۲۷۹۵۵۹
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

شرط افزایش قیمت محصولات لبنی

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیچ یک از کارخانه‌های لبنی اجازه ندارند قیمت محصولات‌شان را افزایش دهند مگر آنکه نرخ خرید شیر خام را براساس این مصوبه افزایش داده باشند. از سوی دیگر آن‌ها باید نرخ خرید شیر خام را افزایش دهند تا با منطقی‌تر شدن قیمت، دامداران وضعیت بهتری پیدا کنند.

خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیچ یک از کارخانه‌های لبنی اجازه ندارند قیمت محصولات‌شان را افزایش دهند مگر آنکه نرخ خرید شیر خام را براساس این مصوبه افزایش داده باشند. از سوی دیگر آن‌ها باید نرخ خرید شیر خام را افزایش دهند تا با منطقی‌تر شدن قیمت، دامداران وضعیت بهتری پیدا کنند.

حسن رکنی امروز - چهارشنبه - در حاشیه نشست مشترک وزیر جهاد کشاورزی با لوندگ پورسورن - وزیر امور خارجه مغولستان - از حمایت جدی دولت از دامداران خبر داد و گفت: نرخ خرید شیر خام از تولیدکنندگان باید توسط صنایع لبنی افزایش یابد و منطقی‌تر شود و با توجه به مصوبه ابلاغ شده، سازمان حمایت موظف به پیگیری آن برای اجراست.

وی اظهار کرد: در جلسه اخیر معاون اول رییس جمهور با جمعی از دامداران، درخواست دامداران مبنی بر تصحیح اصلاح قیمت شیر خام مطرح شد و معاون اول رییس جمهور نیز بر پیگیری جدی این موضوع در راستای حمایت از تولیدکنندگان و ضرورت همکاری سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تاکید کرد.

رکنی افزود: هفته گذشته سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این راستا ابلاغیه‌ای را به انجمن صنفی صنایع لبنی اعلام کرد که براساس آن از اول دی ماه کارخانجات موظف‌اند در قبال افزایش شش درصدی قیمت محصولات خود کیلویی ۱۰۰ تومان به نرخ خرید شیر خام از دامداران اضافه کنند.

وی با بیان اینکه تاکید بسیاری از سوی دولت و سازمان حمایت برای اجرایی شدن این نرخ وجود دارد، تاکید کرد: سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان موظف به پیگیری این مصوبه برای اجرایی شدن آن در راستای حمایت از دامداران است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین در خصوص احتمال پرداخت یارانه به شیر خام از سوی دولت و حمایت از این صنعت اظهار کرد: دولت با همه محدودیت‌های خود در زمینه تامین منابع مالی همواره توجه ویژه‌ای به دامداران و صنایع لبنی داشته‌اند که به صورت شفاهی و عملی نظر خود را اعلام کرده و در آن راستا حرکت کرده‌اند چرا که در سال جاری دولت بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان یارانه در قالب شیر مدارس پرداخت کرده که نشان از حمایت جدی از دامداران و صنایع لبنی است.

رکنی همچنین در خصوص مذاکرات صورت گرفته با هیات مغولستانی برای واردات گوشت اظهار کرد: گرچه با توجه به ضریب خودکفایی ۹۰ درصدی گوشت قرمز، نیاز به واردات آن نداریم اما در این دیدار و نشست مشترک هر کشوری پتانسیل‌ها و توانایی‌های خود را مطرح می‌کند و هر طرف نیز به فکر بیشترین بهره‌برداری به سود منافع ملی خود است که در این نشست با توجه به تعداد بالای واحدهای دامی مغولستان از قبیل دام شتر و دام سبک درصددیم با واردات تعدادی شتر و حتی دام سبک و سنگین در راستای ایجاد تنوع ژنتیکی بیشتر و اصلاح ژنتیکی در کشور کار کنیم و بنابراین ترجیح ما این است که تنوع ژنتیکی در کشور ایجاد شود تا واردات.

به گفته وی الیاف دامی و صادرات آن ارزآوری بالایی در جهان دارد که مغولستان در این میان جزو کشورهای پیش‌رو به شمار می‌رود و می توان با سرمایه گذاری مشترک در زمینه صادرات الیاف دامی نیز پیشرفت کنیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم.

رکنی اظهار کرد: در سال‌های دولت گذشته در برخی موارد واردات گوشت قرمز به بیش از ۲۰۰ هزار تن رسید اما طی دو سال گذشته همواره روند کاهشی واردات گوشت ادامه داشته است و درصدد افزایش ضریب خودکفایی تولید این محصول در کشور هستیم چرا که در کشور بین ۶۰ هزار تا کمتر از ۱۰۰ هزار تن به واردات گوشت قرمز نیاز داریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعضی از لبنیات 3 هفته است گران شده.
      پنیر پگاه 4500 تومان بود شده 4800 تومکان.
      قبلا نوشتم اما چاپ نکردبد.چرا؟
      شما هم همدست دولت یان اید نه مردم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج