جاباما
۲۷۹۷۶۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پرسپولیس بی تحرک‌ترین تیم نقل و انتقالات

از همین دیروز موعد چهار هفته‌ای نقل و انتقالات نیم‌فصل آغاز شد و تمام آنهایی که از ابتدای فصل می‌گفتند پرسپولیس باید در پنجره زمستانی نقل و انتقالات تقویت شود منتظر این هستند تا ببینند نقاط ضعف سرخ‌ها چگونه و با خرید کدام بازیکنان جدید برطرف خواهد شد.

ایران ورزشی: از همین دیروز موعد چهار هفته‌ای نقل و انتقالات نیم‌فصل آغاز شد و تمام آنهایی که از ابتدای فصل می‌گفتند پرسپولیس باید در پنجره زمستانی نقل و انتقالات تقویت شود منتظر این هستند تا ببینند نقاط ضعف سرخ‌ها چگونه و با خرید کدام بازیکنان جدید برطرف خواهد شد. از ابتدای فصل تا همین هفته‌های اخیر که پرسپولیس نتایج خوبی گرفت و در نهایت با رده چهارمی نیم‌فصل اول را به پایان رساند مدام از زبان پیشکسوتان و البته کارشناسان غیرپیشکسوت می‌شنیدیم که پرسپولیس به یک هافبک بازیساز خوب، یک مدافع میانی و یک مهاجم نوک ششدانگ نیاز دارد و در صورت جذب این مهره‌ها می‌تواند برای قهرمانی گام بردارد اما انگار پرسپولیس کمترین فعالیت را در بازار نقل و انتقالات زمستانی خواهد داشت.

نه ورودی دارند، نه خروجی!

برانکو ایوانکوویچ که حدود یک ماه و چند روز قبل اولین بار در این خصوص صحبت کرده بود به صراحت اعلام کرد شاید تنها یک بازیکن جای هادی نوروزی جذب کند و در تمام این یک ماه موضعش را چندان تغییر نداده است.

اولین بار روز ۲۶ آبان ماه بود که برانکو در این خصوص اظهارنظر کرد و گفت: «ما در حال حاضر ۲۲ بازیکن داریم که از همه آنها راضی هستم. تیم ما متشکل از بازیکنان جوان و با تجربه است و عملا فقط برای یک بازیکن جای خالی داریم، آن هم به جای مرحوم هادی نوروزی. اگر قرار باشد بازیکنی جذب کنیم حداکثر یک بازیکن به جمع ما اضافه می‌شود.»

دو روز بعد از آن سرمربی پرسپولیس در مصاحبه دیگری گفت: «در حال حاضر هیچ لیستی تهیه نکردیم. یک جای خالی داریم. به بازیکنانم کاملا اعتقاد دارم. می‌توانیم به جای نوروزی بازیکن بگیریم که عجله‌ای نداریم و سر فرصت تصمیم می‌گیریم. اصول کار این است که اول با بازیکن صحبت کنیم بعد به افکار عمومی اعلام کنیم اما در حال حاضر با هیچ بازیکنی هم صحبت نکردیم و هیچ تغییری را برنامه‌ریزی نکردیم. یک جای خالی داریم که اگر واقعا نیاز شد بازیکن جذب می‌کنیم. بازیکنی می‌آوریم که مستقیم جزو ۱۱ نفر اول بازی کند. حداکثر اعتماد و ایمان را به بازیکنان دارم که نشان دادند لیاقت حضور در پرسپولیس را دارند و می‌توانند در این تیم بازی کنند.»

در تمام یک ماه گذشته برانکو و باشگاه مدام روی فقدان لیست ورود و خروج زمستانی بازیکنان تاکید می‌کردند که تا همین دیروز هم ادامه داشت. با این حال برانکو که مدام می‌گفت در مقطع نقل و انتقالات زمستانی بازیکن مفیدی پیدا نمی‌کند و همه مهره‌های شاخص یا تیم دارند یا گرانقیمت هستند انگار قید جذب همان یک بازیکن جدید را هم زده است. پنج روز قبل بود که برانکو در مصاحبه‌اش صراحتا اعلام کرد: «شرایط تیم ما ایده‌آل است و نیازی به جذب بازیکن جدید وجود ندارد. از ابتدای فصل نیز به مجموعه بازیکنان تیم خود ایمان داشتم و همان گونه که همگان دیدند با گذر زمان به شرایط ایده آلی رسیدیم و نمی‌خواهیم بازیکنی به جمع تیم اضافه شود.»

این اظهارنظر در حالی شنیده می‌شد که او در همین یک ماه گذشته در مصاحبه‌هایش گفته بود اگر یک مهاجم قاتل داشت خیلی خوب می‌شد یا دوست داشت در مقطع فعلی از هافبکی مثل محمد نوری استفاده کند. از طرفی برانکو بارها به شجاع خلیل زاده اعلام کرد خیلی دوست دارد او را در پرسپولیس داشته باشد و از سوی دیگر شایعاتی مبنی بر جذب دروازه‌بان جدید و ابراز تمایل او به صید یک مهاجم شاخص مثل کاوه رضایی به گوش رسید که تمام این اخبار و شایعات با آنچه برانکو اعلام کرد در تضاد است. اما اتفاق جالب‌تر وقتی رخ داد که از زبان برانکو شنیدیم نه تنها هیچ بازیکنی به خدمت نخواهد گرفت بلکه هیچ بازیکنی را هم از دست نخواهد داد. روز اول زمستان یعنی همین دو روز قبل برانکو گفت: «هیچ بازیکنی از جمع ما جدا نمی‌شود و لیست خروجی نداریم. درباره شایعه جدایی اومانیا هم خبری ندارم. طبیعی است چون بازیکنان ما خوب هستند پیشنهادهایی برای آنها به دست ما می‌رسد اما برای تصمیم‌گیری، باشگاه ما، باشگاه دیگر و خود بازیکن باید موافق باشند.»

این حرف‌های پروفسور در حالی مطرح شد که طی دو سه هفته اخیر شایعات زیادی درباره جدایی نفراتی مثل مایکل اومانیا، مهرداد کفشگری، ایمان صادقی و وحید حیدریه به گوش می‌رسید اما برانکو همزمان با استفاده نکردن از این نفرات مدام به آنها می‌گوید رویشان حساب کرده و از آنها کاملا راضی است تا این جدایی‌طلبان را در برزخ نگه دارد و همچنان تیم کاملی در اختیار داشته باشد.

از طرفی با توجه به لیست پرترافیک پرسپولیس که به جای هادی نوروزی فقید تنها یک بازیکن بزرگسال می‌تواند جذب کند، خروج نفرات قبلی و آنهایی که بلا استفاده هستند یا در تفکرات تاکتیکی برانکو جایی ندارند، می‌توانست در حکم مقدمه چینی برای جذب نفرات جدید باشد اما بعد از اعلام برانکو مبنی بر اینکه بازیکنی از دست نخواهد داد به نظر می‌رسد پرسپولیس هیچ تحرکی در بازار نقل و انتقالات زمستانی نخواهد داشت و شاید تنها مهاجم جوانش را که اصلا در نیم‌فصل بازی نکرده(سید علی فاطمی) به صورت قرضی راهی راه‌آهن کند و حتی جای هادی نوروزی هم پر نشود!

برانکو خرق عادت می‌کند؟

بررسی روند نقل و انتقالات پرسپولیس در نیم‌فصل طی پنج فصل گذشته نشان می‌دهد سرمربی تیم همواره میل به تغییرات داشته و باشگاه حداقل دو جایجایی در لیست بازیکنانش انجام داده است که البته بعضا منجر به بهتر شدن رتبه تیم هم نشده است.

در لیگ دهم تغییرات دایی در تیمش کم و البته غیر مفید بود اما رتبه تیم او نسبت به نیم‌فصل بهتر شد. همین علی دایی سه فصل بعد از آن در لیگ سیزدهم با جذب مسلمان و حاتمی تیمش را تا حدودی تقویت کرد اما تیمی که نیم‌فصل قهرمان شده بود در روز پایانی با کمی خوش اقبالی نایب قهرمان شد. در لیگ یازدهم تیم شکست خورده و بحران‌زده استیلی هم وقتی به دست دنیزلی افتاد سه جابه‌جایی داشت اما رتبه تیم در پایان فصل بهتر که نشد یک رده پایین‌تر هم رفت.

یحیی گل محمدی اما در لیگ دوازدهم تیم بحران زده ژوزه را ۵ رتبه بالاتر برد که در این صعود بیشتر از بازیکنان تازه، خود یحیی تاثیرگذار بود و شاید اگر پرسپولیس در آن فصل به امید قهرمانی در جام حذفی هفته‌های پایانی لیگ را جدی می‌گرفت عنوانی بهتر از هفتمی نصیبش می‌شد. البته مثل مسلمان لیگ سیزدهم، رضا حقیقی هم خرید خوبی برای یحیی بود و حتی خارجی‌های تازه وارد آن فصل هم خوب در آمدند تا شاید زمستان ۹۱ بهترین موعد نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس طی ۵ سال اخیر باشد.

فصل قبل حمید درخشان با جذب ۷ بازیکن جدید در نیم فصل رکورد شکنی کرد اما در ۶ هفته پایانی از کار برکنار شد تا تیمش با برانکو در نهایت یک رتبه بهتر از نیم‌فصل اول داشته باشند. در واقع خریدهای فصل قبل درخشان غیر از گابریل هیچ کدام به کار پرسپولیس نیامدند و از بین آنها ۴ نفر ابتدای فصل جدا شدند و سه نفر بقیه در تیم امسال نیمکت نشین هستند. با این حساب به نظر می‌رسد تغییرات در این ۵ سال گذشته (به غیر از یک فصل) منجر به بهبود شرایط پرسپولیس نشده و شاید برانکو حق داشته باشد که نخواهد در تیمش تغییری ایجاد کند و از همین تیم استفاده کند بخصوص وقتی که ظاهرا تیم کاملی در اختیار دارد. در تیم فعلی برانکو سه دروازه‌بان(سوشا، صادقی و قدیمی پور)، چهار مدافع میانی(بنگر، نورمحمدی، اومانیا و ماریچ)، دو مدافع چپ(محمد انصاری و وحید حیدریه)، دو مدافع راست(بابک حاتمی و رامین رضاییان)، چهار هافبک تدافعی(کفشگری، کامیابی نیا، رحمتی و نوراللهی)، پنج هافبک تهاجمی با قابلیت بازی در کناره‌ها (احمدزاده، مسلمان، کمندانی، خالقی‌فر و عالیشاه) و چهار مهاجم نوک(طارمی، علیپور، بنگستون و فاطمی) حضور دارند و اکثر نفرات هم در فرم خوبی بوده‌اند، پس تغییرات حتمی و ضروری به نظر نمی‌رسد مگر اینکه قرار باشد کیفیت تیم از آنچه طی ۱۵ هفته گذشته و حتی در بهترین روزها دیدیم، بالاتر برود.

برخی کارشناسان همچنان معتقدند پرسپولیس برای قهرمانی به یک مدافع میانی خوب، یک هافبک بازیگردان شاخص و یک مهاجم تمام‌کننده ششدانگ نیاز دارد اما برانکو همچنان می‌گوید با همین داشته‌هایش هم می‌تواند قهرمان شود که باید دید بدون اعمال تغییر در ترکیب بازیکنانش به این مهم خواهد رسید یا نه.

پرسپولیس بی تحرک‌ترین تیم نقل و انتقالات
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج