جاباما
۲۷۸۹۵۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

نامه «کری» به «ظریف» جنجال به پا کرد

یک رسانه از انتقاد فزاینده جمهوریخواهان ایالات متحده از وزیر خارجه این کشور به دلیل اقدام وی در نامه نگاری با همتای ایرانی خود در خصوص قانون محدودیت ویزا خبر داد.

خبرگزاری مهر: جمهوریخواهان آمریکا «جان کری» را به دلیل ارسال نامه برای «محمد جواد ظریف» و تاکید وی بر این نکته که دولت آمریکا به تهران کمک خواهد کرد تا قانون جدید محدودیت ویزا را دور بزند شدیدا مورد انتقاد قرار دادند.

در همین رابطه «اد رویس» رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: بجای آنکه دولت آمریکا راه های جایگرین را به ایران نشان دهد لازم است تا توجه خود را به مواردی همچون آزمایش موشکی اخیر ایران، ادامه حمایت این کشور از گروه هایی همچون حزب الله، و زندانی کردن آمریکایی ها بپردازد.

«کوین مک کارتی» رهبر اکثریت ها در مجلس نمانیدگان آمریکا نیز با ابراز نگرانی درباره این اقدام جان کری گفت: وزیر خارجه در پاسخ به اعتراضات ایران یک استثنا را به آنها داده است. برخلاف آنچه وزیر خارجه آمریکا به ایران قول داده باید بگویم که کنگره اجازه چنین کاری را نمی دهد زیرا ما این قانون را برای حفظ امنیت مردم آمریکا تصویب کرده ایم.

به گزارش مهر، بعد از اعلام خبر امضای این قانون از سوی «باراک اوباما»، خبری درباره نامه نگاری وزیر امور خارجه آمریکا با «محمد جواد ظریف» منتشر شد. کری در این نامه به صراحت اطمینان داده که دولت آمریکا با استفاده از همه ابزارهای در اختیار خود اجازه نخواهد داد که این قانون هیچ مانعی برای منافع اقتصادی ایران ایجاد کند.

در همین رابطه «جابری انصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه در اظهاراتی گفت: آقای کری در نامه خود تاکید کرده است که ایالات متحده آمریکا به رفع تحریم ها بر طبق برجام و اجرای کامل تعهدات آن کشور بر اساس توافقات به عمل آمده در برجام کاملا متعهد است. کری همچنین تاکید کرده است که دولت آمریکا تغییرات مربوط به قانون روادید آن کشور را با توجه به اختیارات خود به گونه ای اجرا خواهد کرد که دخالتی در همکاری های اقتصادی و تجاری کشورهای دیگر با ایران به عمل نیاید. همچنین کری تایید کرده است که دولت آمریکا بدین منظور ابزارهای متعددی در اختیار دارد که حتی شامل توقف اجرای این قانون بر طبق اختیارات رئیس جمهور می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج