرد اقدام مقتضی را بعمل خواهد آورد.

لارشه افزود: ما آثار و نتایج سفر آینده دکتر روحانی به فرانسه را بسیار حائز اهمیت دانسته و این سفر را در دگرگون ساختن مناسبات دو کشور و در حل معضلات منطقه ای و بین المللی، مهم ارزیابی می کنیم.

مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کرد که محدودیت های تازه ای را برای شهروندان ۳۸ کشور که در حال حاضر بدون روادید به آمریکا سفر می کنند در نظر می گیرد.

بر اساس فصل ۲۰۳ از متن بودجه سال آینده آمریکا - که بعد از تصویب سنا و امضای اوباما به قانون تبدیل شد- اگر شهروندان ۳۸ کشور «دوست آمریکا» که مطابق قوانین این کشور در حال حاضر بدون اخذ روادید تا سقف ۹۰ روز می توانستند وارد خاک آمریکا می شوند، در صورتی که در ۵ سال گذشته به ایران، سوریه، عراق یا سودان سفر کرده باشند، بایستی مورد بررسی قرار گیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای ظریف
      این مصوبه توهین به هم وطنان شماست نه استقلال اروپا ،شما به فکر مردم خودتون باشید ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج