جاباما
۲۷۹۹۷۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

«در سکوت» با فاطمه معتمدآریا

فیلم "در سکوت" اولین ساخته بلند سینمایی ژرژ هاشم‌زاده این روزها در آخرین مراحل تدوین قرار دارد تا خود را برای شرکت در جشنواره فیلم فجر آماده کند.

خبرگزاری ایسنا: فیلم "در سکوت" اولین ساخته بلند سینمایی ژرژ هاشم‌زاده این روزها در آخرین مراحل تدوین قرار دارد تا خود را برای شرکت در جشنواره فیلم فجر آماده کند.

تدوین این فیلم با بازی سعید پروصمیمی و فاطمه معتمدآریا توسط سیاوش کردجان انجام می‌شود. همچنین علیرضا کهن دیری مشغول ساخت موسیقی آن است.

این فیلم که کارگردانش آن را اثری اجتماعی می‌داند، درباره زنی ۴۷ ساله به نام سودابه است که بعد از بیست و دو سال به ایران باز می‌گردد.

«در سکوت» با فاطمه معتمدآریا

او متخصص صنعت بازیافت است؛ با ورودش به ایران متوجه می‌شویم که او یک دختر دارد که بعداز فوت همسرش او را رها کرده و از ایران رفته است. اکنون دخترش ستاره که با پدر بزرگ و مادر بزرگش زندگی می‌کند، راضی به دیدن او نمی‌شود.

ژرژ هاشم‌زاده که فیلم "در سکوت" را به عنوان اولین فیلم بلند سینمایی خود می‌سازد، درباره حضور آن در جشنواره فجر به ایسنا گفت: برایم مهم نیست که این فیلم در کدام بخش جشنواره فجر نمایش داده شود، بلکه مهم این است که بتواند بخوبی با تماشاگر ارتباط برقرار کند.

این کارگردان افزود: از سیاستگذاری جشنواره فجر اطلاع چندانی ندارم اما این مطلب به معنای بی‌تفاوتی نبست به جشنواره نیست، چراکه طبیعتا خوشحال می‌شوم فیلمم در جشنواره نمایش داده شود زیرا جشنواره ویترینی برای دیده شدن فیلم‌هاست و مانند بسیاری از فیلمسازان دیگر از جایزه گرفتن هم لذت می‌برم.

هاشم زاده در عین حال خاطرنشان کرد: اما حتی اگر در جشنواره هم نباشم، باز هم زندگی ادامه دارد و بیش از هر چیز مشتاقم فیلمم بتواند با تماشاگران ارتباط خوبی برقرار کند.

او که این فیلم را با بازی گروهی از بازیگران صاحب‌نام می سازد، ادامه داد: حضور این بازیگران افتخار بزرگی برایم بود و با بودن آنها پشت‌گرمی خیلی خوبی برای ساخت اولین فیلمم داشتم و خوشحالم که تیم بسیار درخشان و حرفه‌ای داشتیم.

«در سکوت» با فاطمه معتمدآریا

هاشم‌زاده در پاسخ به این پرسش که چه شد سراغ این تعداد بازیگر شناخته شده رفته است؟ ادامه داد: هرچند این فیلم، اولین فیلم بلند سینمایی من است اما ۲۷ سال سابقه کار پشت آن است و به همین دلیل با این بازیگران در پروژه‌های دیگر همکاری کرده بودم و زمانی که پیشنهاد همکاری را با آنان مطرح کردم، جز ابراز لطف و خوشحالی پاسخ دیگری نگرفتم. وقتی اولین ورسیون فیلمنامه را نوشتم، حس کردم نقش اصلی کار برای خانم معتمدآریا خیلی مناسب است و خوشبختانه ایشان هم از پیشنهادم استقبال کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر از مشاوره این بازیگران برای ساخت فیلمش بهره گرفته است، توضیح داد: به هر حال ساخت فیلم یک کار گروهی است و طبیعی است، زمان پیش تولید خیلی از نظر این دوستان بهره گرفتم اما در فیلمنامه چنین نبود ولی در نوع نگاه، همیشه سعی می‌کنم از دیدگاه گروه و عوامل سازنده کار بهره‌مند شوم.

فاطمه معتمدآریا، سعید پورصمیمی، احترام برومند، ویشکا آسایش، پانته‌آ پناهی‌ها، سوگل خلیق، حمیدرضا نیکدل، جلال و علیرضا کمالی‌نژاد، احسان بیات فر،محمدرضا غفاری،هستی قاسم‌پور، پگاه حسینی،فرزانه سلحشور،رامتین هوشمند،حسین پناهی و ... در این فیلم نقش‌ آفرینی می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج