۲۷۹۶۱۱
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

روحانی: لغو تحریم ها یک بار برای همیشه

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در جریان سفر به شهرستان ری در جمع مردم این شهرستان با اشاره به نزدیک شدن زمان آغاز اجرایی شدن لغو تحریم‌ها اعلام کرد که به‌زودی مردم شاهد آرامش و باز شدن دروازه‌های اقتصادی کشور به روی جهانیان خواهند بود.

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌ جمهوری: حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در جریان سفر به شهرستان ری در جمع مردم این شهرستان با اشاره به نزدیک شدن زمان آغاز اجرایی شدن لغو تحریم‌ها اعلام کرد که به‌زودی مردم شاهد آرامش و باز شدن دروازه‌های اقتصادی کشور به روی جهانیان خواهند بود.او همچنین گفت: رشد اقتصادی کشور نیز در سال آتی به رقم ۵ درصد خواهد رسید.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه ۱۲ سال با تصویب قطعنامه‌های ظالمانه ضد ایرانی به مردم ایران ظلم شد، اظهار کرد: با اجرایی شدن برجام در دی‌ماه، همه ۱۸ قطعنامه ظالمانه علیه ملت ایران برای همیشه لغو خواهد شد.

رئیس‌جمهوری همچنین روز گذشته در اجتماع بزرگ مردم شهرری ،با بیان اینکه در مراحل پایانی اجرای برجام هستیم و با کمک شما مردم، آرزوی ننگین افراطیون آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه که می‌خواستند برجام به مقصد نرسد، ناکام مانده و ملت ما برجام را به فرجام خواهد رساند، گفت: برای توسعه اقتصاد این سرزمین، دروازه‌ها را روی سرمایه‌ها و فناوری‌های جهانیان گشوده و به وعده‌هایی که به مردم عزیز و بزرگ‌مان داده‌ایم عمل خواهیم کرد.

تورم به کمتر از ۱۰ درصد رسید

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش که به مسائل اقتصادی اختصاص داشت، با تاکید بر اینکه فقط ۲۵ درصد بودجه سال ۱۳۹۵ به نفت متکی خواهد بود، تصریح کرد: همزمان با کاهش اتکای بودجه به درآمدهای نفتی، بخش بودجه‌های عمرانی نیز در سال آتی ۹۰ درصد افزایش یافته است.روحانی با اظهار خرسندی از اینکه در تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران، تورم نقطه به نقطه کشور، تک‌رقمی و برابر با ۹/ ۹ اعلام شده، ادامه داد: این یعنی تورمی که در آغاز این دولت ۴۵ درصد بود، به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: برداشتن این گام‌ها با اعتماد و حمایت و تلاش مردم امکان پذیر شده است و ما باید رکود را نیز از پیش پای اقتصاد برداریم و بیش از پیش به سمت رونق اقتصادی برویم. به‌رغم شرایط بسیار سخت اقتصادی و کاهش بهای نفت به بشکه‌ای ۳۱ دلار، در برابر توطئه قدرت‌های جهانی و متاسفانه قدرت‌های مرتجع منطقه‌ای که قیمت نفت را ناعادلانه در سطح پایین قرار داده‌اند، ایستادگی کرده و مسیر توسعه کشور را ادامه خواهیم داد.

رشد اقتصادی سال آینده

روحانی با اشاره به اینکه در سال آینده دارای رشد اقتصادی قابل ملاحظه خواهیم بود و سال ۹۵ امید رشد ۵ درصدی در اقتصاد ایران را داریم، تصریح کرد: می‌دانید بسیاری از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی امروز آماده هستند تا از فرصت بعد از تحریم در این کشور استفاده و بهره‌برداری کنند.

اتکای ۲۵ درصدی به نفت

روحانی با اشاره به ارائه لایحه بودجه و برنامه پنج ساله ششم که در دی‌ماه تقدیم مجلس خواهد شد و رقم ۲۶۷ هزار میلیارد تومانی بودجه سال ۹۵ گفت: در بودجه سال آینده اتکای ما به نفت فقط ۲۵ درصد است و ۷۵ درصد اتکای بودجه به منابع غیرنفتی است. این یکی از آرزوهایی بود که سالیان دراز نظام ما و ملت ما دنبال تحقق آن بودند.رئیس‌جمهوری با بیان اینکه البته ما در شرایطی هستیم که راهی هم جز کاهش اتکای بودجه به درآمدهای نفتی نداشتیم، ادامه داد: اما در عین حال در کنار آنچه دشمن علیه مردم ما به‌عنوان اعمال فشار و توطئه طراحی کرده بود، خیری که نصیب ما می‌شود این است که اتکای ما در بودجه به نفت سال به سال کمتر خواهد شد.روحانی اظهار کرد: بودجه عمرانی کشور در سال آینده ۹۰ درصد نسبت به بودجه عمرانی امسال افزایش پیدا خواهد کرد و این به آن معنا است که بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های ناتمام به اتمام خواهد رسید.

روحانی همچنین با اشاره به ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیدوارم آثار این شور، شعور و احساسات مردم بزرگ و انقلابی سرزمین ایران را که از ابتدای دی‌ماه آغاز شده است، در اوایل اسفند پای صندوق آرا شاهد باشیم.رئیس‌جمهوری با بیان اینکه بی‌تردید ملت ما در اسفند ماه یک بار دیگر حماسه سیاسی می‌آفریند، تصریح کرد: همه مسوولان به تبعیت از مقام معظم رهبری به مساله حق‌الناس بودن رای مردم و صندوق آرا توجه خواهند داشت و این افتخار ایران در این منطقه است که هر انتخاباتی در آن با شکوه برگزار شده است.

رئیس‌جمهوری همچنین روز گذشته از اختصاص ۴۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و اتمام ۱۲ پروژه مهم در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، آب و فاضلاب، ورزشی و همچنین محیط زیستی در شهر ری خبر داد و گفت: تمامی این طرح‌ها تا اواسط سال ۹۶ تکمیل خواهد شد.حسن روحانی رئیس‌جمهوری در بدو ورود به شهر ری، به زیارت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) رفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حقویردی بازه

      با سلام بنظرمن لغو تحریمها وتعامل دوجانبه باجهان آرزوی همه ی مردم است وموجب پیشرفت وشکوفایی اقتصادوصنعت کشور عزیزمان را دربرخواهد داشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج