۲۷۹۱۹
۳۷ نظر
۶۹۱۶
۳۷ نظر
۶۹۱۶
پ

اسپیلت بهتر است‌ یا كولرگازی؟

اسپیلت‌ها نسل برتر كولرهای گازی هستند كه هواداران زیادی نسبت به انواع خنك‌كننده‌های دیگر دارند. این نوع خنک​کننده​ها مزیت‌های بسیار زیادی نسبت به كولرهای گازی و حتی آبی دارند.

مجله زندگی ایده آل: اسپیلت‌ها نسل برتر كولرهای گازی هستند كه هواداران زیادی نسبت به انواع خنك‌كننده‌های دیگر دارند. این نوع خنک​کننده​ها مزیت‌های بسیار زیادی نسبت به كولرهای گازی و حتی آبی دارند. به همین دلیل فروش بسیار بیشتری نسبت به انواع كولرها پیدا كرده‌اند. طی ۲ سال اخیر با واردشدن این نسل از كولرها تحولی بزرگ در خنك‌كردن و گرم‌كردن خانه‌ها و ادارات و... به وجود آمده است.

اسپیلت‌ ها نه‌تنها هوای اتاق را خنك می‌كند بلكه بسیاری از كارهایی را كه برای هر كدام به دستگاهی جدا نیاز است را هم انجام می‌دهند. اگر خیال خرید این ابرخنك‌كننده‌ها را دارید با ما همراه باشید.

۲ نکته بسیار مهم

اگر قصد خرید این نوع كولرها را دارید باید ۲ نكته‌ مهم را در نظر بگیرید؛ اول اینكه اسپیلت‌ را از هر برندی كه خریداری می‌كنید حتما باید تحت لیسانس یك شركت ایرانی باشد، این شركت حتما باید این برند را حمایت و تایید كند و به قولی ضمانت‌ آن را بر عهده داشته باشد. در غیر این صورت این احتمال وجود دارد كه دستگاه اصل نباشد. شواهد بازار نشان می‌دهد، این احتمال به ۸۰ درصد هم می‌رسد بنابراین اگر سراغ اسپیلت‌هایی كه هیچ ضمانت‌نامه‌ای ندارند می‌روید، قبل از خرید به این فكر كنید كه تا ۸۰درصد احتمال خرید دستگاه تقلبی یا به اصطلاح «فیك» جیب شما را تهدید می‌كند!
روی اسپیلت‌ها یك كمپرسور نصب شده كه كار خنك كردن هوا در این دستگاه را به عهده دارد. در واقع كمپرسورها موتور این دستگاه هستند. می‌توانید با در نظر گرفتن باركدی كه روی این كمپرسورها ثبت‌شده و چك‌كردن نام شركت و كشور تولیدكننده آن، اصل یا فرع بودن آن را تشخیص دهید. متخصصان بازار می​گویند، برندهای ال‌جی، سامسونگ و نیا با ضمانت‌نامه‌های معتبر بخش اعظمی از بازار را به خودشان اختصاص داده‌اند.
اسپیلت بهتر است‌ یا كولرگازی؟

البته در كنار آنها برندهای موفق دیگری مثل مجیك و ایندزیت را هم نباید نادیده گرفت كه با ضمانت‌نامه‌های معتبر خود سهم گسترده‌ای از بازار اسپیلت‌ها را به خودشان اختصاص داده‌اند و به صورت انحصاری كار می‌كنند اما نكته دوم؛اینکه باید دقت كنید كه لوازم داخل كارتن كامل باشند. داخل جعبه اسپیلت‌ها لوازم جانبی مانند فیلترهای یدكی، باتری‌های یدكی، كنترل‌ و حتی پمپ‌های آب وجود دارد اما در برخی موارد دیده شده كه این لوازم به‌طور جداگانه به فروش می‌رسند.

اسپیلت بهتر است‌ یا كولرگازی؟

همان‌طور كه گفتیم اسپیلت‌ها نسل برتر كولرهای گازی هستند به‌طوری‌كه با واردشدن آنها به كشور، فروش كولرهای گازی کاهش یافته. اسپیلت‌ها نه تنها هوا را با دمای مورد علاقه شما هماهنگ می‌كنند بلكه رطوبت هوا را هم به حد استاندارد می‌رسانند، باكتری‌های اتاق را از بین می‌برد و به وسیله فیلتری كه در آنها تعبیه شده، هوا را هم كاملا تصفیه می‌كنند. همچنین به وسیله ماده‌ای بی‌بو و بی‌رنگی كه از فیلتر این دستگاه تولید و در هوا پخش می‌شود، میكروب‌های معلق در هوا را نیز می‌كشند و سرانجام اینكه حجم كانال این دستگاه بسیار بالاتر از كولرهای گازی است، به طوری كه شما می‌توانید با استفاده از این دستگاه یك اتاق ۵۰متری را به دمای متعادل برسانید.

نگران مصرف برق نباشید

نقطه ضعف بزرگ كولرهای گازی مصرف بالای برق آنهاست اما این كاستی در اسپیلت‌ها برطرف شده به طوری كه اسپیلت‌ها به‌دلیل مصرف برق بسیار متعادل‌شان در میان خریداران زبانزد شده‌ است. برچسب انرژی بیشتر این دستگاه‌ها A است و همین یكی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این خنك‌كننده‌های همه‌كاره است.

شیری‌ها محبوب‌ترند

شما برای انتخاب رنگ اسپیلت‌ها بیشتر باید به طراحی خانه خود توجه داشته باشید اما رنگ محبوب این اجناس (شیری) است. اما رنگ و مدل‌های جدیدی در برندهای متفاوت در بازار دیده می‌شود، مثل مدل‌های آجری با رنگ‌های چوبی، نقره‌ای و براق.

هم خنك شوید، هم موزیك گوش كنید!

اسپیلت​ها غالبا ویژگی‌ها و امكانات جانبی متنوعی دارند. مثلا می‌توانند دمای محیط را وقتی به خواب می‌روید كم‌كم بالا بیاورند تا صبح به‌راحتی از تختخواب بلند شوید. فیلترهای گوناگونی دارند كه گرد و غبار و باكتری محیط را حذف می‌كنند. به هوا ازن می‌زنند تا به آن طراوت هوای پس از باران را بدهد و... به طور كلی از سال ۲۰۱۰ كه فروش این اجناس بالا رفت، برندها برای رقابت با یكدیگر و محبوب شدنشان آپشن‌های جالبی مانند لامپ‌های LED زیبا كه حتی به‌عنوان چراغ خواب هم می‌‌توان از آنها استفاده كرد را نیز به اسپیلت‌ها اضافه كردند. بعضی از این مدل‌ها مثل مدل ۲۷۹۰ LG موزیكال هستند و با استفاده از فلش‌مموری‌ها می‌توانند موزیك پخش كنند.
اسپیلت بهتر است‌ یا كولرگازی؟

اول بدانید بعد بخرید

بدون اطلاعات كافی هرگز تصمیم به خرید این ابر خنك‌كننده‌ها نگیرید شما باید با اطلاعات كامل راهی بازار شوید. اطلاعاتی كه باید درباره كولر گازی داشته باشید، عبارتند از: پنل (در كولرهای اسپیلت) توان گرمایش و سرمایش هر پنل، نوع كمپرسور، برق مصرفی بر حسب آمپر، توان مصرفی كل بر حسب وات، ابعاد اسپیلت در اسپیلت‌های پنجره‌ای، وزن خالص خود دستگاه، رده انرژی میزان صدای دستگاه در هنگام كار و ... .

چند بی تی یو؟!

برای اندازه‌گیری دستگاه‌های اسپیلت از واحد (BTU) بی تی یو استفاده می‌شود. در حقیقت میزان سرمادهی کولر با معیار BTU مشخص می‌شود. BTU بالاتر به معنای میزان سرمادهی بیشتر در واحد زمان است (نه اینکه دمای باد کولر خنک‌تر است بلکه میزان سرمایی که وارد محیط می‌شود بیشتر خواهد بود). اندازه اسپیلت‌ها از ۹۰۰۰BTU شروع شده و تا ۹۶۰۰۰ هم می‌رود و استاندارد و پرفروش‌ترین آنها ۱۸۰۰۰ است كه یك اندازه استاندارد و بسیار مناسب برای یك خانه ۱۰۰ متری است. اندازه ۹۰۰۰ و ۱۲۰۰۰ بیشتر برای شركت‌ ها كه فضاهای بزرگ‌تری دارند، استفاده می‌شود. اگر خانه مجلل و بزرگی دارید و می‌خواهید از ۲ اسپیلت استفاده كنید، می‌توانید از یك اسپیلت به اندازه ۱۸۰۰۰but برای هال و پذیرایی و یك اسپیلت BTU ۹۰۰ برای آشپزخانه یا اتاق‌ خواب استفاده كنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Moresa

      جهت اطلاع نویسنده کم سواد این مطلب اسپیلت همان کولر گازی است و برای این اسپیلت نامیده میشود که دو تکه است. و مثل قدیمی ها یا جدیدهایی که برای سالن های بزرگ به کار میرود یک تکه نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درست میگه

    • محسن

      به نظر من پنجره اي ها بهتر هستن چون مثل اسپيلت ها مرتب سرويس و گازگيري نمي خوان و تا چند سال بدون هيچ مشكلي كار مي كنن اما اسپيلت ها خيلي درد سر دارن. اولش خوب كار مي كنن ولي بعد از يكي دوسال شروع ميكنن به ناز كردن.در ضمن در هواي 60 درجه خوزستان كه زندگي مي كنيم اسپيلت به خوبي پنجره اي جواب نمي ده.

    • اميرح

      اسپليت خيلي بهتر. هم مصرف برقش هم توان خنك كنندگيش.
      اما خداييش به نظر شما اين كولر ها 2 ساله وارد كشور شدن؟؟!!!!
      دست كم 7سال ميشه كه غالب ما خوزستاني ها ازين كولرها استفاده ميكنيم

    • بدون نام

      قابل توجه نویسنده این مطلب:برچسب A نشان دهنده مصرف پایین دستگاه نیست بلکه ب معنای بازده خوب دستگاه نسبت به مصرف دستگاه میباشد

    • بدون نام

      بیخیال...

    • بدون نام

      عجب... خوبه ک نویسنده نوشته ک نسل برتر کولر گازیه..... شما مطلبو بادقت بخون بعد سواد نویسنده رو زیر سوال ببر

    • بدون نام

      اسپیلت درسته یا اسپلیت؟

    • سپیده

      اسپیلت همون کولرگازی دو تکه هست ؟؟

    • محمد

      سلام
      والا اسپلیت همون کولر گازیه دو تیکه هست.
      نویسنده ی عزیز هم گفتن اینو که نسل جدید و پیشرفته ی کولر های گازی.
      خوب گفته بنده خدا.
      من در جنوب ایران زندگی می کنم و تقریباً دوازده ساله که اسپلیت ۲۴ هزار پاناسونیک دارم.
      و صد متر حال و پذیرایی و اشپزخونه رو خیلی خوب سرد می کنه در تابستون.
      اینجا دمای هوا تابستونا به پنجاه پنج درجه می رسه.
      خدایی نسبت به کولرهای گازی پنجره ای بهتر جواب میده.
      یع کولر گازی پنحره ای هم دارم که وصله به اتاق خواب ها.
      ۲۴ متر رو راحت داره جواب میده.اونم ۲۴ هزار هست ولی مطمئنم که اگه اونو بذارم جای اسپلیت عمراً نمیتونه حال و پذیرایی و اشپزخونه رو سرد کنه.

      اسپیلته رو ک خریدم بعد از پنج سال بازده.ش اومد پایین و خوب دیگه سرد نمی کرد تا اینکه کاملا موتورش سوخت .
      یه موتور دیگه براش خریدم و دوباره خوب شد و خدارو شکر هنوز داری عالی کار می کنه.
      درسته که قیمتش چهار برابر اون کولر پنجره ای هست.اما کارائیشم خدایی خیلی بهتر از اونه.

      راضی ام ازش

    • بدون نام

      سلام بسته به نوع خانه كه عايق كاري شده يا نه و در كدام منطقه اب و هوايي هست متفاوته مثلا در اهواز كولر 30 هزار هم در بعضي شرايط اصلا پاسخگو نيست

    • ابی

      بیست بیسته

    • Mohammad

      کولر آبی اصلا ارزش مقایسه با کولر گازی اسپلیت رو نداره من خودم هم بهترین مدل کولر آبی سلولزی رو دارم هم دوتا اسپلیت ال جی و سامسونگ هردو هم اینورتر هستند مصرف برق اون دوتا از کولر آبی هم کمتره

    • الناز

      سلام من هیچ اطلاعاتی از کولر ندارم. اتاق خوابم 3 در3 هستش. چه کولری بگیرم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام خدمت شما
        9000 برای خواب شما

    • میلاد از بندر عباس

      باسلام بنده تعمیرکار کولر گازی هستم... من کولر گازی گنجره ای رو به اسپیلت ترجیح میدم... چون هم تعمیرات راحت تری داره. و هم دیر به دیر خراب میشه.. عمر مفید کولر پنجره ای حدودا 13 ساله... تازه بعد از 13 سال ممکنه کمی گاز کم کنه..

      ولی کولر اسپیلت با کوچکترین نوسان برقی خازن و موتورش میسوزه...
      من کولر پنجره ای رو بیشتر قبول دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام ببخشید میشه بگی چکار کنیم تا صروصدای کولر پنجره ای کم شه

    • رضا

      "حتما باید تحت لیسانس یك شركت ایرانی باشد"
      خنده دالر ترین جکی که تا حالا خونده بودم

    • پوريا

      يه يوال ما يه اسپليت طرح لبخند اوجنرال داريم كه ٣٠٠٠٠ هست ميخوام بدونم وقتي اين كولر ما روشنه مثلا تو يه ساعت اندازه چند تا پنگه سقفي برق استفاده ميكنه ما ٣ تا پنكه روشن ميكنيم بابا ميگه كولر كم مصرف تره كه اونو روشن كنين جا اين٣ تا لطفا يكي راهنمايي كنه

    • کرمانی

      سلام من خراسان رضوی نیشابور خونه دارم خواستم بپرسم برا یک حال و آشپزخونه با تقریبا 80متر زیربنا چه مدل اسپیلت رو پیشنهاد میکنیین و چثدر باید هزینه خریدش رو باید درنظر بگیرم.ممنون.

    • عادل

      آیا این حقیقت داره که میگن کولرهای اسپیلت دو زمانه (یعنی سرمایشی و گرمایشی)به درد نمیخورن و زود خراب میشن من یه کولر اسپلیت اجنرال ۲۴۰۰۰ گرفتم همه از خریدنش پشیمونم کردن نمیدونن چه کار کنم منتظر جوابتونم ادمین جان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم شنیدم خرابیش بیشتره و البته اساسا برای گرم کردن خیلی به صرفه نیست

    • ای ای

      کولر گازی یا نسل جدیدتر اسپیلت بهتره فقط سرمایشی باشه

    • محمد

      سلام
      ضمانت تو ایران مسخره ترین آپشن برای اخاذی هست
      ما واسه خونه ی خودمون یه اسپیلت از منطقه آزاد خریدیم مه سی هزار بود توانش و حدودن دو نیم میلیون پرداخت کردیم و بیشتر از دوسال هست که داره خدارو شکر راحت کار میکنه و پول برقش هم خیلی کمه ماهیانه سی هزار تومن
      اما پدر شوهر خواهرم یه اسپیلت سی هزار خریده چهار و نیم میلیون تومان و یک هفته کار کرد و پنلش خراب شد و به بدبختی فقط پنل رو عوض کردن و الان نصاب اومده میگه برچسب کمپرسورش سی هزار هست اما خود کمپرسور ۱۸ هزار هست و قراره بره شکایت کنه
      اینم قابل توجه دوستانی که میگن ضمانت بهتره

    • بدون نام

      اگه الان قصد خرید دارین فقط مدلای اینورتر رو بخرین.

    • منصوربیگ

      سلام من هم یکساله کولر اسپیلیت وست موند 36000 خریدم الحمدالله تا الان خوب جواب داده ولی الان بارندگی شروع شده..قسمت بالایی بدون هیچ سرپوشی هست..ایا در باران روشنش کنم مشکلی بوجودنمیاد؟؟؟یعنی میشه تو بارون روشنش بزاریم..لطفا راهنمایی کنید ممنون...من اهل استان کهگیلویه وبویراحمدم قسمت گرمسیرش

    • م

      سلام برادر.حتما یه سایه بان براش درس کن.خراب نشه

    • داریوش

      سلام؛ پنجره ای کنترلی ال جی خوبه یا سامسونگ؟ یه سامسونگ 12000 پنجره ای دارم سرماش رو ال سی دی میزنه 18 ولی دماسنج گرفتم جلوش 9 درجه نشان میده دماسنجه؛ این یعنی چی؟

      پاسخ ها

      • Aria rad

        دوست عزیز میزان سرمای خروجی کولر‌ ثابته و بسته به مدل کولر و نوع گاز تفاوت‌هایی دارند. روی ال سی دی میزان دمای مد نظر شما برای محیط خونه رو که ترجیح میدین نمایش میده. یعنی تا زمانی که سرمای داخل خونه به ۱۸ درجه نرسه موتور و کمپرسور روشن می‌مونه و تلاش می‌‌کنه دمای محیط به ۱۸ برسه، و نکته آخر اینکه مناسب‌ترین دما ۲۴ و ۲۵ درجه هست که هم بدن آرامش بیشتری داره و هم در مصرف برق صرفه‌جویی بیشتری میشه

    • بدون نام

      کولر گازی پنجره‌ای ۱۸۰۰۰ هزار دارم راضی ام

    • سمیه

      سلام میخوام یه کولر اسپلیت28هزار بخرم مصرف برقش چند برابر 18هزاره؟کسی میتونه کمک کنه؟

    • اسماعيل فلاح مهرآبادی

      سلام میخواستم ببینم کولر اسپلیت ۳۰ هزار برق بیشتر مصرف میکنه یا کولر آبی ۷۵۰۰

      پاسخ ها

      • مرتضی

        https://argkala.ir/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%af%d8%a7%da%a9%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d9%be%d9%84%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%d8%a2%d8%a8%db%8c/

    • حسن قهرمانی

      سلام بر همه عزیزان. کولر گازی پنجره ای خیلی به ندرت خراب یا گاز خلی میکنه ولی سرو صداش از آسپلیت بیشتره چا به جا کردنش براحته انجام میشه فقط مواد لازمه یک پنجره خوبه درکل پنجره ای خیلی بی ازاره

    • حمید

      سلام والا برا فضای50متری سالن و حال فقط30هزار موتور پیستونی موتورt3بس برا جنوب ایران البته .

    • نوژان

      سلام
      خواستم بدونم آیا میشه یک کولر اسپیلت خرید و برای دو تا اتاق کانال کشی کرد ؟؟ یعنی یک کولر گازی برای دوتا اتاق هم زمان کار کنه

    • بدون نام

      سلام خدمت شما ادمین عزیز،من میخام یه کوار گازی بخرم برا متراژ ۸۰ نمیدونم چند هزار بخرم چه مارکی چه برندی بخرم میشه راهنماییم کنید من ساکن تهران شهریار هستم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج