۲۸۰۰۹۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

راز موفقیت و صدرنشینی ویسی

استقلال خوزستان در شرایطی قهرمان نیم فصل شد که سرمربی جوان این تیم پس از دو فصل جنگیدن برای نیفتادن، این بار پای دلال‌ها را برید و برای خرید بازیکن «به درد بخور» به آن طرف کره زمین سفر کرد.

خبرگزاری مهر: برخی مربیان هستند که برای دیدنشان نیازی به چشم مسلح نیست، اما اقداماتشان را باید با ذره‌بین نگاه کرد و آنها را آنالیز کرد. امثال گل محمدی، منصوریان و ... را همه می‌بینند و موفقیت‌های آنها نیازی به معرفی ندارد اما واقعیت این است که آنها با جزئیات خودشان را از مربیان دیگر جدا کرده‌اند.

یکی از این مربیان که به شدت هم موفق بوده، عبدالله ویسی است. تیم های او همیشه خوب هستند اما این بار او با استقلال خوزستان کار بزرگی انجام داده و باید در مورد او نوشت. ویسی برای انتخاب بازیکنانش تا آن سر دنیا هم رفته است. او خسوسی که ۵۰ درصد موفقیت تیمش است را از لیگ دسته دوم برزیل آورده و برای قرارداد بستن با او دقیقا تا آنسوی کره زمین هم رفته است. برای کولی بالی تا مالی رفته و خودش او را به ایران آورده است.

این موارد جزئیاتی هستند مهم و غیر قابل گذشت. ویسی دوسال تمام برای سقوط نکردن جنگید تا امروز به صدر جدول لیگ برتر برسد و حالا خودش هم موفقیتش را باور ندارد. به حرف‌هایش دقت کنید: «قهرمانی نیم فصل را باور نکرده است و البته اوج خوشحالی اش این است که فرکی و بصیرت گفته‌اند سهمیه آسیایی می‌گیرد.»

تیم ویسی اما می‌تواند قهرمان شود. تیمی که یک شکست دارد و بالاتر از آن اینکه تنها ۴ گل خورده است را نمی‌توان به هیچ وجه دست کم گرفت. تنها نگرانی ویسی این است که جوانهایش از خود بی خود شوند و در پی تبریک های این روزها دچار اشباع انگیزه شوند که این البته خطر بزرگی است.

هر چه هست اما فرقی ندارد، مهم این است که ویسی تیم خوبی بسته و برای بستن آن تا چین و ماچین هم رفته و حالا باید نتیجه زحماتش را بگیرد. باید دید او می تواند یا نه؟ اگر ویسی موفق شود، چون در کنار موفقیت او، استقلال هم با جوانگرایی، ذوب آهن و نفت و ... هم با همین مسیر موفق بوده‌اند، فوتبال ایران با چند سال تاخیر به جوان‌گرایی متداول در جهان خواهد رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج