۲۷۹۵۵۲
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

دارو گران شد

عضو هیئت مدیره انجمن دارو سازان ایران از گرانی داروها به صورت چراغ خاموش به دلیل عدم تعهد بیمه‌ها خبر داد و گفت: بیماران که چندی قبل باید ۱۰ درصد فرانشیز دارویی را می‌پرداختند هم‌اکنون باید ۳۰ درصد پول دارو را از جیب بپردازند.

خبرگزاری تسنیم: دُری عضو انجمن دارو سازان ایران در نشست خبری انجمن داروسازان ایران درباره افزایش و گرانی دارو که اخیرا به دلیل عدم تعهد بیمه‌ها صورت پذیرفته است، اظهار داشت: سازمان بیمه‌گر بعضا به صورت سلیقه‌ای قوانین خود را تغییر می‌دهد و این باعث شده که در روند جدید بیمارانی که پس از سیاست‌های ابلاغی سلامت رهبر معظم انقلاب باید ۱۰ درصد فرانشیز دارو را پرداخت می‌کردند هم اکنون باید ۳۰ درصد را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: پس از ابلاغ دستور رهبر معظم انقلاب در زمینه ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت و همچنین در قالب طرح تحول سلامت هزینه برخی داروها در حوزه زنان و زایمان و غدد که قبلا مردم فقط ۱۰ درصد می‌پرداختند هم اکنون باید ۳۰ درصد بپردازند.

عضو انجمن داروسازان ایران عنوان کرد: یکی از مشکلات کنونی کشور هزینه‌های مردم در حوزه درمان است که متاسفانه هنوز هیچ راهکار و پوشش حمایتی ویژه‌ای علی‌الخصوص در حوزه بیمه صورت نپذیرفته است زیرا سازمان بیمه‌گر برخوردهای سلیقه‌ای دارد و هنوز خدمات بیمه جامع به مردم ارائه نمی‌شود. براین اساس باید قوانین اصلاح شود.

دری عنوان کرد: لذا به نظر می‌رسد در ایران باید در بحث سلامت یک بیمه خاص داشته باشیم تا این بیمه بتواند به شکل عام به مردم عرضه خدمت کند.

وی با اشاره به وجود ۳۰ تا ۴۰ بیمه در عرصه‌های دارویی که هر کدام نیز قوانین خود رادارند، گفت: هنوز پس از ۶ سال با وجود نشست‌های متعدد با بیمه‌های تامین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح نتوانسته‌ایم به نتایجی برسیم زیرا هر کدام از بیمه‌ها منافع خود را دنبال می‌کنند.

عضو انجمن داروسازان ایران در خاتمه خاطرنشان کرد: از طرفی هم پرداخت معوقات بیمه‌ها منظم نیست و تاخیر بسیار دارند در حالی که باید هر ۶۰ تا ۹۰ روز این پرداخت‌ها را انجام دهند اما هم اکنون معوقاتی داریم که ۶ ماه از عمر آن گذشته است و خبری نشده است در حالی که برای این تاخیر معوقات نیز باید بیمه‌ها خسارت پرداخت کنند که این کار را نیز نمی‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      اولا ، روحاني بسيار مچكريم ! ثانيا ، دارو گرون نشده بلكه آزاد شده !!!! اين پيروزي دشمن شكن هم بر امت با بصيرت ؟! تبريك و تسليت ... باد !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج