۲۷۸۹
۲ نظر
۵۰۷۳
۲ نظر
۵۰۷۳
پ

دارو مشکلات شما با والدین همسرتان

چَت کردن با مـادر شـوهـرجـان!

مشکل روابط بین یک فرد و خانواده همسرش موضوع تازه‌ای نیست و همین مشکل چالش اصلی برسر راه خوشبختی آن دسته از افرادیست که همواره در حال شکایت کردن از خانواده همسرشان هستند.

چَت کردن با مـادر شـوهـرجـان!

چَت کردن با مـادر شـوهـرجـان!


انتخاب همسر، همواره بر عهده خود آدم‌ها بوده، اما این بدان معنا نیست که شما با انتخاب همسر خود در واقع خانواده همسرتان را نیز خودتان انتخاب کرده‌اید. در واقع شما یک نفر را به عنوان شریک زندگی گزینش می‌کنید، اما در پی این انتخاب باید خانواده‌ای را که فرد موردنظر در بین آنها رشد کرده و بزرگ شده و در حقیقت خانواده درجه یک او محسوب می‌شوند، چه بخواهید و چه نخواهید، بپذیرید. البته کاملا روشن است که برخی از افراد درست به همین دلیل نمی‌توانند آن خوشبختی را که متوقع بودند، برای خود بسازند.
بعضی از افرادی که روابط تیره و تاری با خانواده همسر خود دارند، معتقدند به طور کلی تک‌تک اعضای خانواده همسر آنها قدرت اعجاب‌انگیزی در به هم ریختن اعصاب و روان عروس یا داماد خود دارند! اگر شما هم جزو آن دسته آدم‌هایی هستید که با یک چالش جدی در روابط خود با خانواده همسرتان و یا حتی خانواده خودتان روبه‌رو هستید، راجع به هشت استراتژی که در این مطلب به قصد بهبود روابط مشکل دار شما با پدر و مادر خودتان یا همسرتان فکر کنید.
مطمئن باشید اگر حداقل یک‌بار این راهکارها را فقط بخوانید، ضرر نخواهید کرد. پس لطفا این پیشنهاد را رد نکنید.


۱ - فراموش نکنید هرچه بیشتر در چشم باشید، تاثیرگذاری بیشتری خواهید داشت.

خلاف اینکه برخی معتقدند خودمانی شدن، سبب خوار شدن می‌شود و افراد را سبک می‌کند، اما در واقع گاهی اوقات خودمانی شدن در راه صحیح می‌تواند قدرت تاثیرگذاری فوق‌العاده‌ای داشته باشد. اگر استراتژی شماره یک به شما پیشنهاد می‌کند که بیشتر در چشم باشید به این معناست که دیده شدن و حضور شما سبب می‌شود دیگران به چهره شما عادت کنند و عادت گاهی اوقات سبب علاقه می‌شود. این موضوع حتی ممکن است در خنثی‌ترین افراد هم تاثیر داشته باشد، پس فقط امتحان کنید. هرچه تعداد دفعاتی که شما یک فرد را می‌بینید، چه بسا بیشتر به سمت آن فرد کشیده می‌شوید و بیشتر می‌خواهید او را ببینید و راجع به او بدانید. حالا این موضوع را در چارچوب خانواده در نظر بگیرید. به جای اینکه از دیدن مادرشوهر خود خودداری کنید، وقت بگذارید تا او را بیشتر ببینید و با او بیشتر صحبت کنید. شاید اگر شما ارتباط خوبی را با مادرشوهر خود آغاز کنید، بیش از پیش نسبت به او احساس تعهد کنید.


2 - خلاف آنچه که به نظر می‌رسد رفتاری که شما از خود نشان می‌دهید، تاثیرگذاری مستقیمی از احساسی دارد که درون شماست.

قبل از هر برخوردی با خانواده همسرتان کمی وقت صرف کنید تا ذهن خود را در حالتی کاملا دوستانه و آرام قرار بدهید تا حداقل سعی کنید وقتی آنها را می‌بینید، رفتاری دوستانه را تقلید کنید، البته نه خیلی مصنوعی. اما اگر بخواهید با عصبانیت رفتار کنید یا حالت تدافعی به خود بگیرید و کاملا مشکوک پیش بروید، در حقیقت شما این حالت را در خود طلب کرده‌اید و البته همین کفش شما خانواده همسرتان را تحریک می‌کند تا در واکنش کاملا متقابل رفتاری منفی را از خود بروز دهند. اگر شما هم تصور می‌کنید دیدار و برخورد با خانواده همسر نیازمند سعی و تلاش خاصی است، این تلاش را دریغ نکنید. خودتان قدم بردارید. در اولین قدم سعی کنید از نظر فیزیکی در حالت راحت و خونسردی قرار بگیرد. این را بدانید که شرایط فیزیکی شما تاثیر بسیار زیادی روی احساس‌تان دارد، به عنوان مثال شما خیلی خوب می‌توانید خودتان را با رفتار نامتعادل یک فرد سخت وفق بدهید، البته اگر شب قبل به اندازه کافی خوابیده باشید یا می‌توانید خیلی خوش‌برخورد باشید، اگر خودتان را گرسنه نگه نداشته باشید. با این وصف از تاثیرگذاری حالت‌های فیزیکی خود روی رفتارتان غافل نشوید.


۳ - هرکار خوبی که از دست‌تان برمی‌آید، برای آدم‌های خست و بدقلق انجام بدهید

این یک واقعیت است؛ کار خوب بکنید تا احساس خوبی داشته باشید. برای آدم‌هایی که ارتباط برقرار کردن با آنها کار سخت و دشواری کارهای جالب توجه و دوست‌داشتنی انجام بدهید. به عنوان مثال برای روز تولد آنها یک میهمانی کوچک ترتیب بدهید. غذایی را آماده کنید که او دوست دارد. عکسی را برایش بفرستید که دوست دارد یا یک اثر هنری که فکر می‌کنید مطابق سلیقه اوست و خوشحالش می‌کند. فرقی نمی‌کند این فرد سخت مادر خودتان باشد یا مادر همسرتان، فقط کافی است کاملا فکورانه و دوستانه رفتار کنید. اگر این کار را بکنید، علاوه بر اینکه ارتباط خوبی را می‌سازید، به خود کمک می‌کنید تا حس بسیار دوست‌داشتنی و خوبی داشته باشید. به علاوه رفتار شیرین شما فرد طرف مقابلتان را کاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود واکنش او در مقابل شما همانی باشد که توقعش را دارید؛ دوست‌داشتنی و جالب توجه.


4 - مطابق ارزش‌های درونی خود رفتار کنید، هر ارزشی که برای خود قائل هستید، برای مادر و مادرشوهر خود نیز قائل باشید

یکی از رازهای طبیعت انسان‌ها در این موضوع خلاصه می‌شود. وقتی ما خودمان را قبول داریم و می‌پذیریم، با هرآنچه که هستیم دیگران نیز ما را همانطور قبول می‌کنند. اما وقتی ما خودمان را انکار می‌کنیم، دیگران هم ترغیب می‌شوند که خواسته یا ناخواسته باعث آزار ما شوند. اما اگر ما قدر خودمان را بدانیم و برطبق همان ارزش‌ها زندگی کنیم. اطرافیان ما نیز از ارائه اظهارنظرهای آزاردهنده راجع به ما خودداری می‌کنند و در مقابل ما عقب می‌نشینند. فقط کافی است تا شما مطابق ارزش‌هایی که برای خود درونی کرده‌اید، زندگی کنید تا دیگران نیز بپذیرند باید به شما و علایق و ارزش‌هایتان احترام بگذارند. در این راه لازم نیست دعوا و جنجال راه بیندازید. خیلی آرام روشی را در پیش بگیرید که مطابق با خط فکری شماست. بنابراین اگر چیزی درون آنها وجود دارد که شما نمی‌پسندید، سعی در تغییر آن نداشته باشید. همانطور که توقع دارید آنها شما را با ارزش‌هایتان بپذیرید، شما هم آنها را همانطور که هستند بپذیرند.


۵ - سعی کنید بچه‌ها باعث ایجاد دردسر و مشکلات بین شما و والدین خود و همسرتان نشوند

رفتار پدربزرگ و مادربزرگ‌ها را در مقابل نوه‌هایشان درک کنید. اگر شمایل رفتار آنها در تربیت فرزندان شما ضرری ایجاد نمی‌کند، چرا برسر خریدن یک تکه اسباب بازی توسط آنها برای فرزندان‌تان بحث به راه می‌اندازید؟ درست است که شما به قصد تربیت بچه‌ها از خرید یک اسباب‌بازی خاص خودداری کرده بودید، اما اگر یک بار مادربزرگ وارد ماجرا شد و فرزند شما را با خرید یک تکه اسباب‌بازی خوشحال کرد، موضوع را آنقدر جدی نگیرید که سبب یک اختلاف خانوادگی شود.


6 - یادتان باشد که والدین شما پدربزرگ و مادربزرگ هستند، پس به ویژگی‌های منحصربه‌فرد آنها احترام بگذارید

آنها درست خلاف شما اجازه می‌دهند بچه‌ها تا دیروقت بیدار بمانند، برای آنها تنقلات می‌خرند و اینها همان چیزهایی هستند که بچه‌ها می‌خواهند و دوست دارند. بپذیرید که پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بیش از حد با گذشت و مهربان هستند و این همان ویژگی قابل احترام و دوست‌داشتنی آنها است.


۷ - روی دلایلی تمرکز کنید که باعث می‌شود شما احساس خوبی در مقابل خانواده همسرتان داشته باشید

یا حتی خانواده خودتان. این موضوع سبب می‌شود که دید شما نسبت به ارتباطات خانوادگی‌تان به خصوص ارتباط شما با مادر و مادرشوهر کاملا جنبه مثبتی به خود بگیرد. تجربه‌های خوشی را که با آنها داشته‌اید، به خاطر بیاورید. زمان‌هایی را مرور کنید که ارتباط بین شما گرم‌تر از همیشه بوده. یادآوری این نکات، احساسات شما را نسبت به آنها گرم و گرم‌تر می‌کند. فراموش نکنید که شما از وجود همان مادر هستید و مادر شوهر شما مادر مردی است که شما با او زندگی می‌کنید. مهم این است که آنها مادر هستند و مهمتر این است که مادربزرگ‌ها همواره محبوب‌ترین شخصیت‌های زندگی فرزندان شما هستند. به محسنات فکر کنید. از آنچه که مادرها برای شما انجام می‌دهند، قدردانی کنید و آنها را همانطور که هستند بپذیرید. فقط یک نکته را هرگز فراموش نکنید. ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم آدم‌ها را تغییر دهیم، اما می‌توانیم خودمان را تغییر دهیم. پس اگر با دیگران مشکل دارید، حتی اگر مشکل از طرف آنهاست. شما فداکار باشید و رفتار خودتان را تغییر دهید. فداکار باشید، همانطور که مادران همیشه فداکار بوده‌اند. مادر، مادر است حالا چه مادرشوهر باشد، چه مادر خودتان...


8 - شما در رابطه‌ای سخت و مشکل‌دار با خانواده همسرتان هستید، چون عاشق شده‌اید و با فرد مورد علاقه‌تان ازدواج کرده‌اید

در واقع شما همه این مشکلات را به خاطر شخصی که دوستش دارید، تحمل می‌کنید. حالا می‌خواهید چه کار کنید؟ مشکل با خانواده همسرتان اینقدر جدی است که بخواهید زیر عشق و علاقه خود بزنید؟ اصلا ارزشش را دارد؟ می‌خواهید صورت مساله را پاک کنید؟ یا قصد دارید مرتب حرص بخورید و لب‌هایتان را گاز بگیرید؟ یا اینکه همه این فشارها را تحمل کنید و به روی خودتان نیاورید، اما در درون واقعا آزار می‌بینید. انتخاب با خودتان است، اما بهتر نیست گاهی اوقات رفتاری دوستانه را در پیش بگیرید، آن هم درست به‌خاطر خوشبختی فردی که به عنوان همسر عاشقش هستید. مطمئن باشید همسر شما شایستگی این را دارد که از زبان شما این جمله را بشنود که به خاطر او خانواده‌اش را دوست دارید و حرف و حدیث‌های بین عروس و مادرشوهر را هرگز جدی نمی‌گیرید. در این صورت مطمئن باشید وقتی مادر همسرتان خوشبختی فرزندش را ببیند، هر کینه و کدورتی را از خود دور می‌کند و چیزی را به دل نمی‌گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فهيم فيضي

      من خواهشمندم كه مطالب جديد جديد را تهيه بداريد اين سايت اصلا" زحمت نميكشد اين كارمندان شما چي ميكند من اصلا" راضي نسيتم اميدوارم كه صريح كاركرده واين سايت را به اوج بلندي برسايند تشكر

    • shohreh

      man az rooze aval tamame in rahha ra raftam,vali khobihay mara be paye khodshirini gozashtand.va roz be roz badtar shodand.ama vaghti yek meghdar kenareh gereftam be khodeshan amadand.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج