۲۷۸۹۱۱
۷ نظر
۵۰۴۶
۷ نظر
۵۰۴۶
پ

۱۲ نکته در مورد فیلم «بتمن علیه سوپرمن»

آخرین تریلر فیلم که هفته ی گذشته منتشر شد، اطلاعات جدید زیادی رو ارائه داد. بسیاری از شایعات و گمانه زنی ها رو تایید کرد و سوالات دیگری را هم به وجود آورد.

وب سایت نقد فارسی: آخرین تریلر فیلم که هفته ی گذشته منتشر شد، اطلاعات جدید زیادی رو ارائه داد. بسیاری از شایعات و گمانه زنی ها رو تایید کرد و سوالات دیگری را هم به وجود آورد که احتمالا برای یافتن پاسخ آنها باید تا زمان اکران (۴ ماه دیگر) صبر کنیم.

ما اطلاع داشتیم که بتمن و سوپرمن با هم مبارزه می کنند و پس از آن به دلایلی ارتباط دوستانه ای بین آنها برقرار می شود که زمینه های تشکیل یک گروه را به وجود می آورد. به علاوه از حضور یک تبه‌کار بسیار قدرتمندتر از لکس لوثر و همچنین زن شگفت انگیز با خبر بودیم.

12 نکته در مورد فیلم «بتمن علیه سوپرمن»

بعد از دیدن جسد ژنرال زاد هم که در اختیار لوتر بود قابل حدس بود که شخصیت منفی دوم ولی اصلی فیلم دومزدی خواهد بود. طبیعتاً هنوز هم مسائل و سوالاتی وجود دارد که از آنها اطلاع نداریم اما ۱۲ نکته‌‌ای که تریلر مشخص کرده را مرور کنیم.

۱- کلارک کنت و بروس وین، برای اولین بار در مهمانی که لکس ترتیب داده با هم ملاقات می کنند.

12 نکته در مورد فیلم «بتمن علیه سوپرمن»

در طی این مدت تمام بحث ها بر سر تاریخ سازی بتمن و سوپرمن روی پرده های سینما بوده اما فعلا ما اینجا فقط خودرای و مغرور بودن این دو شخصیت رو مشاهده می کنیم. سکانس اولین ملاقات این دو نفر این قابلیت رو داشت که به نحوه دیگه ای هم نمایش داده بشه.

اما سوالاتی که پیش میاد: آیا اینجا واقعا کلارک از هویت واقعی بروس خبر نداره یا داره نقش بازی میکنه؟ آیا بروس وین مدت ها در دید عموم مردم بوده؟ و این لکس لوثره که تلاش داره برای اولین بار خودش رو به جهانیان معرفی میکنه؟

در این سکانس هر دو طرف سعی میکنن هویت قهرمان شهرشون رو به نحو دیگه ای نشون بدن و ازش دفاع کنن. نکته ی جالب دیگه هم اینکه بروس خودش به تنهایی رانندگی میکرد و ما آلفرد رو در ماشین ندیدیم!


2- بتمن در گذشته با جوکر مبارزه کرده.

12 نکته در مورد فیلم «بتمن علیه سوپرمن»

"مردم گاتهام با من موافق هستن، چون ما از عجیب الخلقه هایی که لباس دلقک میپوشن خاطره خوبی نداریم!"

این پاسخ بروس فقط برای عقب روندن کلارک و نشون دادن بی علاقگی ش نسبت به سوپرمن نیست، یادآوری میکنه که بتمن درگذشته با بزرگترین دشمنش (جوکر) رو به رو شده.

در شات بعدی لباس قدیمی رابین رو می بینیم که گفته میشه جوکر با سیمان روی اون یادگاری نوشته! در تریلر "جوخه انتحار" هم دیدیم که بتمن با جوکر و هارلی کوئین مواجه شده و مبارزه میکنه.


3- لکس لوثر یک دیوانه ست که با همه ارتباط داره!

12 نکته در مورد فیلم «بتمن علیه سوپرمن»

"ممم بروس وين با کلارک کنت ملاقات مي کنه، عاشقشم. عاشق اينم که مردم رو دور هم جمع کنم"

این تریلر به خوبی نحوه و نوع بازی جسی آیزنبرگ در نقش لکس لوثر رو به ما نشون میده. آیزنبرگ یک کاراکتر سرخوش، روانی و بانفوذ در جامعه رو به خوبی به نمایش میزاره.

با توجه به تریلرها و تصاویر قبلی حضور پرینسس دایانا هم در این مهمانی قطعیه که با بروس وین همراه میشه. این سکانس از نحوه صحبت و رفتار عادی لکس با مردم وقتی در یک مکان خصوصیه حکایت میکنه.


4- بتمن به نبرد با سوپرمن می رود.

12 نکته در مورد فیلم «بتمن علیه سوپرمن»

آلفرد: تو داري درگير یک جنگ ميشي

بروس: اون حرومزاده (سوپرمن یا لکس؟) ما رو درگير جنگ کردآلفرد: ميدوني که اين بار نمي توني برنده بشي، اين خودکشيه!

بروس وین همچنان یکدندگی میکنه و نصیحت های شخص مورد اعتماد خودش یعنی آلفرد رو نادیده می گیره. مشخصه چیزی بیشتر از تخریب ساختمان های شرکت وین، بروس رو متقاعد کرده تا به مبارزه با سوپرمن بپردازه. شاید لکس؟!


5- لکس لوثر بتمن و سوپرمن را برای مبارزه نهایی تحریک می کند.

12 نکته در مورد فیلم «بتمن علیه سوپرمن»

"بزرگترين مسابقه بين گلادياتورها در جهان، پسر کريپتون در برابر خفاش گاتهام"

لکس نقشه هایی داره و نمیخواد بتمن یا سوپرمن مزاحمش بشن. در صورتی به اهدافش میرسه که بتونه کاری کنه این دو ابرقهرمان همدیگر رو نابود کنن.

در تریلر قبلی دیدیم که سوپرمن جلوی لکس زانو زده، یعنی لوثر به هر طریق کاری کرده که باعث این حرکت سوپرمن شده. احتمالا روی مبارزه ش با بتمن هم تاثیر بسزایی گذاشته.

اینکه لوثر چه برنامه ای برای بتمن داره هم مشخص نیست اما مطمئناً از خشم بروس وین نسبت به خرابی های بوجود اومده توسط سوپرمن آگاهه. فقط یک مسئله میمونه که آیا لکس هویت مخفی بتمن و سوپرمن رو میدونه یا نه؟!


6- لکس، لوئیس لین را برخلاف میلش وادار به انجام کاری می کند.

12 نکته در مورد فیلم «بتمن علیه سوپرمن»

لوئیس: تو رواني هستي

لکس: اين کلمه سه هجايي [روانی] رو به کسايي ميگن که نسبت به ذهن کوچک شون بزرگ تر فکر ميکنن!

لوثر بعد از این پاسخ متقابلش به سر لوئیس تلنگری میزنه. به نظر میرسه تازه لوئیس متوجه شده که چیکار کرده و بُهت زده میشه در غیر این صورت بعیده اجازه بده کسی به این شیوه مسخره سربه سرش بزاره! مکانی هم که این دو نفر در حال صحبت هستن به نظر پشت بام یا پنت هاوس خاصی میاد دقیقا مثل جایی که در تریلر قبل دیدیم سوپرمن با چهره ی عصبانی جلوی لکس زانو زده بود. در مجموع از قضایا برمیاد که از لوئیس به عنوان یک طعمه برای به دام انداختن سوپرمن استفاده شده.

اگر دقت کرده باشید در این سکانس، دست لکس باندپیچی شده که طبق شایعات احتمالا لکس کریپتونایت رو به دست آورده و بعد از لمسش دستش رو سوزونده که در نهایت به طاسی و اون قیافه ی اصلی کاراکتر لکس لوثر منجر میشه! (اینجا)


۷- آیا پارادیمون ها در فیلم حضور دارند؟ نشانه های حضور دارک ساید؟

12 نکته در مورد فیلم «بتمن علیه سوپرمن»

در تیزری که قبل از تریلر پخش شد، قسمت هایی از کابوس بتمن رو دیدیم اما خبری از موجودات پرنده نبود. این رویای بروس وین که توسط عوامل فیلم هم به عنوان کابوس (Knightmare) تایید شده، یک فضای آخرالزمانی رو به تصویر میکشه که سوپرمن در حال فرمانروایی و نابودی دنیاست.

این موجودات پرنده که به عنوان پارادیمون - ارتش بالدار دارک ساید - شناخته میشن هم جزئی از این رویا هستن. محتمل ترین ضدقهرمان برای فیلم دو قسمتی Justice League حضور دارک ساید هست.

در دنیای کمیک دارک ساید به عنوان فرمانروای سیاره اِپاکِلیپس قصد تسخیر جهان رو داره و به عنوان قدرتمندترین دشمن لیگ عدالت شناخته میشه.

شایعه ای صحبت از به اتمام نرسیدن کار دومزدی در این فیلم داره که کار رو به قسمت اول لیگ عدالت میکشونه و سپس دارک ساید وارد داستان میشه. [که بعید به نظر میرسه]


8- سوپرمن توانایی کشتن بتمن رو داره اما نمیخواد!

12 نکته در مورد فیلم «بتمن علیه سوپرمن»

از زمانی که عنوان فیلم مشخص شد، بحث بر سر این بوده که چه کسی برنده جدال بتمن و سوپرمن میشه. مبارزه ای بین یک خدا و یک فانی! سکانس های این سه تریلر رو که بررسی کنید متوجه میشید که قسمت های نبرد این دو قهرمان تقریبا یکسان نشون داده شد و دیالوگ ها هم خبر از برابری نتیجه نهایی میداد.

اما طرفداران سوپرمن به شدت روی این تئوری تاکید میکنن که مردپولادین رو با چی میشه شکست داد؟ کریپتونایت؟ زره آهنین؟ و... پاسخشون هم اینه که فقط خود سوپرمن هست که میتونه خودش رو شکست بده! برای مردپولادین پیامدهای قتل ژنرال زاد بسیار چشمگیر بوده و هنوز هم برای شکستن گردن زاد تاسف میخوره.

طبق شایعات، فیلم دو سال بعد از اون اتفاقات رو نشون میده که کال اِل تونسته خودش رو بازیابی کنه و کنترل بیشتری روی رفتارش داشته باشه.

اما بتمن که استاد بازی های روانیه احتمالا دنبال بازی با اعصاب سوپرمن میره. این جمله سوپرمن هم در تریلر میتونه تاکیدی بر این ادعا باشه "عقب بمون، من اگر میخواستم تو تا الان مرده بودی!"


۹- دومزدی!

12 نکته در مورد فیلم «بتمن علیه سوپرمن»

بعد از اولین شاتی که در تریلر اول از جسد زاد دیدیم بلافاصله حدس ها به سمت دومزدی رفت. پچ پچ ها و صحبت های مردم هم درباره ی جسد، زره، سفینه و سلاح های ژنرال زاد بود که در اطراف شهر افتاده و دفن شده بود.

تنها کسی که میتونه علاقه مند به جمع آوری و بردن بدن و فناوری های زاد به آزمایشگاه باشه فقط لکس لوثره. در تریلر دیدیم که لکس حتی درخواست بازدید از جسد هم برای اطمینان کرد.

(دیدن سر زاد) در ادامه هم بعد از به نتیجه نرسیدن اهدافش از مبارزه بتمن و سوپرمن، جسد رو تبدیل به دومزدی میکنه و رهاش میکنه تا به حساب این دو نفر برسه. احتمالا اصلی ترین دلیل تیم شدن بتمن و سوپرمن هم، حضور یک هیولای تغییریافته با ریشه کریپتونی به حساب بیاد.

در دنیای کمیک دومزدی تنها فردی که تونسته سوپرمن رو بکشه. شایعه ای این احتمال رو میده که با توجه به تِم دارکی که زک اسنایدر و وارنر برای دنیای خودشون انتخاب کردن و فیلمبرداری شدن صحنه ای از یک مراسم تشییع در میشیگان، سوپرمن در آخر فیلم کشته میشه و در پارت اول لیگ عدالت برمیگرده! اون مجسمه سوپرمن رو هم به عنوان یک مقبره در متروپولیس ساختن. [در مجموع احتمال ضعیفی به نظر میاد]


10- معرفی زن شگفت انگیز

12 نکته در مورد فیلم «بتمن علیه سوپرمن»


قبلا در دنیای تلویزیون زن شگفت انگیز به تصویر کشیده شده بود اما این دفعه برای اولین بار شاهزاده دایانا رو در یک فیلم سینمایی و کنار بتمن و سوپرمن می بینیم.

نحوه ورودش هم به عنوان وندروومن، با نجات بتمن و سوپرمن به وسیله ی سپر آمازونیش صورت میگیره که برای مبارزه با دومزدی باهاشون همراه میشه.

حضور این کاراکتر در فیلم کلیدی هست ولی برای آشنایی بیشتر با شخصیت زن شگفت انگیز باید منتظر اکران فیلم اختصاصی خودش در سال 2017 باشیم.


۱۱- طنز!

12 نکته در مورد فیلم «بتمن علیه سوپرمن»

سوپرمن: اون با توئه؟

بتمن: من فکر میکردم با توئه!

بالاخره یک مقدار طنز هم در فیلم وجود داره. دنیایی که دی‌سی و وارنر در حال ساخت اون هستن به شدت سعی شده تاریک و واقعی جلوه کنه.

این مسئله در تریلرهای قبلی (حتی تریلرهای جوخه انتحار و Man of Steel) هم مشهود بود اما اینجا به نظر میرسه کمی روشنایی هم داریم! علاوه بر فان بازی های لکس لوثر، این دیالوگی که بین بتمن و سوپرمن ردوبدل شد هم بد نبود ولی مطمئناً این حد آخرش خواهد بود.

قبلا شایعه ای شده بود که DC جوک و طنز رو در فیلم های خودش ممنوع کرده! (که با این حساب رد میشه) در طرف مقابل هم مارول و دیزنی به اندازه ی کافی طنز و شوخ طبعی رو وارد فیلم های خودشون کردن که تفاوت های اساسی دو دنیا رو نشون میده.


12- برای اولین بار، سه‌گانگی

12 نکته در مورد فیلم «بتمن علیه سوپرمن»

برای دوست داران کمیک و بلاک باسترهای ابرقهرمانی، حضور سه شخصیت معروف در کنار یکدیگر بسیار جذاب و هیجان انگیزه.

مشخصاً این چند ثانیه ای که در تریلر بتمن، سوپرمن و وندروومن در کنار هم قرار گرفتن و آماده ی مبارزه با یک دشمن مشترک شدن برای خوره های ابرقهرمانی بسیار لذت بخش بوده.

فقط ۴ ماه دیگه [برای ما ۶ ۷ ماه تا کیفیت مناسب] تا دیدن این فیلم روی پرده های بزرگ آیمکس با اون صدای وحشتناک، برای دوست داران این کاراکترها باقی مونده.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • reza

      کلا گند زدن به 10 سال زحمت کریس نولان واسه ی بتمن!این آمریکایی های بد سلیقه لیاقتشون همون اونجرز و کاپیتان آمریکاست

    • بدون نام

      اصلا مارول رو با دی سی کمیک مقایسه نکنید
      نویسنده قسمت اول این فیلم نولان بوده و کارگردان رو هم اون انتخاب کرده

    • صدرا

      سلام.به نظر من اصلا این فیلم جور نبود.اصلا چی شد سوپرمن به گاتام اومد؟برای مسافرت اومد؟بتمن و سومرمن تا حد مرگ باهم جنگیدن پس چی شد تنها با سنیدن یه اسم بتمن دلش به رحم اومد؟اصلا چرا لکس با سوپرمن مشکل داشت؟با اصلا اون دختره یه دفعه از کجا اومد؟؟کلا این فیلم جفت و جور نبود.

    • am bangs

      این بتمن قوی تره اقایون هوا چ
      پیماش ماشین armor
      لباس سرعت فکر احساسی تصمیم نگرین

    • رضا

      در آخر فیلم قبر سوپرمن تکون میخورع ولی تو تریلر جاستیس لیگ خبری از سوپرمن نبود البته تو یه پوسترش سوپرمن با لباس سیاه بودش
      آخر معلوم نشد زندست یا مرده

    • کیارش

      این همه زحمت کشیدن برا این فیلم از اخرم شد یه مش خل بازی

    • کیارش

      این همه زحمت کشیدن برا این فیلم از اخرم شد یه مش خل بازی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج