جاباما
۲۷۸۸۳۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

در یک روز همه‌ی کارها را سر و سامان دهید

یکی از بی ضرر ترین کارهایی که از لحاظ شخصی می توانید بکنید این است که سرتان را بیش از حد مشغول کنید. اما متأسفانه همین کار یکی از بدترین کارهایی است که می توانید در حق کسب و کارتان انجام دهید.

وب سایت دیجیاتو - پیام ادیب: یکی از بی ضرر ترین کارهایی که از لحاظ شخصی می توانید بکنید این است که سرتان را بیش از حد مشغول کنید. اما متأسفانه همین کار یکی از بدترین کارهایی است که می توانید در حق کسب و کارتان انجام دهید. اطمینان خاطری که این مشغله ی زیاد و نشانه ی موفقیت دانستن آن در شما به وجود می آورد، در نهایت کیفیت تعاملات، خدمات و سلامتی تان را با کاهش مواجه می کند. تبدیل شدن به پر مشغله ترین کارآفرین در میان جمع دوستان و آشنایان، مسابقه ای تسلیحاتی است که نباید سعی کنید پیروزش باشید.

اما یکی از چاره های این مشکل می تواند خالی گذاشتن یک روز از تقویم کاری باشد. یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که به صورت منظم ۴ تا ۱۲ ساعت از وقت خود را به بهبود شرایط ذهنی تان اختصاص دهید.

در یک روز همه‌ی کارها را سر و سامان دهید

در این فرصت زیاد به تلفن جواب ندهید، پاسخگویی به ایمیل ها را متوقف و جلسات خود را به وقت دیگری موکول کنید.

این روز خالی، تعطیلی محسوب نمی شود، بلکه روز تفکر، افزایش بازده و تعادل شخصی است. از جمله کارهایی که می توانید در این روز انجام دهید اینها را می توان نام برد:
  • طرح کسب و کار خود را تعدیل کنید
  • به مطالعه ی مطالب مهم و عقب افتاده بپردازید
  • با هدف برقراری ارتباط مجدد با مشتریان سابق خود تماس بگیرید
در نظر گرفتن این روز در ابتدا ممکن است برایتان کمی عجیب و غریب باشد، اما کم کم به بخشی جدایی ناپذیر از کسب و کارتان تبدیل خواهد شد. اما چطور باید چنین کاری کرد؟

برنامه ریزی: شما باید روز خالی خود را از قبل تعیین کنید؛ به ویژه اگر افراد دیگری هستند که برنامه شان به برنامه ی روزانه ی شما بستگی دارد. هیچ کاری به این زمان اختصاص ندهید.

آن را مثل جلسات همیشگی تنظیم کنید تا وقت خالی خود را جدی بگیرید. دیدن این روز در تقویم کاری تان باعث می شود منتظر آن روز باشید و برایش لحظه شماری کنید.

در یک روز همه‌ی کارها را سر و سامان دهید

تعهد: ممکن است وسوسه شوید یکی دو کار ساده را نیز در این زمان انجام دهید، اما حتی یک عقب نشینی کوتاه از این تعهد و پرداختن به مشغله های معمول روزانه می تواند شما را از این حال و هوا خارج کند.

در عوض، طوری به برنامه ی خود متعهد بمانید که گویی به وای فای یا شبکه ی موبایل دسترسی ندارید یا مثلاً وقت خود را با کسی می گذرانید که برایتان بسیار عزیز است. به عبارت دیگر، دفتر کار شما در این روز بسته است.

استفاده ی حد اکثری : همین که می دانید روزتان آزاد است، فرصت ها و ایده های تازه ای به ذهن شما راه خواهند یافت.

به یاد داشته باشید، این روز برای استراحت نیست، بلکه قرار است در آن به دور از تعهدات خارجی، منابع ذهنی خود را دوباره متمرکز کنید.

در این فرصت می توانید مطالعه ی کتاب های نیمه تمام را به پایان برسانید، برای تفکر به پیاده روی بروید و با مشتریانی که مدتی است از آنها خبر ندارید مجدداً ارتباط برقرار کنید.

از طرف دیگر این روز زمان مناسبی است برای آنکه استراتژی خود را مورد بازبینی قرار دهید و استراتژی تازه ای بچینید، ابزار های خود را مجدداً تعریف کنید و خود را به این استراتژی ها و ابزار ها پایبند سازید.

این کار مثل این است که با اختصاص زمانی مناسب، تبر خود را برای ادامه ی مبارزه تیز کنید، تا بتوانید جنگجوی اثرگذار تری باشید.

در یک روز همه‌ی کارها را سر و سامان دهید

مشغله ی بیش از حد قاتل خاموش کسب و کار شماست. شما با گنجاندن فضایی خالی در برنامه ی پر مشغله ی خود قادر خواهید بود به کارهای نیمه تمام و عقب افتاده رسیدگی و در عین حال نیروی ذهنی لازم برای ادامه ی مؤثر راه را در خود متمرکز کنید. ناگفته نماند که اجرای این توصیه به کمی جسارت نیاز دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج