جاباما
۲۷۹۳۵۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

داعش رسماً جنایتکار جنگی شد

نمایندگان پارلمان انگلیس در نامه ای از نخست وزیر این کشور خواستند تا برای رفتار داعش نسبت به اقلیت های دینی در سوریه و عراق، واژه قتل عام بکار برده شود که در نتیجه، داعش به عنوان جنایتکار جنگی در جهان معرفی خواهد شد.

خبرگزاری ایلنا: ۶۰ تن از نمایندگان پارلمان انگلیس، در نامه ای از نخست وزیر این کشور خواستند، کشتار اقلیت های مذهبی در سوریه و عراق توسط داعش را به عنوان قتل عام بشناسد و برطبق آن احکام بین المللی برای این گروه تروریستی صادر شود.

تعدای از نمایندگان پارلمان انگلیس از «دیوید کامرون» درخواست کردند که با سازمان ملل توافقی در این زمینه حاصل کند، تا از این پس واژه قتل عام، برای کشتار اقلیت های دینی و مذهبی توسط داعش به کار برده شود.

همچنین در این نامه آمده است، این اقدام پیام های سیاسی و بین المللی را به دنبال دارد، از جمله اینکه مسئولین این قتل عام ها، مورد پیگرد قرار خواهند گرفت تا دستگیر و مجازات شوند.

این نامه در ادامه، به رفتارهای خشونت آمیز داعش در کشتار اقلیت های سوری و عراقی از جمله مسیحیان و ایزدیان اشاره کرده است.

در قسمت دیگری از این نامه از شواهدی مبنی بر قتل عام های داعش، کشتار رهبران مسیحی، آدم ربایی و به اسارت و گرفتن دختران و زنان ایزدی و مسیحی و فروش آنها توسط این گروه تروریستی، سخن به میان آمده است.

نمایندگان پارلمان انگلیس، پیام درخواست بکارگیری واژه قتل عام برای فجایع داعش در مورد اقلیت ها را دو چیز بیان کرده اند: اول اینکه، این اقدام این پیامد را به دنبال خواهد داشت که مسئولین و سرکردگان این گروه تروریستی حتی در آینده نیز به خاطر فجایعی که به بار آورده اند، پاسخگو خواهند بود و به عنوان جنایتکار شناخته خواهند شد و در اولین فرصت پیش آمده، به عنوان جنایتکاران جنگی، بازداشت و محاکمه خواهند شد.

علاوه بر این، ۱۲۷ کشوری که در سازمان ملل جزو امضاء کنندگان این قانون می باشند، نسبت به انجام اقدامات ضروری در جلوگیری و مجازات عاملین این رفتار های مجرمانه، دلگرم خواهند شد.

این نامه توسط دو تن از اعضای پارلمان انگلیس به نام های «راب فللو» و «لرد آلتون» تنظیم و به امضای دیگر اعضای پارلمان رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی تا حالا داعش چی کاره بود که تازه شده جنایتکار ؟ قبلا جزو خیر خواهان و خیرین بودن ؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج