۲۷۹۴۶۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

هر آنچه بر سر فیلم‌های جشنواره سی و سوم فجر آمد

«رخ دیوانه» که در جشنواره سوم با استقبال مواجه شده بود، توانست در اکران عمومی هم این موفقیت را ادامه دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان - الهام قبادی؛ اکران فیلم‌های جشنواره سی‌و سوم حاشیه‌ها و اتفاقات خاص خود را داشته که از آن جمله می‌توان به پرفروش‌ترین فیلم، توقیف فیلم «خانه دختر» و ناموفق‌های گیشه اشاره کرد.

محمد رسول الله

از پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران شده جشنواره سی‌و‌سوم می‌توان به فیلم‌ «محمد رسول‌الله» مجید مجیدی، که در این فیلم علیرضا شجاع نوری (نقش عبدالمطلب پدر بزرگ پیامبر (ص))، مهدی پاکدل (ابوطالب عموی پیامبر)، محسن تنابنده (ساموئل تاجر یهودی)، مینا ساداتی (مادر پیامبر)، ساره بیات (حلیمه) که در این فیلم حضور داشتند، اشاره کرد.

هر آنچه بر سر فیلم‌های جشنواره سی و سوم فجر آمد

در این پروژه عظیم و استثنایی که پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمایی ایران است؛ عوامل ایتالیایی در بخش‌های مختلف از جمله صدابرداری و ... حضور داشتند و حضور ویتوریو استرارو به عنوان فیلمبردار ایتالیایی که تاکنون ۳ بار موفق به کسب جایزه اسکار شده، به چشم می‌خورد. قصه فیلم محمد (ص) از دوران جاهلیت و شرایط اجتماعی زمان تولد حضرت محمد (ص) آغاز می‌شود و در ۱۲ سالگی پیامبر به پایان می‌رسد.

با توجه به پیش‌بینی‌ها مخاطبان شاهد فیلمی خوش ساخت و پرافتخار بودند و فیلم محمد (ص) در گیشه فروش خیلی خوبی داشت.


ایران برگر

دومین فیلم پرفروش «ایران برگر» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی بود. ماجرای فیلم بر سر رقابت انتخابات شورا‌ها در یک روستا اتفاق می‌افتد. این فیلم در اکران نوروزی توانست پنج میلیارد بفروشد.

بازیگران «ایران برگر» محسن تنابنده، احمد مهران‌فر، گوهر خیر‌اندیش، شهره لرستانی و ... هستند.

هر آنچه بر سر فیلم‌های جشنواره سی و سوم فجر آمد

«ایران برگر» در جشنواره سی‌و‌سوم در ۶ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد که مهین نویدی بهترین چهره‌پرداز، جشنواره انتخاب شد.


رخ دیوانه

«رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی اکران خود را در صورتی شروع کرد که در جشنواره سی و سوم، در 12 بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد و سیمرغ بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین جلوه‌های ویژه بصری، بهترین صدا و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد.

«رخ دیوانه» در اکران عمومی هم مورد استقبال قرار گرفت و توانست فروش میلیاردی خود را داشته باشد.

هر آنچه بر سر فیلم‌های جشنواره سی و سوم فجر آمد

این فیلم داستان چند جوان است که در یک قرار اینترنتی با یکدیگر آشنا می‌شوند و ماجراهایی برای آن‌ها اتفاق می‌افتد.

طناز طباطبایی، بیژن امکانیان، صابر ابر، نازنین بیاتی، ساعد سهیلی، امیر جدیدی بازیگران بهترین فیلم و بهترین کارگردانی جشنواره سی و سوم بودند.


دوران عاشقی

فیلم سینمایی «دوران عاشقی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی و فرهاد اصلانی در جشنواره سی و سوم در 10 بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد که سیمرغ بهترین فیلمنامه به نویسنده این فیلم رویا محقق تقدیم شد.

هر آنچه بر سر فیلم‌های جشنواره سی و سوم فجر آمد

همچنین سیمرغ بهترین فیلمبرداری هم به «دوران عاشقی» رسید. دوران عاشقی هم جزو پرفروش‌ترین و میلیاردی‌های اکران ۹۴ شد.


عصر یخبندان

«عصر یخبندان» در 8 بخش نامزد دریافت سیمرغ بود و برنده بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین تدوین شد.

مصطفی کیایی که با «خط ویژه» فروش میلیاردی را تجربه کرده بود، توانست با «عصر یخبندان» هم دوباره جزو پرفروش‌ترین‌های اکران سال 94 قرار بگیرد.

هر آنچه بر سر فیلم‌های جشنواره سی و سوم فجر آمد

مهتاب کرامتی، محسن کیایی، فرهاد اصلانی، سحر دولتشاهی، آنا‌هیتا نعمتی از بازیگران «عصر یخبندان» هستند که درباره زن و شوهری است که پس از ۱۲ سال زندگی مشترک و داشتن فرزند، روابط‌شان به سردی کشیده می‌شود و مشکلاتی برای آنها اتفاق می‌افتد.


شاهزاده روم

شاهزاده روم به کارگردانی هادی محمدیان انیمیشن سینمایی با موضوع مادر امام زمان (عج) است که در جشنواره سی و سوم نمایش داده شد و بازخورد‌های بسیاری داشت.

این انیمیشن در کشور‌های عربی از جمله لبنان و عراق اکران شده و مورد استقبال مردم این کشور نیز قرار گرفته است. این اثر کیفیت منحصر به فردی در بین انیمیشن‌های ایرانی دارد. «شاهزاده روم» داستان عاشقی و دلدادگی بانویی مسیحی و پاکدامن به نام ملیکا نوه قیصر کبیر است که دست سرنوشت او را به بلاد اسلامی می‌آورد و در نهایت مادر امام عصر (عج) می‌شود.

انیمیشن «شاهزاده روم» در اکران خود تواست مرز یک میلیارد را رد کند و فروش خوبی داشته باشد.

اما از ناموفق‌های گیشه امسال می‌توانیم به فیلم «من دیه‌گو مارادونا هستم» اشاره کنیم؛ چرا که فیلم کمدی و پر از چهره‌های مطرح سینمایی که ایام جشنواره فجر با استقبال و تمجید منتقدان و رسانه‌ها رو به رو شد؛ اما نتوانست مردم را به سینما‌ها بکشاند،‌ اغلب منتقدان با اشاره به تفاوت‌های جدی این فیلم با ساخته‌های قبلی توکلی آن را نقطه‌ای قابل توجه در کارنامه این سینماگر برشمردند. فیلمی که انتظار می‌رفت یکی از پرفروش‌های سال جاری سینما باشد؛ اما در مسیر اکران موفق نبود.

هر آنچه بر سر فیلم‌های جشنواره سی و سوم فجر آمد

من دیه گو مارادونا هستم

من دیه گو مارادونا هستم» در حالی در گیشه ناموفق بود که در جشنواره سی‌ و سوم، در ۱۱ بخش کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بود که هومن سیدی سیمرغ بلورین نقش مکمل مرد و محمود سماک باشی سیمرغ بهترین صدابرداری را دریافت کردند.

روباه

«روباه» دومین فیلمی است که می‌توانیم در اکران ناموفق ۹۴ نام ببریم. فیلمی جاسوسی که از معدود تلاش‌های سینمای ایران درباره یکی از مسائل استراتژیک کشور یعنی ترور دانشمندان هسته‌ای و امنیت ملی است که نمایش موفقی در گیشه نداشت و جزو فیلم‌های کم‌فروش در کارنامه بهروز افخمی لقب گرفت.

خداحافظی طولانی

فیلم عاشقانه «خداحافظی طولانی» به کارگردانی فرزاد مؤتمن با بازی تحسین شده سعید آقاخانی که به خاطر آن سیمرغ بلورین جشنواره فجر را گرفت و ساره بیات،‌ میترا حجار در نقش‌های اصلی دیگر آن بودند، هم با توجه به استقبال در زمان جشنواره نتوانست فروش خوبی داشته باشد.

«خداحافظی طولانی» در ۷ بخش نامزد سیمرغ بلورین بود و توانست سیمرغ بلورین نقش اول مرد و طراحی صحنه و لباس را دریافت کند.

خانه دختر

هر آنچه بر سر فیلم‌های جشنواره سی و سوم فجر آمد

در فیلم‌های جشنواره سی‌و‌سوم می‌توانیم نام «خانه دختر» را به عنوان ناکام‌ترین فیلم در اکران عمومی عنوان کنیم؛ چرا که این فیلم با مشکل ارکان مواجه شد.

«خانه دختر» با کارگردانی شهرام شاه حسینی فیلم پرحاشیه‌ در جشنواره فجر ۳۳ بود. با وجود اینکه پروانه نمایش گرفت، در آستانه اکران از سبد نمایش خارج شد. منتقدان معتقدند فیلم موضوعی را مطرح می‌کند که مغایر با شئونات عرفی جامعه اسلامی ایران است به همین دلیل اکران آن یا نباید اتفاق بیفتد یا باید تغییراتی در نسخه مدنظر برای اکران درباره آن صورت بگیرد.

به طور کلی از فیلم‌های جشنواره سی و سوم فیلم فجر که به رای مردمی مورد توجه قرار گرفتند:

« رخ دیوانه» همان‌طور که در جشنواره فیلم از نگاه مردمی سیمرغ بلورین را دریافت کرد، توانست در اکران عمومی هم با استقبال مواجه شود؛ چرا که داوودی در فیلمش از پدیده‌های اجتماعی مثل فضای مجازی بهره گرفته تا داستان زندگی چند جوان را به هم پیوند دهد. فیلمی خوش ریتم و برعکس بقیه فیلم‌های سینمای ایران پر از اتفاق و حادثه. به علاوه با حضور بازیگران جوان همچون طناز طباطبایی، صابر ابر، نازنین بیاتی، ساعد سهیلی، جذابیت فیلم برای مخاطب افزایش یافت.

«عصر یخبندان» که رتبه دوم را از نگاه مردمی داشت هم توانست فروش و مخاطب‌ خوبی در اکران عمومی داشته باشد.

هر آنچه بر سر فیلم‌های جشنواره سی و سوم فجر آمد

«کوچه بی‌نام» که در انتخاب مردمی رتبه سوم را به دست آورد و ۴ نامزد دریافت سیمرغ داشت، توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن (باران کوثری) شود. «کوچه بی نام» یکی از جا مانده‌های اکران ۹۴ است و قرار است در همین روز‌ها اکران شود.

باید ببینیم در اکران عمومی هم با استقبال رو به رو می‌شود؟

فیلم «فرار از قلعه رودخان» که در رتبه بعدی بهترین فیلم مردمی قرار داشت، هم هنوز اکران نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج