جاباما
۲۷۹۵۴۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تیراندازی ارتش نیجریه به کودکان شیعه

سازمان دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید سربازان نیجریه پیش از حملات ناموجه خود به مسلمانان شهر زاریا در ایالت کادونا، بدون دلیل به چند کودک شیعه شلیک کرده‌ بودند.

پرس تی وی: سازمان دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید سربازان نیجریه پیش از حملات ناموجه خود به مسلمانان شهر زاریا در ایالت کادونا، بدون دلیل به چند کودک شیعه شلیک کرده‌ بودند.

این سازمان چهارشنبه با اعلام این خبر تصریح کرد به ادعای ارتش نیجریه مبنی بر اینکه مسلمانان زاریا سعی داشتند توکور بوراتای، فرمانده ارتش را در جاده ای ترور کنند و پس از آن نیروهای ارتش به شیعیان حمله کردند، «شک» دارد.

نیروهای ارتش نیجریه روز ۲۱ آذر در مراسم عزاداری یکی از قربانیان حملاتِ گروه تروریستی بوکوحرام در حسینیه «بقیةالله»، به شیعیان این کشور حمله کردند؛ در این بین دست کم هفت شیعه جان باختند و با ادامه حملات ارتش به شیعیان نیز صدها تن دیگر کشته شدند.

دنیل بکل، مدیر آفریقایی سازمان دیده‌بان حقوق بشر گفت: «تقریباً نمی‌توان درک کرد انسداد یک جاده‌ از سوی چند مرد جوان چگونه می‌تواند کشتار صدها نفر را توجیه کند. در بهترین حالت این حمله یک واکنش افراطی وحشیانه بود و در بدترین حالت، حمله به گروه اقلیت شیعه.»

نیروهای ارتش نیجریه ۲۲ آذر نیز با حمله به منزل شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان این کشور، در شهر زاریا او را دستگیر کرده و به افرادی که سعی در محافظت از این روحانی داشتند، تیراندازی کردند.

ارتش نیجریه پس از دستگیری شیخ زکزاکی اعلام کرد او و همسرش صحیح و سالم هستند. با وجود این، تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که این روحانی را مجروح و غرق در خون نشان می‌دهد.

اندکی بعد اعلام شد این روحانی در یک بیمارستان نظامی تحت مداوا است.

در حمله به خانه شیخ زکزاکی سه فرزند وی جان باختند.

در عین حال، یکی از روزنامه‌های نیجریه اعلام کرده است زکزاکی «برای هر جرمی که مرتکب شده باشد»، محاکمه خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج