۲۸۰۰۱۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

طرح شیطانی «بایدن» برای تجزیه عراق

معاون رییس جمهور آمریکا با ارائه طرح قدیمی خود، درصدد تجزیه عراق است.

باشگاه خبرنگاران جوان: معاون رییس جمهور آمریکا با ارائه طرح قدیمی خود، درصدد تجزیه عراق است.

روزنامه السفیر لبنان در گزارشی اعلام کرد: اگر سال ۲۰۱۴ سال اشغالگری داعش در عراق و سال ۲۰۱۵ سال دخالت منطقه ای ترکیه در این کشور باشد، سال ۲۰۱۶ طرح "جو بایدن" - معاون رئیس جمهور آمریکا - (درباره عراق) دوباره مطرح خواهد شد. بایدن این طرح را در سال ۲۰۰۷ مطرح و کنگره آمریکا با آن موافقت کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: در سال آینده میلادی طرح بایدن با قوت بیشتری مطرح خواهد شد. جو بایدن در این طرح از «منطقه سنی» یاد می‌کند که تحت عنوان فدرالیته در رسانه‌ها مطرح شد. فدرالیته از نظر بایدن چیزی فراتر است و به سطح ایجاد ایست بازرسی و صدور کارتهای شناسایی می‌رسد که بعدها به پاسپورت شبیه‌تر خواهد شد. همچنین نیروی مسلحی برای حفاظت از مرزهای این فدرالیته شکل می‌گیرد.

از سوی دیگر، اداراتی نیز تشکیل می‌شود که تقریبا مستقل خواهند بود. شاید نیروهای گارد ملی که نیروهای بسیج مردمی و پیشمرگه با آنها مقابله می‌کنند، هسته اولیه ارتش‌های کوچکی باشد که از مناطق حفاظت می‌کنند.

طرح بایدن با شکل قدیمی‌اش (سه ایالت گسترده نزدیک به ایالت مستقل) و با ماهیت جدید یعنی منطقه سنی نشین (که بارها درباره آن کنفرانس و نشست برگزار و از حمایت منطقه‌ای ترکیه و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برخوردار شد. همچنین واشینگتن بارها از این طرح حمایت کرد.

در پایان این گزارش آمده است: حمایت طرف‌های بین المللی و منطقه‌ای با سلاح، پول و نفوذ سیاسی از «سنیهای سیاسی» با آنکه برای مقابله با »شیعیان سیاسی» مورد حمایت ایران صورت می‌گیرد اما به واقع سبب می‌شود در عمل دولت عراق قادر نباشدسلطه اش را به مناطق سنی بسط دهد. این مناطق حق خواهند داشت براساس قانون اساسی در سفارتخانه های عراق نمایندگیهایی برای پیگیری امور توسعه، اجتماعی و فرهنگی داشته باشند. در واقع دولتهای کوچک در درون یک دولت خواهند بود و به تدریج این ساختار توسعه خواهد یافت تا به یک کشور مستقل تبدیل شوند. چیزی شبیه به منطقه کردستان که در عمل اینگونه شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج