۲۷۸۹۵۲
۱۸ نظر
۵۰۸۶
۱۸ نظر
۵۰۸۶
پ

با ۳۰ میلیون تومان صاحب‌ خانه شوید

پرداخت وام خرید مسکن ۶۰ میلیون تومانی در حالی از امروز سه شنبه آغاز شده است که برخی متقاضیان می‌توانند با حداقل ۳۰ میلیون تومان صاحب‌خانه شوند.

خبرگزاری مهر: پرداخت وام خرید مسکن ۶۰ میلیون تومانی در حالی از امروز سه شنبه آغاز شده است که برخی متقاضیان می‌توانند با حداقل ۳۰ میلیون تومان صاحب‌خانه شوند.

وام ۶۰ میلیونی مسکن که در روزهای پایانی مهرماه به تصویب شورای پول و اعتبار رسید، سرانجام پس از گذشت دو ماه به بانک مسکن ابلاغ شده است و متقاضیان از امروز می‌توانند از این وام برای خرید مسکن استفاده کنند. این وام که مربوط به حساب ممتاز بانک مسکن است تا پیش از این ۳۵ میلیون تومان بود که در راستای افزایش قدرت خرید متقاضیان به ۶۰ میلیون تومان افزایش یافت.

افزایش این وام در شرایطی که قیمت مسکن به شدت کاهش یافته است، می تواند راهگشای متقاضیانی باشد که در سال‌های گذشته به دلیل گرانی مسکن نتوانستند وارد بازار خرید شوند. در واقع کاهش قیمت‌ها در دو سال اخیر در کنار افزایش تسهیلات خرید مسکن از عواملی است که قدرت خرید متقاضیان را افزایش داده و به خانه دار شدن بخشی از افراد کمک می‌کند.

در کنار استفاده از وام ۶۰ میلیون تومانی، متقاضیان می‌توانند از وام ۱۰ میلیون تومانی جعاله هم استفاده کرده و مبلغ وام خود را به ۷۰ میلیون تومان برسانند که در این صورت مبلغ تسهیلات بانک مسکن در تهران به ۷۰ میلیون تومان می رسد، همچنین با خرید اوراق مسکن سقف تسهیلات این بانک در شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار نفر ۵۰ میلیون تومان است که در این شهرها متقاضیان با استفاده از تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی جعاله می‌توانند از ۶۰ میلیون تومان وام برای خرید مسکن استفاده کنند.

به گفته مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن، سود این تسهیلات ۱۸.۵ درصد است. مرادی گفت: هم اکنون میزان سود تسهیلات بانک ها ۲۱ درصد تعیین شده است اما بانک مسکن این تسهیلات را با سود ۱۸.۵ درصدی به متقاضیان تا ۱۲ سال پرداخت می کند.

در این روش متقاضیان برای بازپرداخت اقساط تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی به روش ساده باید ۶۹۳ هزار تومان، پلکانی ساده ۵۷۸ هزار تومان و پلکانی دوره ای پنج ساله ۶۲۱ هزار تومان پرداخت کنند. متقاضیانی که تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی استفاده کرده اند به روش ساده ۸۶۶ هزار تومان، پلکانی ساده ۷۲۳ هزار تومان و پلکانی پنج ساله ۷۴۶ هزار تومان قسط پرداخت کنند.

اقساط تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی در تهران به روش ساده یک میلیون و ۴۰ هزار تومان، به روش پلکانی ساده ۸۶۸ هزار تومان و پلکانی دوره ای پنج ساله نخست ۹۳۲ هزار تومان خواهد بود. طبق مقررات بانک مسکن، متقاضیان برای خرید واحدهای مسکن زیر ۲۰ سال مجاز به استفاده از این تسهیلات خواهند بود و و واحدهایی که از تاریخ صدور پروانه ساختمانی آنها بین ۲۰ تا ۲۵ سال گذشته است، می توانند تا سقف ۳۵ میلیون تومان از تسهیلات بانک مسکن استفاده کنند.

براین اساس، اگر به طور متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان را در شهر تهران حدود ۳ میلیون تومان در نظر بگیریم، برای خرید یک واحد ۴۰ متری باید ۱۲۰ میلیون تومان پرداخت شود که ۷۰ میلیون تومان از این رقم توسط وام مسکن پرداخت می‌شود، همچنین در حال حاضر اجاره یک آپارتمان با این مشخصات به طور متوسط در شهر تهران حدود ۲۰ میلیون تومان است، بنابراین متقاضی می‌تواند با اجاره دادن یک واحد و پرداخت ۳۰ میلیون تومان، یک آپارتمان نوساز را در شهر تهران خریداری کنند.

هرچند که این وام نمی‌تواند تغییری در رکود بازار مسکن ایجاد کند و کمکی به افزایش ساخت و تولید مسکن نمی‌کند اما به طور حتم برای اقشار ضعیف جامعه که به دنبال خرید واحدهای کوچک هستند، راهگشا است و می‌تواند تغییراتی را در خرید و فروش واحدهای کوچک ایجاد کند.

در اغلب کشورها هم وام مسکن به عنوان راهکاری برای خانه دار شدن مردم ارائه می‌شود و حتی تا ۸۰ درصد از قیمت یک واحد مسکونی را پوشش می‌دهد تا کمکی برای خانه دار شدن مردم باشد ضمن آنکه مسکن را از کالای سرمایه‌ای خارج کرده و قدرت خرید را در اختیار تمامی مردم قرار دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اولا اینکه فقط تو پایین شهر تهران قیمت متری 3 میلیون هست. بقیه جاها بالای 4 تومنه.
      پس فقط پایین شهر اونم یه خونه 40 متری که باید حتما رهن بدی. و تا چندین سال کل حقوق وزرات کار رو باید قسط بدی
      خب خونه 40 متری چی داره به نظر شما؟

    • reza

      متوسط نرخ تهران 3 میلیون اون هم واحد 40 متری !!!!!!
      این واحدها رو از کجا پیدا میکنین؟؟؟

    • بدون نام

      کدوم از دنیا بیخبری با خودش این حساب کتاب ها را کرده است

    • توتو

      10 میلیون فقط قیمت خرید اوراق مسکن که شما باید هم اصل و هم سود بدید

    • ایرانی

      این فریب کاری ها و گول زدن مردم دیگه فایده ای نداره!!

      میلیون ها واحد خانه خالی چند سالی است که روی دست بساز بفروش ها و انبوه سازان که بلای جان این تهران هستند باد کرده سال ساختشان بالا رفته و این اقدام وزارت مسکن برای هواداری از اینها هیچ فایده ای نداره


      مسکن در ایران همانند خودرو سقوط کرده و نابود شده است !!

      بیخود مردم را فریب ندهید!!

      این وام هم به درد همان بانک مسکن می خورد!!

      دلتون خوش باشه که مثلا مشتری پیدا بشه

      زرشک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      تا وقتی تورم بیداد کنه و قیمت مسکن نجومی باشه و مردم فقط بتونن شکمشون رو سیر کنن هیچ گره ای باز نخواهد شد!!

      تا وقتی چندرغاز به کارگر بدبخت میدن و هیچ ارگانی پشتیبانش نیست و کارفرماها هرکاری دلشون بخواد می کنن وضع همینه که هست
      مسکن در حال سقوط کامل است!!!!!!!!!!!!!!!!!

      مسکن و خودروسازی در ایران نابود است!!!!!!!!11

      پاسخ ها

      • سلی

        درود بر تو

    • بدون نام

      خانه های مهر گلبهار مشهد 75 تومان هست اونوقت ارزون تر از اینم مگه هست!! یا سقفش نم میده یا لوله هاش ترکیدن و.....
      باید کانکس خرید باهاش

    • sooran

      ۱۲۰میلیون تومان به زور بشه باهاش یه خونه رهن کرد

    • بدون نام

      با این همه تورم و بی پولی هیچکس نمیتونه خونه بخره! همه فقط دارن کار میکنن شکمشون سیر بششه ! من نمیدونم این همه خونه خالی هست که داره باد توش میره و هیچکس حاضر نیست بخره! و این همه بدبخت هست که دنباله یه سر پناهه و هیچی نداره !
      با این حقوقایی هم که مردم دارن تا سی سال دیگه نمیتونن خونه بخرن ! اینقدر منت سر مردم نزارید که میخاید وام بدید ! به جای وام قیمت هارو بشکنید ! نه اینقدر تورم و گرونی !!!!!

    • هاشم

      بسمه تعالی
      چرااستانداردساختمان که مهندسین ناظرمسئول ان هستندرعایت نمیشود؟
      چرابسازوبفروشها(بسازوبندازها)ازمصالح غیراستاندارداستفاده میکنندبعدقیمت گزافی هم ازقیمت تمام شده بسیاربالاترازخریداربیجاره میگیرند؟
      چرادودکش بخاری وابگرمکن که باید15باشدازلوله8استفاده میکنند؟چراازمصالح ساختمان نظیرگچکاری وشیرالات وغیره حذف میکنندولی قیمت بسیاربالاترازقیمت تمام شده طلب میکنندوزیرمحترم شهرسازی ایاشماسراغ داریددودکش بخاری وابگرمکن باقطر8سانتی متراستاندارد باشد؟ ایادرکوچه بن بست 6طبقه خارج ازاستاندارد نیست؟
      ایانبایداپارتمان دارای پارکینگ باشد؟
      ایانبایدپله هانرده گذاری شوند؟که نمیشود..
      ایانبایدبرای پیشگیری ازاتش سوزی احتمالی دراپارتمانهاشیراتش نشانی تعبیه شود که نمیشود؟
      برای د یدن این موزه بدبختی که زالوصفتان باهمدستی مسئولان محلی ساخته اند سری به کمالشهرکرج بزنید.
      وضع ازاینهم بدتراست کاش گوش شنوائی بودوبدادمردم میرسیدماکه یک قربانی دادیم شما اگرمیخواهیدکارهادرست شودسری به کمالشهر گلستان 5 بن بست اخرساختمان سرو نازبزنیدوازنزدیک ببینیدکه دودکش 8چه بلایی سرجوان مردم اورده وخانواده ای رامتلاشی کرده .
      بعدتسلیم انبوه سازان وبسازبفروشان زالوصفت شوید و برای حمایت ازانهاوام خریدمسکن بدهید.

    • بدون نام

      حدود ده میلیون باید اوراق بخری!
      70 تومان رو هم باید 150 پس بدی !
      به عبارتی این وام، با هزینه های محضری بانک و خرید اوراق، حدود 163 و شاید هم بیشتر تموم میشه
      واقعا خوبه - یه وام بدون سود دراختیار مردم گذاشتن
      همه خونه میخریم
      برای خودور هم واقعا همین کارو کردن؟باید پول میدادی وام خودرو میگرفتی؟

    • رضا امیری

      همش چرنده هیچ کی از این وام استقبال نکرده و نمیکنه یعنی نمیتونه که بکنه. عجیب اینجاست اون کسی که میتونه ماهی 1 ملیون قسط بده چطور تا الان خانه دار نشده!!!!!! مگه حقوق مردم ما چقده که باید یک ملیونشو بدن جای وام مسکن؟! 500 تومنشو بدن به جای اب ، برق، تلفن، گاز ،کرایه ترابری ،تحصیل بچه هاشون ،شارژ اپارتمانشون و ... . یکی به من جواب بده اعضای اون خونه بعد از کسر این مبالغ باید چه کوفتی بخورن ؟!!!!! تازه این برا کساییه که وضعشون خوبه حالا یه نگاهی به حقوق 720 تومانی تامین اجتماعی بندازین ببینید این وامها ،رفاه و تقویت قدرت خرید تو ایران چقدر چرنده . اقایون بانکی و سیاستگذاران عزیز برنامه ریزی شما طبق کدوم حقوق و مزایا صورت گرفته ؟حقوق و مزایای دریافتی شهروندان اروپایی؟!دولتمردان ما فقط و فقط شعار دادن رو خوب یاد گرفتن . تو جشنواره و سمینار های بی مصرف گذاشتن هم الحمدالله تو کل دنیا ما رتبه نخستو داریم . در مرحله عمل هم که .... ! کاش بمیریم از دست شعار شعار شعار راحت شیم. دوستان وارد سازمانی که میشن منافع اون سازمان رو به اخلاق انسانی و اسلامی و حقوق مردم ایران ترجیح میدن !!! این واقعا تاسف باره.

    • دیده بان

      تو متن گفتید با توجه به اینکه قیمت مسکن به شدت کاهش یافته !!!!!!!!! شما تو این شهر دارید واقعا زندگی میکنید ؟؟؟در ضمن هر چه واحد کوچیکتر باشه قیمتش بیشتره این متری 3 تومن برای 40 متری پیدا نمیشه 100 متر به بالا اونم که پول مردم نمیرسه

    • کیان

      اولا" اگر قرار باشه که 20 م.ت. اجاره را خریدار لحاظ نماید خب اون مستاجری که بخواهد این میلغ را گروی صاحب خانه بگدارد، خودش اقدام به اخذ وام خواهد کرد و در ثانی اگر آپارتمان متری 3 م.ت. سراغ دارید بفرمایید ( تا صف نبستند ) بریم بخریم !!!

    • بدون نام

      خونه چهل متری تو تهران حکم زندان انفرادی تو زندان عمومی رو داره!

    • هاشم

      بسمه تعالی
      بازهم بگویم که درکمالشهرکرج چه میگذرد؟درخیابان عرفان شمالی ساختمانلاله1 پلاک26بالکنش براثرنادیده گرفتن مقاومت مصالح ازسمت جنوبی دوارهایش شکاف برداشته بطوریکه نورچراغ درشب ازدرز دیواردیده میشود وعنقریب است که روی سرمردم خراب شود.
      به مدیرشبکه یک سیما دراینترنت اطلاع دادم تاشایدفیلمی تهیه کنندومسئولین محلی وکشوری رانسبت به اینگونه معضلات هشداردهندولی متاسفانه انهاهم منتظرندتاخراب شودبعداگرصلاح دیدندگزارش تهیه کنند.
      جناب وزیرمحترم راه وشهرسازی مهندسین ناظرهیچگونه تعهدشغلی ندارندنمونه اش همینها والبته الی ماشاالله.

    • هرکی

      مسخره کردن مردم رو کسی که وام بگیره از شما یه ادم بدبخته اصلا متوجه نیستن به چه قشری میخوان وام بدن؟ چه درامدی باشه که ماهیانیه انقدر قسط بدیم شکم بچه و زنمون هم تو این وضعیت اشتغال و اقتصاد بخوایم پر کنیم.... جوونا دارن له میشن بخدا

    • نسیم

      اولا عمرا تووو تهران متری 2 نداریم.....در ضمن با 30 میلیون نمیخری با 50 میلیونه چون بعدا باید پول مستاجرو بدی بعدا حتما باید بدی رهن ....بعدشم 40 متر؟؟؟؟؟؟؟ چجوری میشه تو 40 متر یه خانواده زندگی کنه این همه مصیبت تازه 70 تومنو خدا میدونه چقدر باید برگردونی با 18 درصد.....مسخره س

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج