۲۷۹۱۴۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

این خوراکی ها شما را خوش اخلاق میکند

مواد غذایی مختلف می‌تواند در تغییر حالات و روحیات ما موثر باشد اما اینکه کدام عادات غذایی خلق و خوی ما را بهتر می‌کند نکته قابل توجهی است.

باشگاه خبرنگاران جوان: مواد غذایی مختلف می‌تواند در تغییر حالات و روحیات ما موثر باشد اما اینکه کدام عادات غذایی خلق و خوی ما را بهتر می‌کند نکته قابل توجهی است.

دکتر مجید حسن قمی متخصص تغذیه با اشاره به اینکه کربوهیدرات‌ها یکی از تاثیر گذارترین مواد در بهبود خلق و خو هستند گفت: بدن و مغز درطول شبانه روز به مقادیری کربوهیدرات نیاز دارد، با مصرف کربوهیدرات‌ها، واکنش سرتونین در مغز ایجاد می‌شود این هورمون بعنوان واسطه عصبی در حالت شادابی تاثیر گذار است و در بدن تولید می‌شود.

وی ادامه داد: کاهش این هورمون در خون سبب بروز حالاتی مثل افسردگی‌، بی‌قراری‌، دردهای میگرنی، فشار خون بالا و بی‌نظمی خواب می‌شود، با استفاده از بعضی غذاها می توان مقدار تولید این هورمون را در مغز افزایش داد.

کاکائو و شکلات تلخ و همچنین آجیل‌ها، کیوی‌، آناناس، گیلاس، گوجه فرنگی، موز و آلو از بهترین منابع غذایی سروتونین هستند.

بررسی‌های زیادی ثابت کرده مصرف غذاهای دریایی در بهبود حافظه موثر است از این رو دکتر حسن قمی اظهار داشت: مصرف ماهی در سنین پایین‌تر در رشد مغز و پیشرفت سلول‌های کودکان موثر است. مصرف امگا ۳ و ۶ در افراد بزرگسال به بهبود اختلالاتی مثل افسردگی و پرخاشگری کمک و از پیشرفت آلزایمر جلوگیری می‌کند. این مواد در ماهی سالمون، شاه‌ماهی و ساردین بیشتر از سایر ماهی‌ها است و مصرف دو تا سه وعده ماهی در هفته می‌تواند به سلامت بدن کمک کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: معمولا کمبود ویتامین‌های گروه B۱۲ با بی‌حسی، بی‌حوصلگی، رخوت و خستگی همراه است این ویتامین همراه آهن می‌تواند به ایجاد خلق و خوی بهتر کمک کند. معمولا دیده می شود افراد کم‌خون بی‌حوصله‌اند و از تعاملات اجتماعی هم دوری می‌کنند، نکته حائز اهمیت اینکه خون‌سازی هنگامی بدرستی انجام می شود که همه فاکتورهای مورد نیاز از جمله ویتامین B۱۲ ، دیگر ویتامین‌های B از جمله B۶ ، آهن و اسید فولیک و ویتامین C و پروتئین کافی در اختیار بدن وجود داشته باشد گوشت‌ها‌، جگر‌، تخم مرغ، شیر و لبنیات، سبوس گندم و آجیل‌ها، مواد غذایی حاوی ویتامین B هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج