۲۷۹۲۶۲
۵۰۹۳
۵۰۹۳
پ

ستون های سنگی اسرارآمیز در کالیفرنیا

بعد از اینکه دریاچه ی Crowley کالیفرنیا در جنوب Mono county در ۱۹۴۱ کامل شد، چیزی ستون مانند در شرق دریاچه کشف شد. این ستون های سنگی تا ۲۰ متر ارتفاع داشتند و با طاق هایی به هم دیگر متصل می شدند.

برترین ها: بعد از اینکه دریاچه ی Crowley کالیفرنیا در جنوب Mono county در 1941 کامل شد، چیزی ستون مانند در شرق دریاچه کشف شد. این ستون های سنگی تا 20 متر ارتفاع داشتند و با طاق هایی به هم دیگر متصل می شدند. برای میلیون ها سال این ستون ها کاملا در زیر سنگ های نرم از نظر پنهان بودند و اگر به خاطر دپارتمان آب و برق کالیفرنیا نبود، آنها همچنان مدفون باقی می ماندند. زمانی که این دریاچه ساخته شد، موج های قوی آن دایما به سنگ های پای این صخره کوبید تا پوشش روی ستون ها را از بین برد و آنها را نمایان ساخت. حتی در آن موقع نیز، ستون ها فقط کمی باعث کنجکاوی بودند تا اخیرا در سال 2015 که زمین شناسان دانشگاه کالیفرنیا تصمیم گرفتند تا مطالعاتی جدی راجع به این پدیده انجام دهند.

با استفاده از روش ها و وسایل متعدد شامل تحلیل عکس اشعه ی ایکس و میکروسکوپ الکترونی، زمین شناسان معین کردند که این ستون ها به خاطر تراوش برف های آب شده در خاکستر هایی آتشفشانی پراکنده شده از یک انفجار مهیب در 760هزار سال پیش به وجود آمده اند. جزییات آن هنوز کاملا مشخص نشده ولی محققان می گویند همانطور که آب به جوش آمده سلول هایی همرفتی مثل heat pipes درست کرده که این لوله های همرفتی توسط مواد معدنی که مقاوم در برابر موج های دریاچه بودند به این صورت حفظ شده اند.

محققان تخمین زده اند که حدود 5 هزارتا از این ستون ها به صورت گروهی در شکل ها، اندازه ها و رنگ های بسیار متنوعی در فاصله ی سی سانتی متری یکدیگر در منطقه ای به وسعت 4000 هکتار وجود دارند، بعضی کاملا عمودی و بعضی خمیده یا منحرف به زاویه های مختلف هستند، در حالی که بعضی دیگر کاملا نمایان نشده اند و به چشم عموم مانند فسیل هستند.

ستون های سنگی اسرارآمیز در کالیفرنیا

ستون های سنگی اسرارآمیز در کالیفرنیا

ستون های سنگی اسرارآمیز در کالیفرنیا

ستون های سنگی اسرارآمیز در کالیفرنیا

ستون های سنگی اسرارآمیز در کالیفرنیا

ستون های سنگی اسرارآمیز در کالیفرنیا

ستون های سنگی اسرارآمیز در کالیفرنیا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج